BMW X6 изобщо не беше първият купеобразен кросоувър в историята. Въпреки, че този автомобил успя да създаде цял нов клас, първоначалната идея за подобен вид кола изобщо не бе такава.
През 1997 г. на Международното автомобилно изложение в Токио се появи революционният Nissan Trail Runner. Това бе първият опит да се кръстоса спортно купе с високата проходимост на кросоувър.
Този смел прототип се оказа отговор на търсенето на нови, нетривиални решения в един бързо променящ както никога дотогава свята. Още в края на миналия век мнозина в автомобилния бранш прогнозираха увеличаване популярността на спортните кросоувъри.
С перспективната тендеция бе глупаво да се спори, поради което японската автомобилна компания Nissan бе първата, която предложи спортно купе да получи необичайните за него всъдеходни характеристики.
Спортното купе с мощност от 185 конски сили бе оборудвано със задвижване на четирите колела и окачване, осигуряващо висок клиренс. Изглежда много подходящо за рали Дакар, нали? В задната част бяха монтирани два спойлера, а в задната броня пък бе скрита резервната гума. До какво доведе този толкова смел експеримент? Стана ли концепцията пророческа?
Десет години по-късно се появи странното BMW X6, което по някаква причина германците решиха да го позиционират като динамичен крос-купе. Всъщност, той беше тромав SUV с пет врати. А дори и след повече от двадесет години, Nissan така и не показа серийното въплъщение на смелата си идея.