IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

ADAC съветва - електромобил или автомобил с ДВГ?

Колите на ток са по-добра инвестиция в дългосрочен план, показва проучване в Германия

ADAC съветва - електромобил или автомобил с ДВГ?

Германският автомобилен клуб (ADAC) публикува проучване на разходите за експлоатация на електрически автомобили в сравнение с коли на бензин и на дизелово гориво. Резултатите са интересни. Всъщност, ако сте се спрели на електромобил, опитайте се сами да изчислите дали той е по-изгоден от такъв с ДВГ.

По-изгоден ли е електромобилът от такъв с ДВГ?

За да има обективност, в списъка с критериите са включени важни фактори: застрахователни разходи, транспортни такси, разходи за поддръжка и ремонт, износване на гумите и, разбира се, разходи за електроенергия или гориво. Следва да се отбележи, че изчисленията по последната точка са извършени въз основа на "живи" показатели, а не на паспортни данни.

По-изгоден ли е електромобилът от такъв с ДВГ?

Една от най-важните победи за електрическите автомобили е по-бавната им загуба на стойност. Това е млад пазар с малко предложения "втора ръка". Освен това електромобилите са доста надеждни, така че цената им пада по-бавно в сравнение с аналогичните модели с ДВГ. Последните в крайна сметка се оказват по-скъпи при ежедневна употреба.

По-изгоден ли е електромобилът от такъв с ДВГ?

Цената на 1 км пробег с BMW i3 струва в Германия 53,6 евроцента, а за бензиния BMW 218i Active Tourer тази цифра е 60,6. При дизеловия BMW 218d цената на километър пада до 57,4 евроцента, но все пак остава по-висока от тази на електрическото i3.

По-изгоден ли е електромобилът от такъв с ДВГ?

Hyundai Ioniq Electric изминава 1 километър за 49 цента, а бензиновият i30 - за 51.4. Дизеловият се справя с 52. Renault Zoe "иска" за 1 км пробег 48 цента, а бензиновият Renault Clio е по-евтин - 36.4.

По-изгоден ли е електромобилът от такъв с ДВГ?

Резултатите от проучването на другите автомобили бяха още по-нееднозначни: Smart Fortwo Coupe EQ/бензинов Fortwo: 36.9/38.7; VW e-Up/бензинов VW Up: 39.1/34.0; VW e-Golf/бензинов 1.5 TSI/дизелов 1.6 TDI: 48.6/49.0/47.0; Tesla Model X 100D/дизелово Audi SQ7 TDI: 131.9/137.7.

По-изгоден ли е електромобилът от такъв с ДВГ?

Германците стигат до извода, че ако сте готови първоначално да харчите повече пари за закупуване на кола и не се страхувате от ограничения пробег, електрическит автомобил може да се превърне в подходящо средство в дългосрочен план. Освен това електромобилите днес могат да бъдат закупени в почти всеки клас. За тези обаче, за които е важно почти непрекъснато да са в движение и да зареждат бързо, изборът е очевиден.

0 от 500
  • #23
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Да бе затова Германия изпревари Норвегия като най-голям пазар на електрически коли. Много глупости се приказват тук...
  • #22
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    скрунджко, мноо си прозд веее. ама мноооого. ти да не мислиш че само горивото ти е разхода по една кола. хората са ти сметнали всичко, което е разход по нея. застраховки, обслужване,гориво/ток,консумативи,гуми и т.н. в германия токът е много скъп и не е 3 пъти по висок от нашия а повече. около 40 цента струва кВат ел.енергия. смятай! в германия не дават никакви бшнуси за хибриди и електромобили и цената на км.както се вижда е почти същата все едно карас кола с двг и затова никой не ще електричка
  • #21
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    адас само за датата от календара не лъжат, както е присъщо за всички немци.
  • #20
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Скрунджо ( преди 9 месеца )
    Как ги смятат тия цени? Очевидно не включват само разходите за ток/гориво, а и някакви други, изсмукани от пръстите. Все пак трябва да отбележим, че токът в Германия е 3 пъти по-скъп от нашия.
  • #19
    8 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    За батериите на Тесла не зная, но батерийте на Приус държит много. Има Приуси(такс3та предимно) и то много над 1,5 млн.км в САЩ и Канада с оригинални батерии. Преди няколко години в Австрия дадоха като новина Приус такси на над 1 млн.км. по което нищо не е правено освен да се сменят консумативи. Така, че има батерии и батерии... Освен това Тойота дават 10 г. гаранция на батериите в хибридните системи, което е повече от отлично.Никой друг не дава такава гаранция.
  • #18
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Не се прави на разбирач, не си имисляй. Имало сайтове, в един сайт го пишеше, щом в ин тернет го пише е истина. Смешно е.
  • #17
    9 rate up comment 12 rate down comment
    Учителя ( преди 9 месеца )
    Може лесно да се провери в гугъла колко изкарва батерията (battery pack) на теслата. Има си сайтове в които се следят хиляди коли. Вече има коли на по 500 000 мили...това са 800 000 км. и още си вървят
  • #16
    22 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Пробегът е мерен в идеални условия. Като паднат температурите или вали дъжд/сняг, ей тогава ги мерете. 400 километра другия път. Максимум 250. Отделно в по-малките градове няма зарядни станции. Ще си кесиш само 30-40 минути за зареждане ама ако е свободно. Я изчакай 2ма-3ма пред теб и гледай шоуто. Бой за ред на зарядните.
  • #15
    24 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Кои бяха тези ADAC? Да не са онези, които лъгаха и манипулираха в тестовете и изкарваха все ВАГ и останалите немски кошари първи? Май са същите а! Ако ви кажат добър ден погледнете къде е слънцето все пак, защото и за това могат да ви излъжат. Между другото и за гумите много лъжат. Континентал са все на първо място от доста години. Не казвам, че са лоши гуми, но определено има по-добри и изобщо не са за 1-во място. в същото време Мишелин ги слагат доста назад, а са най-добрите по принцип.
  • #14
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    От тия горе Теслата и Хюндая хващат око. Голфа скука, другите направо уродливи. ЗАЩО? Какво пречи да се правят електрически коли с приятна визия? Вижда се че може. Добре че новия Лийф го пооправиха че първите бяха конглокенция на Фиат Мултипла