Hyundai Group публикува финансовия си отчет за третото тримесечие на тази година и обявените резултати не оправдава прогнозите на анализаторите. Става ясно, че печалбата на автомобилния производител от юни до септември е била само 260 млн. долара, което е с 75% по-малко в сравнение с 2017 г. Така размерът на текущата печалба се оказа сравним с кризисната 1998 г.
Според южнокорейските медии оперативният марж е останал непроменен на 1,2%, независимо от факта, че анализаторите очакваха печалба от 720 млн. долара. Финансовият отчет доста доклад разочарова инвеститорите и в резултат на това акциите на Hyundai се сринаха с над 6%.
Причините за спада в печалбите са свързани с ниските продажби в Китай (30% по-малко от 2017 г.), както и с ръста на курса на валютите в развиващите се страни, неуспешната маркетингова стратегия и намаляването на покупателната способност в страната производител. В същото време, конкурентите на южнокорейската компания - GM, Nissan, Renault, Toyota и Volkswagen, значително увеличиха печалбата си, а оперативният марж е повече от 5%.