Според широко разпространен мит, Германия дължи появата на легендарните са аутобани на Адолф Хитлер. Именно нацистите построили основните транспортни артерии на страната. А благодарение на активното строене на пътища през онези години, бил решен проблемът с безработицата. Всъщност, националсоциалистите имат връзка с аутобаните, но под формата на пиар и пропаганда.
10 мита за германските магистрали (ГАЛЕРИЯ):
Първите аутобани в страната
Разбира се, аутобаните не са изобретение на Хитлер. Изграждането на първия път без светофари и кръстовища (с дължина само 8,4 км) започва, още докато той е неуспешен кандидат за художествената академия във Виена - през 1913. Строителството на пътя се финансира от няколко богати германски граждани и индустриалци. Те наричат пътя с абревиатурата AVUS (Automobil-Verkehrs und Übungs-Straße, което в превод означава път за автомобилен трафик и упражнения). Уви, Първата световна война попречва строителството на AVUS да бъде продължено. Първият участък е открит едва през 1921 и доста след това се използва главно като състезателна писта.
Разбира се, аутобаните не са изобретение на Хитлер. Изграждането на първия път без светофари и кръстовища (с дължина само 8,4 км) започва, още докато той е неуспешен кандидат за художествената академия във Виена - през 1913. Строителството на пътя се финансира от няколко богати германски граждани и индустриалци. Те наричат пътя с абревиатурата AVUS (Automobil-Verkehrs und Übungs-Straße, което в превод означава път за автомобилен трафик и упражнения). Уви, Първата световна война попречва строителството на AVUS да бъде продължено. Първият участък е открит едва през 1921 и доста след това се използва главно като състезателна писта.