IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Франция, Холандия и Италия притискат производители да се откажат от дизела

Проблеми с вредните емисии са открити при модели на Fiat, Renault, Nissan и Suzuki

Франция, Холандия и Италия притискат производители да се откажат от дизела

Властите в няколко европейски държави са препоръчали на производители на автомобили да се откажат от използване на дизелови двигатели в своите модели заради високите нива на вредни емисии. Това съобщава вестник Bild am Sonntag, който се позовава на собствени източници.

Франция, Холандия и Италия притискат производители да се откажат от дизела

Изданието разполага с доклад, според който във Франция е открит проблем с Nissan Juke (на снимката), както и с два модела на Renault - Captur и Kadjar. В същото време в Холандия властите са поискали от пазара да бъде изтеглен един модела на Suzuki, докато тези в Италия се опитват да наложат ограничения на Fiat 500X.

Представители на Fiat, Renault, Nissan и Suzuki засега отказват коментар по случая, но това е поредният ход на властите в ЕС за ограничение или пълна забрана на автомобилите с дизелови двигатели. Само преди месец Министерството на транспорта на Германия нареди на Opel да изтегли в сервизите си 100 000 автомобила, за които е доказано, че изхвърлят по-високи вредни емисии от позволеното.

Проблемите с вредните емисии на дизеловите двигатели вече накараха 4 японски производителя да обявят отказ от продажбата на такива автомобили в Европа. Поетапно това ще сторят Mitsubishi, Suzuki, Nissan и Toyota, като към тях през 2021 г. ще се присъедини и Honda.

Снимка: Nissan

Тагове: ec
0 от 500
  • #5
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Всъщност замърсител номер 1 е земеделието, номер 2 е корабоплаването. Автомобилния транспорт и то воглаве с тежкотоварни, който не е засегнат от санкции е коства около 20% от замърсяването и каквито и напъни да се правят тия 20% ще бъдат свалени с цената на трилиони загуби на потребителите (съответно печалби за някои производители) едва с няколко процента, което е абсолютно несъществено - но пък айде сега еклогия... вижте ква кинта ще хванат "Властите"...
  • #4
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    всъщност най големите замърсители са Китай и Индия. иначе ми прави впечатление как се говори постоянно за все още неефективните електрички, как до две години ще спрат мръсният дизел, но никой думица не обелва за не по- чистият бензин. Утре другиден ще махнат дизела, електричките още няма да са алтернатива, а бензина ще поскъпне още. И като няма алтернатива...духай... А тракторите и корабите (горящи доста *** нафта), които са един от най- големите замърсители, ще продължат да си подскачат...
  • #3
    17 rate up comment 0 rate down comment
    123 ( преди 5 години )
    Иронията е, че същите тези власти през подледните 15-20 години стимулираха продажбите на дизели. Но, сега със стимулите за електрички ще е различно, вярвам ви!
  • #2
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Властите за пореден път показват, че са банда умствено болни! Бензинките изхвърлят над 20% повече СО2 - заради стадото в мегаполисите ще изпържим планетата - найс! Тва ватманите наистина не са като хората... а до скоро си мслех че тоя лаф касае само джендърите УжИСТЪ :D
  • #1
    10 rate up comment 7 rate down comment
    .. ( преди 5 години )
    Много правилно. Колкото по-бързо, толкова по-добре.