IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Подобри ли забраната на дизела екологичната обстановка в големите градове?

Изследване показва как мегаполисите в Европа се борят със замърсяването

Подобри ли забраната на дизела екологичната обстановка в големите градове?

Постепенната забрана на дизеловите автомобили заради подобряване на екологичната обстановка е все по-модерна най-вече в Германия. Ограничения за стари дизели вече действат в Хамбург, Берлин, Франкфурт, Щутгарт, Кьолн, Бон и Есен, но това не е довело до подобряване на качеството на въздуха, съобщава изданието presseportal.de, като уточнява, че в някои градове – като Хамбург, например, нивата на въглероден окис дори са се увеличи. Преди забраната те са били 39 микрограма на кубичен метър, а сега вече са 48.

Подобри ли забраната на дизела екологичната обстановка в големите градове?

Какво обаче се случва извън пределите на Германия, където също започват постепенно да действат сериозни ограничения? Как жителите на големите градове на Европа ще дишат по-добре, се опитва да установи изследване на друго германско издание - Automobilwoche.de.

Париж

Във френската столица действат строги правила за дизеловите коли. Автомобилите, регистрирани за първи път до 2001 г., както и бензиновите, регистрирани преди 1997 г., нямат право да влизат в града. От средата на 2019 г. тези мерки ще станат още по-строги, като властите въвеждат нови паркинги, на които влизащите в града ще оставят колите си и ще се прекачват на градския транспорт.

В дългосрочна перспектива кметът на Париж – Ана Идалго, има намерение да превърне историческия център на града в пешеходна зона. Планът засяга цели 4 района на мегаполиса, в които са разположени най-големите забележителности.

Рим

За влизане в историческия център с автомобил трябва специално разрешение, което се дава само на местни жители и то срещу заплащане. Строги правила действат и в други части на страната. Северна Италия вече обяви война на старите дизели през студените месеци на годината. От октомври до март в Пиемонт, Ломбардия, Венето и Емили-Романия ограничения на този тип коли са по-сериозни в сравнение с другите месеци.

Брюксел

В белгийския мегаполис е разработен дългосрочен план за подобряване на качеството на въздуха. От началото на година има забрана за влизане на дизелови коли със стандарт Евро-1 в голяма част от града. През 2022 г. ще бъдат забранени колите с Евро-4, а от 2025 г. в столицата на Белгия ще може да влизат само превозни средства със стандарт Евро-6. Ограниченията се контролират с помощта на камери, като глобата е 350 евро.

Осло

Норвегия поощрява покупката на електромобил с намаление на данъците и това се оказва много успешна стратегия. Почти половината нови автомобили, регистрирани в страна, са на ток. През 2025 г. в Норвегия не би трябвало да се движат коли на всякакви гориво, произведени от нефт. Паркирането и сега е сложно и скъпо, като идеята е Осло да стане изцяло пешеходен град.

Копенхаген

Кметът на града – Франк Йенсен, иска през 2019 г. да забрани движението на дизелови автомобили в столицата на Дания. Единствено за собствениците на превозни средства с Евро-6, които са жители на града, ще бъде направено изключение. В Дания пълната забрана на дизелови превозни средства трябва да влезе в сила през 2030 г.

Стокхолм


В столицата на Швеция се планира въвеждането на екологични зони в центъра, в които движението ще се регулира в зависимост от нивата на вредни емисии. Засега няма крайно решение как ще се случва това, но властите вече препоръчаха на местните жители да не си купуват дизелови превозни средства.

Мадрид

В столицата на Испания първото ограничение влезе в сила още през декември 2016 г., като то засегна определите транспортни средства. Сега властите смятат да отидат още по-далеч, като забранят влизането в центъра на града на автомобили, които не са собственост на местни жители. Ограничението ще засегне и магистралата Гран Виа, като движението ще бъде позволено единствено на таксита, автобуси, микробуси и електромобили.

0 от 500
  • #19
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Неминона ( преди 5 години )
    Под нов дизел има предвид нов модел човка, не такъв на малко километри. Един познат лятото си купи кола 2015-та на 300 хил. км, от глокиер. Нова ли е или стара?
  • #18
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Неминона ( преди 5 години )
    Този Факт! че е не е наред е ясно, но все пак е прав - масово се махат ДПФ-тата на нови дизели, щото вече са навъртяли 250 хил. км и са задръстени. Купува се нов внос бричка и не се дават 5 хилки за ДПФ. Те и на запад ги махат, какво остава при нас.
  • #17
    9 rate up comment 16 rate down comment
    Англосаксонец ( преди 5 години )
    Дизела е умрела работа тракащи барутници.Допотопна технология.
  • #16
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Achtung ( преди 5 години )
    Как 2-3 години караш с 15 литра Адблу, ти по 3000 км ли правиш на година. С толкова Адблу макс 10 000 км.
  • #15
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Тракториста ( преди 5 години )
    Ако правилно разбирам в момента няма специални ограничения за дизели, които са Евро 5 и нагоре.
  • #14
    2 rate up comment 13 rate down comment
    fermera ( преди 5 години )
    Наскоро някой се хвали тук как Шкодата му е Евро6 и как я направил от 190 на 235к.с.Затова аз не вярвам да има4 цилиндров дизел който да покрива нормите след гаранцията.Толкова обяви има за премахване на ЕГР,ДПФ а вече и АдБлу че е трудно да устоиш.Затова 4 цилиндровия дизел трябва да се забрани.
  • #13
    5 rate up comment 2 rate down comment
    FenIX @ Тинтири-минт ( преди 5 години )
    Проблема не е в стойностите на NOx. Реално те си остават същите но заради Дизелгейт вкараха нов тест WLTP който е по-точен от стария и се оказа че много коли не го покриват. Затова за да покриват Евро 6c (WLTP) започнаха да слагат адблу на дизелите и филтри за твърди частици и на бензините. Всички знаем че официалните данни за консумирано гориво са доста занижени. Логично и CO2 и NOx също са доста занижени. Не е все едно дали са получени от 5/100 (на книга) или от 6 л/100 колкото е реалната конс
  • #12
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    Нормално праховите частици доказано са отговорни за респираторни заболявания и рак.А филтрите за ТЧ се махат поради замърсяване и трудно подържане което прави нов дизел да пуши като стар дизел.Закривай!
  • #11
    24 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Тия простотии както ги наричате имат една основна целИ тя е да се подмени авто парка .. и авто производителите да се облажат.След години ще забранят и ДВГ е тогава ще е лапане
  • #10
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    FenIX - забраните са ***, процеса на подмяна е постепенен и никога не е прекъсван. И сега колите с Евро3 в тези градове са малко. При средна възраст на автопарка в Германия (и почти цяла Европа) 9-10 години Говорим за масовост на евро 4 и 5 стандарт, а между 5 и 6 разликата е нищожна в изискванията. На NOx беще нещо от рода на 0.00 нещо си... 0.005 г/км. Тия простотии нищо не решават, освен че ще се потрошат милиарди за нови коли и ще се отделят милиарди тонове СО2 за нови...