IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Кои са най-продаваните коли във всяка европейска държава

VW Golf се справя най-добре през 2018 г. на континента

Кои са най-продаваните коли във всяка европейска държава

Dacia има огромни шансове да завърши и 2018 година като най-продаваната марка нови автомобили у нас. През първата половина румънският бранд изоставаше зад Renault, но след това си върна първата позиция и едва ли ще бъде изместен от върха в последното тримесечие на годината.

Най-продаваните коли у нас и в Европа

Как обаче стои въпросът в другите държави от Европейския съюз, когато стане въпрос за най-продаваните модели?

В Австрия най-добре се продава VW Golf, следван от VW Polo и Skoda Octavia. Golf е пазарен лидер и в Белгия, където в Топ 3 попадат още Renault Clio и Hyundai Tucson. Skoda Octavia пък е №1 по продажби в Хърватия, като изпреварва Renault Clio и VW Polo. Едва ли е изненада, но Octavia се продава най-добре и в Чехия, където следват Fabia и Rapid.

Peugeot 208 води класацията в Дания, преследван от Nissan Qashqai и VW Golf. Отскачаме до Естония, където Octavia е на първо място, а второ и трето заемат Toyota RAV4 и Renault Clio. Qashqai е начело във Финландия, като тук Топ 3 е доста разнороден. Второто място е за Skoda Octavia, а третото – за Toyota Yaris. Без изненади във Франция – първо място за Renault Clio, второ и трето за Peugeot 208 и Peugeot 3008.

Golf продава най-много в Германия, а продукцията на VW окупира Топ 3 – второ място за Passat и трето за Polo. В южната ни съседка Гърция първото място заема Toyota Yaris, следват FIAT Panda и VW Polo, като популярността на субкомпактните модели с малки по обем мотори се обяснява с местното законодателство. Местният Suzuki Vitara се продава най-добре в Унгария, следват Skoda Octavia и Opel Astra.

Nissan Qashqai е с най-добри продажби в Ирландия, като японският модел измести лидера от миналата година Hyundai Tucson. Третото място е за VW Golf. В Италия първата позиция заема FIAT Panda, 500X е втори по продажби, а Renault Clio измести 500 от челната тройка. Golf печели и в Латвия, където заедно с него на върха на класирането са Nissan Qashqai и Toyota RAV4.

В Литва обаче вкусовете са по-различни – първото място е за FIAT 500, следват още два модела на италианската марка – Tipo и 500X. Отиваме в Люксембург и там начело отново е VW Golf. Място в Топ 3 намират още Mercedes GLC и VW Tiguan. По-малкият Polo пък е най-продаваната кола тази година в Холандия, заедно с миналогодишния лидер Renault Clio и Kia Picanto.

Както може да се очаква, Nissan Leaf е №1 в Норвегия – пазарът в Европа, на който електромобилите постигат най-сериозни успехи. Миналата година обаче там №1 беше Golf, сега германският модел, заедно с e-Golf е втори, а третата позиция заема BMW i3. В Полша първо и второ място заемат Skoda Octavia и Fabia, а третото място е за Opel Astra.

Renault Clio е №1 в Португалия, следват Peugeot 208 и Renault Captur. Също като у нас, в Румъния най-добре се продава Dacia. Първото място е за Logan, следват Dustar и Sandero, като хечът измести Skoda Octavia от третото място тази година. В Словакия едва ли е изненада, че най-продаваната кола е Skoda Fabia, както и че другите две места в Топ 3 също са за модели на чешката марка – Octavia и Rapid.

Renault Clio се продава най-добре и в Словения, следват VW Polo и Golf. Местната продукция в лицето на SEAT Leon е лидер по продажби в Испания, второто място е за Ibiza, но пък Nissan Qashqai печели битката за третото място срещу Ateca. В Швеция също изборът е предвидим – лидер са S90/V90, следват S60/V60 и VW Golf заема третото място.

В Швейцария най-много продава Skoda Octavia, след това се класират два модела на VW – Golf и Tiguan. И накрая, във Великобритания – първо място за Ford Fiesta, следва VW Golf и британската версия на Opel Corsa, предлагана там под марката Vauxhall.

0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Радев ( преди 10 месеца )
    Що се отнася до маркетинга, всеки тегли чергата към себе си. Отвориш ли немско издание естествено, че Голф-а е номер едно във всевъзможните им тестове. Отвориш английско, то не са Джагуари,Лендроувъри, то не е чудо. Франсетата си знаят Пежо и туй то. Не следя азиатската преса по обясними причини, но не се съмнявам, че и там положението е същото.
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Никой не казва, че е лош автомобил, но за да защитиш славата си на лидер в класа и то при тези цени, трябва да предложиш нещо повече от това, което Golf предлага след 2012-а. Пример за това е Дания, където хората са без комплекси и много прагматични и VW не е колата по подразбиране.
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Man ( преди 10 месеца )
    И това, ако не е ирония! В Норвегия топ 3 да е само от електрички, при положение, че са най-богатата страна в Европа заради добива на петрол. :) По отношение на вечния хейт към голфа, честно, не разбирам, защо толкова много хора му се дразнят. Доста често карам служебен Голф 6 1.4ТСИ с ДСГ и мога да кажа, че е чудесен автомобил!
  • #7
    7 rate up comment 1 rate down comment
    GT ( преди 10 месеца )
    Отг: до Ами Спокойно, не се нервирай,просто си говорим.Не си разбрал, какво искам да ти кажа.Няма значение в кой континент съм, дадох ти повод за размисъл, кое е основното нещо, което определя продажбите и то не се измерва с акъла на хората.И това не е само при колите.В магазина се продава, това което върви като реклама по ТВ. Колегата Д принципно ме е разбрал правилно, макар че аз не споделям напълно изброените от него методи.
  • #6
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Алексей ( преди 10 месеца )
    След разкритията за поредното мушенничество на VW да продават тестови предсерийни бройки на клиентите си, без да ги уведомят, че купуват кола с върнат километраж и фалшифицирани данни, която не отговаря на серийната спецификация и която е трявало да бъде унищожена, какво повече има да коментираме за цялата тази група VAG ...
  • #5
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Ами ( преди 10 месеца )
    Ние сме европейци, а теб ако те тегли към Азия или Африка - прав ти път! За Австралия дали ще ти стигнат стотинките? Връщам ти темата за размисъл!
  • #4
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Д ( преди 10 месеца )
    Много добри въпроси задават колегите по форум. Истината е, че маркетингът и качеството на клиентското обслужване определят успеха на една марка на пазара. Немците са с много силен маркентинг в Европа. За съжаление този маркетинг разчита до голяма степен и на оплюване на другите марки чрез нереални срвнения, проучвания за качество и какво ли още не. Лесно е да видите за какво става въпрос, ако отворите Ауто Билд например.
  • #3
    16 rate up comment 6 rate down comment
    GT ( преди 10 месеца )
    Отговор до: Ами А по другите континенти, защо не е най-продаваният ? Те там глупави ли са ? Защо в Австралия например, Тойота е безапелационен лидер, следвана от Мазда, която продава точно два пъти повече от VW, който пък е на незавидното осмо място ? С най-добри чувства, ти давам тема за размисъл ...
  • #2
    20 rate up comment 10 rate down comment
    112 ( преди 10 месеца )
    След поредицата скандали вече ни е напълно ясно какво предлага марката.
  • #1
    13 rate up comment 36 rate down comment
    Ами ( преди 10 месеца )
    Лидерството на Голф отдавна не е новина! Умните европейци знаят, че VW предлага най-доброто съотношение цена-качество!