IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

11 причини да изберете кросоувър само с предно предаване

Цената е определяща, но не само тя е важна при автомобил от този клас

11 причини да изберете кросоувър само с предно предаване

Преди няколко години маркетолозите на автомобилните компании направиха гениален ход, като измислиха понятието „кросоуър”. Така на базата на автомобили от B- и C-сегмент масово започнаха да се появяват нови модели, които получиха по-голям пътен просвет и система за задвижване на четирите колела. Реално техните оф-роуд способности не са нещо впечатляващо, но това не беше най-важното в случая.

11 причини да изберете кросоувър само с предно предаване

Същите тези маркетолози направиха нов удар, като въведоха ново понятие „кросоувър с предно предаване”. В този клас влязоха както някои от предишните модели, на които беше премахнато задвижането на четирите колела, така и автомобили само с предно предаване, които вече са по-високи. И тяхното търсене непрекъснато се увеличава.

Тук идва логичният въпрос „Какъв е смисълът да имаш кросоувър със 4х4, след като за по-малко пари може да придобиеш подобен модел с предно?” Предимството е ясно – задвижването на четирите колела в някои ситуации е безценно, но какви са недостатъците? Ето 11 причини, поради които кросоувърът с предно е по-добрият избор.

1. Автомобилът с предно предаване е значително по-евтин от този с 4х4. При това той може да се намери в базова версия, докато за двойното предаване са достъпни само „средни” и „високи” нива на оборудване.

11 причини да изберете кросоувър само с предно предаване

2. Автомобилът с предно предаване е много по-лек от този със задвижване на двете оси. По-малкото тегло позволява по-добро ускорение и спиране в градски условия, което води и до съхраняване на компонентите. Накладките, например, се изхабяват по-бавно.

3. Автомобилът с предно предаване е по-евтин за експлоатация. Разходът на гориво е по-малък, а това не е за пренерегване при непрекъснато растящите цени. В случая определящо е теглото на кросоувъра.

4. Автомобилът с предно предаване е по-евтин за обслужване. Отсъствието на някои агрегати опростява, поевтинява и ускорява процеса на техническото обслужване. Да, маслото в трансмисия на машината с 4х4 може да не сменя толкова често, но проверката на нивото в редукторите си е работа, за която в сервиза взимат пари.

11 причини да изберете кросоувър само с предно предаване

5. В повечето случаи автомобилът с предно предаване с аналогичен двигател на този с 4х4 ще ускорява по-бързо. По-малкото валове и редуктори развъртат двигателя по-бързо. При кросоувъра с 4х4 предимството е при хлъзгавата настилка.

6. Автомобилът с предно предаване е по-наджден. Тук нещата са ясни – колкото по-малки агрегати и детайли има, толкова шансът за подвреда е по-малък.

7. Автомобилът с предно предане издава по-малко шум и създава по-малко вибрации. Причината е същата – по-малко детайли.

8. Автомобилът с предно предаване има по-голям ресурс на двигателя. Това се дължи на факта, че той е подложен на по-малки натоварвания.

11 причини да изберете кросоувър само с предно предаване

9. Каросерията и окачването на автомобила с предно предаване се износват по-малко в сравнение със този с 4х4 при еднакъв пробег на двете машини.

10. Поведението на автомобила с предно предаване по хлъзгав път е по-предсказуемо, отколко това на кросоувъра с 4х4, тъй като при внезапно заключване на задната ос шофьорът може да остане изненадан.

11 причини да изберете кросоувър само с предно предаване

11. Автомобилът с предно предаване не създава у водача илюзията, че ще премине навсякъде. Поне на теория, това означава, че могат да се спестят време, нерви, сили и пари, които ще бъат изхабени, за да се изтегли затъналата някъде машина.

Снимки: Производителите
 

0 от 500
  • #5
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    при рав4 хибрид тези неща не важат
  • #4
    17 rate up comment 13 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Не мога да се сетя дори за 1 причина да си взема кросоувър вместо хечбек - това е мода за откровени ***!
  • #3
    19 rate up comment 4 rate down comment
    аз ( преди 5 години )
    ако някой може да си позволи си взима с перманентно 4х4 и кара,въобще не се сеща за предно
  • #2
    30 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Te по принцип почти всички джипове и кросовъри се задвижват само със предно или само задно. Двойното предаване се включва или ръчно от водача или автоматично при загуба на сцепление.Баш стабилните машини си ползват ръчни блокажи.За мен да си купиш "джип" бе 4х4 е аболютна глупост. Ако ти трябва по голямо пространство по добре е миниван или малък бус.
  • #1
    36 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Българина е богат и нито надеждност нито цена на покупка или обслужване го интересуват. Също той убеден че е велик пилот и не му трябва предсказуем автомобил. Може да стигне навсякъде с каквото и да е по-бързо от всички други.Иначе, макар да мисля, че кросоувъра е безмислен, съм съгласен, че поне като купуваш псевдо джип трябва да е 4х4