Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Подобри ли забраната на дизела екологичната обстановка в големите градове?

Изследване показва как мегаполисите в Европа се борят със замърсяването

Подобри ли забраната на дизела екологичната обстановка в големите градове?

Постепенната забрана на дизеловите автомобили заради подобряване на екологичната обстановка е все по-модерна най-вече в Германия. Ограничения за стари дизели вече действат в Хамбург, Берлин, Франкфурт, Щутгарт, Кьолн, Бон и Есен, но това не е довело до подобряване на качеството на въздуха, съобщава изданието presseportal.de, като уточнява, че в някои градове – като Хамбург, например, нивата на въглероден окис дори са се увеличи. Преди забраната те са били 39 микрограма на кубичен метър, а сега вече са 48.

Подобри ли забраната на дизела екологичната обстановка в големите градове?

Какво обаче се случва извън пределите на Германия, където също започват постепенно да действат сериозни ограничения? Как жителите на големите градове на Европа ще дишат по-добре, се опитва да установи изследване на друго германско издание - Automobilwoche.de.

Париж

Във френската столица действат строги правила за дизеловите коли. Автомобилите, регистрирани за първи път до 2001 г., както и бензиновите, регистрирани преди 1997 г., нямат право да влизат в града. От средата на 2019 г. тези мерки ще станат още по-строги, като властите въвеждат нови паркинги, на които влизащите в града ще оставят колите си и ще се прекачват на градския транспорт.

В дългосрочна перспектива кметът на Париж – Ана Идалго, има намерение да превърне историческия център на града в пешеходна зона. Планът засяга цели 4 района на мегаполиса, в които са разположени най-големите забележителности.

Рим

За влизане в историческия център с автомобил трябва специално разрешение, което се дава само на местни жители и то срещу заплащане. Строги правила действат и в други части на страната. Северна Италия вече обяви война на старите дизели през студените месеци на годината. От октомври до март в Пиемонт, Ломбардия, Венето и Емили-Романия ограничения на този тип коли са по-сериозни в сравнение с другите месеци.

Брюксел

В белгийския мегаполис е разработен дългосрочен план за подобряване на качеството на въздуха. От началото на година има забрана за влизане на дизелови коли със стандарт Евро-1 в голяма част от града. През 2022 г. ще бъдат забранени колите с Евро-4, а от 2025 г. в столицата на Белгия ще може да влизат само превозни средства със стандарт Евро-6. Ограниченията се контролират с помощта на камери, като глобата е 350 евро.

Осло

Норвегия поощрява покупката на електромобил с намаление на данъците и това се оказва много успешна стратегия. Почти половината нови автомобили, регистрирани в страна, са на ток. През 2025 г. в Норвегия не би трябвало да се движат коли на всякакви гориво, произведени от нефт. Паркирането и сега е сложно и скъпо, като идеята е Осло да стане изцяло пешеходен град.

Копенхаген

Кметът на града – Франк Йенсен, иска през 2019 г. да забрани движението на дизелови автомобили в столицата на Дания. Единствено за собствениците на превозни средства с Евро-6, които са жители на града, ще бъде направено изключение. В Дания пълната забрана на дизелови превозни средства трябва да влезе в сила през 2030 г.

Стокхолм


В столицата на Швеция се планира въвеждането на екологични зони в центъра, в които движението ще се регулира в зависимост от нивата на вредни емисии. Засега няма крайно решение как ще се случва това, но властите вече препоръчаха на местните жители да не си купуват дизелови превозни средства.

Мадрид

В столицата на Испания първото ограничение влезе в сила още през декември 2016 г., като то засегна определите транспортни средства. Сега властите смятат да отидат още по-далеч, като забранят влизането в центъра на града на автомобили, които не са собственост на местни жители. Ограничението ще засегне и магистралата Гран Виа, като движението ще бъде позволено единствено на таксита, автобуси, микробуси и електромобили.

0 от 500
  • #27
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    Това 250000км. естествено не е постоянна величина, зависи от собственика ако я кара палачорски може и под 150000км. да изкиха, ако си я пази и гали педала на газта може и половин милион да изкара, че даже и повече.
  • #26
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    Еми ще ти го кажа така, аз моята кола си е обслужвам в сервиза на Ауди. Та съм питал механиците на колко километра една кола не е препоръчително да купуваш. Казаха ми, че колите по принцип (става въпрос за Ауди)се правят да изкарат без проблем 250000км. След това ако искаш да нямаш проблеми изваждаш една много сериозна сума с която правиш пълно обслужване, само цената при смяната на дюзите е такава дебела, че последния ти дерт ще е цената на филтара за твърди частици.
  • #25
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Неминона ( преди 6 месеца )
    Глокиер=кyриер, ГЛОК да му натресат на този, който се грижи за тези филтри.
  • #24
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Неминона ( преди 6 месеца )
    Под нов дизел има предвид нов модел човка, не такъв на малко километри. Един познат лятото си купи кола 2015-та на 300 хил. км, от глокиер. Нова ли е или стара?
  • #23
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    Съгласен съм за 250000км. Ама това не е нов дизел а вече направо взел дал. В случая говорим за нова кола а не на 250000+ километра.
  • #22
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Неминона ( преди 6 месеца )
    Този Факт! че е не е наред е ясно, но все пак е прав - масово се махат ДПФ-тата на нови дизели, щото вече са навъртяли 250 хил. км и са задръстени. Купува се нов внос бричка и не се дават 5 хилки за ДПФ. Те и на запад ги махат, какво остава при нас.
  • #21
    9 rate up comment 16 rate down comment
    Англосаксонец ( преди 6 месеца )
    Дизела е умрела работа тракащи барутници.Допотопна технология.
  • #20
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    С 15 литра Ад блу се изминава 15000км. как го докара на 3000 за година? Имаше статистика, която показваше, че големия процент шофьори у нас навъртат между 6000км. годишно. За това и писах 2-3 години. Това в случая няма значение. Мисълта ми беше, че разход от 1лв. на 1000км. е безмислено да се мисли, че някой би спестявал от това, че чак да ходел да си маха Ад Блу. Това имах предвид, че това е пълна измишльотина.
  • #19
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Achtung ( преди 6 месеца )
    Как 2-3 години караш с 15 литра Адблу, ти по 3000 км ли правиш на година. С толкова Адблу макс 10 000 км.
  • #18
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Тракториста ( преди 6 месеца )
    Ако правилно разбирам в момента няма специални ограничения за дизели, които са Евро 5 и нагоре.