IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как моторното масло убива двигателя през зимата

Какво означават сложните обозначения на самия продукт

Как моторното масло убива двигателя през зимата

Както е добре известно, от маслото на двигателя зависи ресурса на силовия агрегат. Затова и всеки собственик на автомобил трябва добре да познава свойствата на този толкова важен елемент. Ако неговите свойства не съответстват на характеристиките на мотор, пораженията може да бъдат сериозни. А през зимата подобни процеси се ускоряват в пъти.

Как моторното масло убива двигателя през зимата

Ако имате намерение да унищожите двигателя на автомобила си, един от най-сигурните начини е да не доливате масло или изобщо да не го сменяте. Може пък и да сипете повече, отколкото трябва и резултатът в крайна сметка резултатът ще е същия. Подобно нещо обаче може да се постигне и със сипването на масло, което не отговаря на изискванията, посочени от производителя на съответния автомобил. Например, ако през зимата в мотора попадне „лятно” масло.

Вискозитет

Вискозитет е най-важната характеристика на моторното масло, като той се определя по класификацията SAE. Ако продуктът за смазване е по-рядък, той е по-устойчив към отрицателните температури, но в същото време по-силно износва двигателя. При гъстото масло е точно обратното, така че през зимата лятното масло ще се сгъсти още повече и ще загуби полезните си свойства.

Как се определя вискозитета?

Зимното масло се определя с буквата W (Winter), а цифрата пред него указва пределната температура, при която се сгъстява. За да се разбере при какви температури продуктът ще се втвърди, трябва от това число да се извади 35. Например, маркировката W10 показва, че максимално допустимата температура за използване е -25 градуса по Целзий (10-35= -25).

Как моторното масло убива двигателя през зимата

Лятното масло на свой ред се обозначава с индекса SAE50, където цифрите указват пределната граница на температурата. В случая това е +45 градуса по Целзий. Условно казано, този показател може да се определи с изваждането на числото 5 от показаната цифра. Например, при SAE 30 това е +25 градуса, при SAE 40 е +35 и т.н. За топло време се предлагат 8 типа масла - 8, 12, 16, 20, 30, 40, 50, 60, а за зимата те са 6 типа - 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W.

Разбира се, има и всесезонен продукт. Например, маслото с обозначение 0W-40 може да се използва при температури от −35 до +35 градуса по Целзий. Подобна смазка трудно би увредила двигателя.

Качество на маслото


Всеки производител на автомобили указва не само вискозитета на маслото, което клиентът трябва да използва, но и съответния клас на самия продукт. Например -  API SL/SM/SN или ACEA A3/A5. За редовия потребител е трудно да разшифрова тези сложни абревиатури, но пък ако иска двигателят на колата му да работи по-дълго време безпроблемно, е добре да сравни всички букви и цифри от тубата с масло, която си е купил, с тези от инструкцията на производителя на автомобила.

Как моторното масло убива двигателя през зимата

Затова и основното правило при смяна на маслото е е то да се купува от официалните дилъри на конкретния автомобил. Да, там то ще е по-скъпо, но маслото е едно от нещата в колата, с което компромиси не бива да се правят.

Снимки: Blogspot.com





 

0 от 500
  • #22
    21 rate up comment 0 rate down comment
    Мемфис ( преди 1 година )
    По-глупава и некомпетентна статия не бях чел! Как не ви е срам, вътре няма нищо вярно, абсолютни измислици!
  • #21
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Статията е преписана дословно от един руски сайт. Дори снимките са абсолютно същите. този сайт е нещо, като в. Уикенд за автомобили. Пишат всякакви глупости и простотии, а нашите папагали комедианти, дето нищо не разбират само преписват. Такова им е нивото на завалиите родни. Важното е спонсори да има и да им дават парички. Отдавна се знае, че ВАГ им е главния спонсор, а и те не го крият. По доста просташки начин ни ги натрапват тези каруци. който обаче рабира, ВАГ никога не избира!
  • #20
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    до: КоКарачо Марките, които препоръчват 30 000 км и са с индикатори, които да ти казват (на 2-3 г.), кога си за сервиза са потенциалните абонати на сервизите. Предполагам се сещаш за кои ти говоря. Точно за същите за които и ти говориш. ;) Все още има производители, които препоръчват други неща и са прави да ги препоръчват. Дори 15 000 км са много. Аз моето на 8-10 000 км го сменям и до сега кола не ми е правила проблем с двигателя. Сам си сменям маслото и не ми свиди да си я обслужа колата!
  • #19
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ра$$$ово Ломско, вместо да си признаеш грешката или поне да си замълчиш, продължаваш да си показваш простотията, комплексарщината и пълното невежество по отношение двигатели и коли! Думи нямам колко проЗд народ се е навъдил. Човека ти казва, че си сгрешил, а ти за баби на задни седалки дрънкаш. Ами то освен някоя баба, явно няма коя друга да ти върже. По писаниците ти разбираме и защо...
  • #18
    8 rate up comment 0 rate down comment
    до: КоКарачо ( преди 1 година )
    от: Карачо Препоръчва обслужване точно на 15 000 км или на 1 г., което настъпи първо. А това дали вярваш или не си е лично твой проблем. А ако наистина държиш да разбереш заложи някаква сума пари и ще разбереш марката и модела. Мога и да те повозя, ако имаш желание. Ще ти покажа и документите и ще видиш, че съм първи и единствен собственик на въпросното возило закупено от мен. Навитак ли си?
  • #17
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Ра$$$ово Ломско ( преди 1 година )
    До оня дето брой: ша ма извиняваш момче, ма на времето учих числата до 10 само, през другото време возех баба ти... ама тя на задната седалка трудно може да преброи цилиндрите.. виж буталото го усещаше..
  • #16
    0 rate up comment 9 rate down comment
    Ра$$$ово Ломско ( преди 1 година )
    Бе, то верно има некакви бангии с по по две свещи .. ама то на тех и по четири свещи да сложиш - все тая!!
  • #15
    4 rate up comment 2 rate down comment
    inniskilling ( преди 1 година )
    Пич, прав си: 6 цилиндъра с по 2 свещи. Светни ни какъв е моторът и от коя епоха е.
  • #14
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Глупости ( преди 1 година )
    Обърката статия. Първо пишат, че цифрата пред W показва тевмпературния вискозитет, а после примерът е с W10, т.е. след буквата W. В почти всички чуждоезични сайтове пише, че 5W, а не 10W е за температури до -25 градуса. От къде писачите на статията са взели тези данни и старомодни теории - това остава мистерия.
  • #13
    3 rate up comment 6 rate down comment
    КоКарачо ( преди 1 година )
    До Карачо Защо ли не ти вярвам много? И що на 15 хил. сменяш? Производителят на прецизно изработената ти съвременна кола не препоручва ли 30 хил. между смените?