Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Как моторното масло убива двигателя през зимата

Какво означават сложните обозначения на самия продукт

Как моторното масло убива двигателя през зимата

Както е добре известно, от маслото на двигателя зависи ресурса на силовия агрегат. Затова и всеки собственик на автомобил трябва добре да познава свойствата на този толкова важен елемент. Ако неговите свойства не съответстват на характеристиките на мотор, пораженията може да бъдат сериозни. А през зимата подобни процеси се ускоряват в пъти.

Как моторното масло убива двигателя през зимата

Ако имате намерение да унищожите двигателя на автомобила си, един от най-сигурните начини е да не доливате масло или изобщо да не го сменяте. Може пък и да сипете повече, отколкото трябва и резултатът в крайна сметка резултатът ще е същия. Подобно нещо обаче може да се постигне и със сипването на масло, което не отговаря на изискванията, посочени от производителя на съответния автомобил. Например, ако през зимата в мотора попадне „лятно” масло.

Вискозитет

Вискозитет е най-важната характеристика на моторното масло, като той се определя по класификацията SAE. Ако продуктът за смазване е по-рядък, той е по-устойчив към отрицателните температури, но в същото време по-силно износва двигателя. При гъстото масло е точно обратното, така че през зимата лятното масло ще се сгъсти още повече и ще загуби полезните си свойства.

Как се определя вискозитета?

Зимното масло се определя с буквата W (Winter), а цифрата пред него указва пределната температура, при която се сгъстява. За да се разбере при какви температури продуктът ще се втвърди, трябва от това число да се извади 35. Например, маркировката W10 показва, че максимално допустимата температура за използване е -25 градуса по Целзий (10-35= -25).

Как моторното масло убива двигателя през зимата

Лятното масло на свой ред се обозначава с индекса SAE50, където цифрите указват пределната граница на температурата. В случая това е +45 градуса по Целзий. Условно казано, този показател може да се определи с изваждането на числото 5 от показаната цифра. Например, при SAE 30 това е +25 градуса, при SAE 40 е +35 и т.н. За топло време се предлагат 8 типа масла - 8, 12, 16, 20, 30, 40, 50, 60, а за зимата те са 6 типа - 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W.

Разбира се, има и всесезонен продукт. Например, маслото с обозначение 0W-40 може да се използва при температури от −35 до +35 градуса по Целзий. Подобна смазка трудно би увредила двигателя.

Качество на маслото


Всеки производител на автомобили указва не само вискозитета на маслото, което клиентът трябва да използва, но и съответния клас на самия продукт. Например -  API SL/SM/SN или ACEA A3/A5. За редовия потребител е трудно да разшифрова тези сложни абревиатури, но пък ако иска двигателят на колата му да работи по-дълго време безпроблемно, е добре да сравни всички букви и цифри от тубата с масло, която си е купил, с тези от инструкцията на производителя на автомобила.

Как моторното масло убива двигателя през зимата

Затова и основното правило при смяна на маслото е е то да се купува от официалните дилъри на конкретния автомобил. Да, там то ще е по-скъпо, но маслото е едно от нещата в колата, с което компромиси не бива да се правят.

Снимки: Blogspot.com





 

0 от 500
  • #12
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Бай Дончо ( преди 5 месеца )
    За бензинова кола става и със изварена козя лой и свинска мас 1:1. Аз така карам москвича вече 40 години.
  • #11
    10 rate up comment 1 rate down comment
    до: Ра$$$ово Ломско ( преди 5 месеца )
    ти пък къде видя 12 цилиндъра? Май не си много в час с двигателите. Похвалното поне е, че можеш до 12 да броиш! А случайно да си чувал за двигатели с по 2 свещи на цилиндър?! Хайде пак брой и да видим този път сметката дали ще ти излезе и после може да ти кажа какъв този двигател!
  • #10
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Naftalin ( преди 5 месеца )
    Масово за новите автомобили препоръчват 5W30, което е убиец на двигатели. Както и в тази статия пише - то не трябва да се ползва при температура над 25 градуса, особено при натоварване на двигателя. Лятото това масло става на вода в двигателя на лизинговата ви скъпоценност.
  • #9
    20 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    Като те гледам как пишеш направо ме „Обиваш“! типичен неграмотен фен на селската марка с емблема двойно WC. Как пък всичките сте толкова елементарни частици не ми е ясно! Явно таргета на ВАГ е такъв и се увеличава. То всъщност няма как да си умен и да си им фен. Както и да е, що не вземеш да сипеш на кошницата която караш 20W-50. Ей ся зимата го сипи и ела посла да кажеш как умрелия ти кошник нямало какво да го „обие“ и пак да повториш, че нямало какво да я спре! Пробвай смешнико и кажи как е!
  • #8
    1 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    Нищо не обива здравите машини. Аз сам с ауди а4. 2012 година. Колата е над 100 000 км и няма никакви признаци да спре. Баща ми ауди ку5.150 хил км. Лек дефект в скоростната котия, но я смени. Всичко е в ред.
  • #7
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Карачо ( преди 5 месеца )
    Според мен най-важното за едно масло е то да бъде ИСТИНСКО! След това идва визкозитет и другите подробности. В БГ маслата МАСОВО са МЕНТЕТА! Факт! Ако намерите сигурно място откъдето да си вземете истинско масло тогава гледайте вискозитета. Ако не сте сигурни дали не е менте е без значение какво вземате. Дори и да вземете с правилният вискозитет, то той е само написан на тубата, но съдържанието вътре в тубата може да е съвсем друго и вие не знаете какво точно. Така, че внимавайте!
  • #6
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Карачо ( преди 5 месеца )
    В момента много производители препоръчват точно такива масла 0W20 или 5W30 и написаното в статията не отговаря на истината. Изобщо не отговаря. Друг е въпросът, че у нас се карат автомобили нов внос на незнайно колко км и е без значение какво наливаш, стига масло да има в картера. А и хората нямат пари и най-масовото масло е 10W40, което се ползва. Най-често полу-синтетика от известна марка, което всъщност е менте внос от Турция и струва 20-25 лв тубата, а народа си мисли,че е на голяма далавера
  • #5
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Карачо ( преди 5 месеца )
    Тези неща от статията важеха преди 10 г. и повече години. В момента изобщо нещата не са така, както едно време. С масовото навлизане на синтетичните масла и по-високите нива на точност при изработка на двигателите, вискозитетът на маслата драстично падна. Примерно на моят автомобил модел от преди 8 г. производителят препоръчва масло 0W20. Весезонно масло за Европа.Колата я карам 8-ма година само с такова на 200 000+ км и колкото масло налея, толкова точа, като на 15 000 км сменям.
  • #4
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Ра$$$ово Ломско ( преди 5 месеца )
    За да те "слушка" автомобилът, естествено, че трябва и ти да си грижиш за него: масла, ремъци, гуми - това е ясно, ама тука ми е интересно двигателя на първата снимка от какъв дзвер е - 12цилиндров редовак!?
  • #3
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Апо ( преди 5 месеца )
    5w 40 castrol za audi a3 2.0fsi 150hp 20007 i 5w 30 castrol za honda jazz 2009 1.4 99hp i-shift и нямаш грижи.