IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

7-те най-яки специални версии на Nissan GT-R

В историята на култовия модел има дори четириврата модификация

7-те най-яки специални версии на Nissan GT-R

Емблемата GT-R има доста славен живот, наскоро празнува полувековния си юбилей. Въпреки факта, че сега тези автомобили са много популярни, това не винаги е било така. Търговският успех на този модел идва едва през 90-те години. Тогава се появява поколението R32, с който идва оглушителният успех в състезанията. Ражда се звезда. Nissan решава да използва тази популярност, като създава специални версии на GT-R. Ето и някои от тях.

Nissan R35 GT-R50

7-те най-яки специални версии на Nissan GT-R

Нека започнем с най-новата кола, показана наскоро. Този автомобил е специален не само поради факта, че от него ще бъдат направени само 50 бройки, а и защото външният вид на тази версия силно се различава от базовото купе. GT-R50 е отговорът на Nissan на бързо развиващия се сегмент на ексклузивните суперавтомобили. Можете да избирате всякаква цветова комбинация, турбокомпресор или спецификация GT3, въглеродно покритие, специални амортисьори и други. Цената? "Само" около 1 милион долара.

Nissan R32 Skyline GT-R Nismo


7-те най-яки специални версии на Nissan GT-R

А сега да се върнем към първата Годзила. Към колата, която успява да победи легендарния Ford Sierra Cosworth в американския шампионат.  За да бъдем точни, трябва да отбележим, че R32 напълно унищожава състезателната серия. Тя става скучна и производителите започват да закриват състезателните си отбори.

През 1990 г. е издадена серията за хомологация с ограничен тираж Nismo. Направени са общо 500 пътни R32 Skyline GT-R Nismo и още 60 състезателни версии. Nismo има допълнителни въздухозаборници, а радиаторната решетка е премахната за по-добър въздушен поток в интеркулера. На багажника се появява спойлер. В момента R32 Skyline GT-R Nismo е истинска рядкост за колекционерите.

Nissan R33 Skyline GT-R Nismo 400R

7-те най-яки специални версии на Nissan GT-R

През 1996 г. Nissan решава да създаде пътна версия на състезателния автомобил GT-R Le Mans. Този модел е R33 Nismo 400R. Неговият 2.8-литров редови "шестак" RBX-GT2 развива 400 конски сили благодарение на двата си големи турбокомпресора. Двигателят се комбинира с ръчна скоростна кутия Getrag, която предава въртящия момент на четирите колела.

Nissan произвежда само 44 бройки, всички са продадени в Япония. Някои твърдят обаче, че са направени 99. Във всеки случай, за да си купите такъв ще имате нужда не само от пари, но от късмет и необходимите връзки.

Nissan R33 Skyline GT-R 40th Anniversary Autech

7-те най-яки специални версии на Nissan GT-R

Не се притеснявайте, всичко с очите ви е наред. Това наистина е GT-R с четири врати. Официално одобрен от Nissan, но произведен от компанията Autech през 1998 г. Автомобилът е разработен по случай 40-годишнината на модела Skyline (не GT-R). Autech взима двигателя и шасито от R33 GT-R и ги монтира в седан с удължено междуосие. Той запазва задвижването си на четирите колела и на практика е толкова бърз, колкото базовия GT-R, но в същото време е и нелош семеен автомобил. Харесва ли ви?

Nissan R35 GT-R 45th Anniversary

7-те най-яки специални версии на Nissan GT-R

Друга юбилейна версия, която се появява 17 г. след GT-R 40th Anniversary Autech - R35 GT-R 45th Anniversary. Може да ви се струва странно, но никой не е сгрешил в сметките: тази кола е създадена за 45-годишнината от GT-R модела, а не за цялото семейство Skyline като цяло.

Технически, Nissan представя първия GT-R през 1969 г., така че компанията закъснява година с юбилейната версия. За основа е взет R35 GT-R и адаптиран към ежедневна експлоатация. Макар че сред значимите промени може да се посочи само по-мекото окачване. Интериорът получава по-богато оборудване, а от автомобила са произведени точно 100 бройки.

Nissan R34 Skyline GT-R Nismo Z-Tune

7-те най-яки специални версии на Nissan GT-R

Най-яката GT-R епоха на Skyline е този R34 Nismo Z-Tune. Той е създаден за 20-годишнината от тунингованите модификации Nismo, без да се мисли за разходите за труд и крайната цена. Всеки от 20-те Nismo Z-Tune е сглобен ръчно. Да, тази версия наистина е специална.

В основата са решения, приложени върху състезателния R34 от клас GT500. Двигателят е увеличен до 2,8 литра, добавени са куп ковани "вътрешности" и оборудван с два турбокомпресора. Увеличеното тегло е компенсирано с части от въглеродни влакна. Z-Tune не тежи повече от обичновен GT-R, но мощността на двигателя е 500 коня.

Nissan R34 Skyline GT-R V-Spec II Nur/M-Spec Nur

7-те най-яки специални версии на Nissan GT-R

Последната партида GT-R поколение R34 включва 718 купета във версия V-Spec II Nur и 285 във версия M-Spec Nur. V-Spec II (V означава Victory - победа, а Nur - съкратено от Nurburgring) е страхотна кола, но M-Spec Nur (M означава Mizuno, главният дизайнер на модела) е просто великолепна.

Окачването на втората модификация получава системата Ripple Control, която поглъща по-ефективно малките неравности на пътя. Единственият достъпен цвят е отенък на златното. Въпреки че официално мощността е обявена на ниво от 276 коня, реалната е 330. А тунерите успяват да я увеличат до 450 к.с.

Тагове: nissan gt-r nissan