IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Шефът на Volkswagen с мрачна прогноза за немската автомобилна индустрия

Според Херберт Дийс, промените в екологичните изисквания заплашват бъдещето на германските производители

Шефът на Volkswagen с мрачна прогноза за немската автомобилна индустрия

Доста мрачна картина за бъдещето на германската автомобилна промишленост обрисува шефът на Volkswagen – Херберт Дийс, по време на конференция на производители и доставчици на оборудване. Според него, кампанията „срещу индивидуалната мобилност”, както и „истеричната дискусия за вредните емисии” застрашават бъдещето на самите автомобили, съобщава изданието Quartz.

Шефът на Volkswagen с мрачна прогноза за немската автомобилна индустрия

Дийс е категоричен, че новите изисквания за вредните емисии СО2 на автомобилите в Европа са прекалено амбицозни и оказват силен натиск върху самите производители. Те се оказват опрени до стената, тъй като не им стига времето за адаптация.

„Ако погледнете бившите бастиони на автомобилната индустрия – такива като Детройт и Торино, то става ясно какво може да се случи с градовете, в които са базирани водещите корпорации в автомобилната индустрия. Към момента шансовете на немската автомобилна индустрия да остане в световния елит след 10 години са 50:50”, заяви шефът на Volkswagen.

Както е известно, от 1 септември в Европа действа нов стандарт за проверка на нивата на вредните емисии и на разхода на гориво (WLTP), който предвижда тестването на автомобилите в реални условия. Освен това, властите в ЕС взеха решение за рязко намаляване до 2030 г. на нивата на въглероден диоксид (CO2) – с 35%, както и за постепенна забрана на дизеловите автомобили и увеличаване на електромобилите.

Впрочем, Дийс неслучайно дава пример с Детройт, който в средата на миналия век се считаше за автомобилната столица на Северна Америка. Икономическата криза, която удари индустрията, а също така и сериозната конкуренция с японски и корейския производители, доведе до тежки последствия. Така, в разгара на финансово-икономическата криза през 2013 г. градът обяви банкрут. В резултат на това Детройт се превърне в град-призрак с пустеещи улици, изоставени сгради и високи нива на престъпност.

Едва през последните 1-2 години нещата в Детройт започнаха да се нормализират, като в в града все още се намират централите на водещите американски производители начело с General Motors.

 

0 от 500
  • #3
    23 rate up comment 6 rate down comment
    none ( преди 1 година )
    Време имаше достатъчно, просто германците не го използваха рационално. Последните 10 години не са мръднали и на йота технологично, и успяха да се задържат в световният елит основно с измами. Сега ще трябва да наваксват, но 10 години не са наваксват лесно (само по комунизма петилетките се правеха за 2 години ;))), още повече че в последните 30 години Германия загуби инерцията си в иновациите и хората там позаспаха. Все още там производителността на труда е най-висока от целият ЕС, но е зад САЩ
  • #2
    19 rate up comment 7 rate down comment
    Фолк с японски ваген ( преди 1 година )
    Тия мошеници от ВАГ вместо да ползват измамен софтуер, да наблегнат на дизел-хибридите. 50 км пробег на батерия е достатъчен за повечето хора за ежедневно придвижване в града, където скоростта е 50 км/ч. За извънградско - дизеловия мотор (ама не фалшиво програмиран), който дава ниски СО2 емисии и икономия на гориво. В ненаселените места азотните окиси не са толкова важни. И тогава сумарно градско-селско ще се вместват в строгите еко норми.
  • #1
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Факт! ( преди 1 година )
    Ахахахаха хахахаха хахаха!