IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen ще отстрани Audi като водещ център за развитие на нови технологии

10-годишната стратегия на концерна предвижда повече проекти с външни компании

Volkswagen ще отстрани Audi като водещ център за развитие на нови технологии

Компанията Audi няма да бъде повече център за научни развития на Volkswagen Group. Това е залегнало в новия 10-годишен план на концерна, който ще бъде представен на 16 ноември от неговия изпълнителен директор Херберт Дийс, предава агенция Reuters.

Volkswagen ще отстрани Audi като водещ център за развитие на нови технологии

Новият план ще бъде представен пред Надзорния съвет на VW Group, като той предвижда намаляване на средствата за научни изследвания, както и възможни съюзи с външни за групата производители (най-вече Ford), чиято цел е разработка на електромобили и автономни превозни средства.

Идеята на Volkswagen е да намали средствата за развитието на подобни технологии, които само през 2017 г. са били за 13,12 млрд. долара. Спестените суми ще бъдат много мажни за концерна, тъй като той още се бори с щетите, които му нанесе скандалът с манипулираните дизелови двигатели от 2015 г.

Новата стратегия ще задълбочи сътрудничеството с Ford, което включва предоставяне от страна на Volkswagen на платформа за електромобили, която американската компания да използва за бъдещите си модели на ток. В същото време Ford ще помогне на немците в разработка на пикап, с който те да се опитат да си възвърнат загубените позиции на пазара в САЩ.

Във Volkswagen се още имат проблеми с новите правила за нивата на вредните емисии в Европа, но в същото време си поставят за цел през 2030 г. поне 30% от продажбите на групата да бъдат на изцяло електрически автомобили. Това обаче няма да стане с помощта на Audi, който е център на изследователската и развойна дейност на VW Group от десетилетия.

Основната причина за този ход е именно „дизелгейт”, тъй като именно инженерите на Audi измислиха софтуера, с който се манипулират дизеловите двигатели. На всичко отгоре някои от водещите фигури в компанията от Инголщад като нейния доскорошен изпълнителен директор Рупърт Щадлер се разследват от властите в Германия и САЩ, като се очаква да бъдат подведени под съдебна отговорност.

Друга идея в новия план на групата е да се затегнат връзките между отделните компании. Първият ход в тази посока вече е направен със създаването на нова платформа за електромобили, която е съвместна разработка на Porsche и Audi. В групата обаче отчитат, че до момента сериозно изостават при развитието на автономните коли, чиито технологии също се разработват именно от Audi.

„Искаме да имаме достъп до системи за автономно управление и за целта преговаряме със съответните играчи. Подобни технологии са много скъпи за развитие, а ние засега изоставаме от другите компании”, призна главният финансов директор на VW Group – Франк Уитър.

Снимка: Volkswagen

Тагове: audi vw group
0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Факт!-тическия ... ( преди 5 години )
    първо трябва да слезе от реното, а после да посещава психиатри! Че иначе няма полза ...
  • #12
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До Факт! ( преди 5 години )
    Абе момче няма ли лекари за теб Психиатри?Прегледай се моля те. Спри да пишеш глупости , вземи малко и да четеш
  • #11
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Че кога от Ауди е дошло някакво развитие?vorsprung durch facelift това им е цялата работа
  • #10
    6 rate up comment 1 rate down comment
    А ( преди 5 години )
    Ти продължаваш да сънуваш - Факт!
  • #9
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    Войната Китай САЩ няма да приключи скоро щото китайците цакат американците с над 300 милярда в стокообмена. Пежо вече биха прехваленият Вагинн по продажби в Европа.Остана им Китай в който нещата не вървят на добре.Половината Германия като почнеш от Саарбрюкен на Франция а горната част до Берлин на Полша.Тва е свиквайте.
  • #8
    4 rate up comment 6 rate down comment
    none ( преди 5 години )
    Печалбата на ФВ се е свила с цели 18,6% през третото тримесечие а с 3% са намалели продажбите на превозни средства на групата. Интересно защо това не се пише в сайта но излезе статия за спад с 6% в печалбата на марка от Алианса :)). Ако САЩ и Китай не сключат скоро примирие на търговският фронт, до края на годината ФВ ще потънат сериозно. Та на този фон не им остава много поле за действие, освен да вземат технологии от иновативни компании. Лошото е че го осъзнаха края на 2018 година.
  • #7
    8 rate up comment 5 rate down comment
    И ( преди 5 години )
    Като се събуди, осъзна жестоката действителност, че в момента Германия владее Европа - Факт!
  • #6
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Еий, сега Форд като им дадат едноцилиндровия екобуут ще дръпнат много. Мъдър хот с Аудитата.
  • #5
    5 rate up comment 19 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    *** до 2 години ще затворят врати а с тях и Германия.Територията иммще бъде поделена между Франция Полша и там.
  • #4
    12 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Вагенци тръгнаха да гонят продажбите на Тойота с мушеничества вместо да залагат на нови технологии. Японците в това време се развиват и технологично. ВАГ са като олимпийски шамоион хванат с допинг. Голяма работа ама после голям срам.