IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

11 причини да изберете кросоувър само с предно предаване

Цената е определяща, но не само тя е важна при автомобил от този клас

11 причини да изберете кросоувър само с предно предаване

Преди няколко години маркетолозите на автомобилните компании направиха гениален ход, като измислиха понятието „кросоуър”. Така на базата на автомобили от B- и C-сегмент масово започнаха да се появяват нови модели, които получиха по-голям пътен просвет и система за задвижване на четирите колела. Реално техните оф-роуд способности не са нещо впечатляващо, но това не беше най-важното в случая.

11 причини да изберете кросоувър само с предно предаване

Същите тези маркетолози направиха нов удар, като въведоха ново понятие „кросоувър с предно предаване”. В този клас влязоха както някои от предишните модели, на които беше премахнато задвижането на четирите колела, така и автомобили само с предно предаване, които вече са по-високи. И тяхното търсене непрекъснато се увеличава.

Тук идва логичният въпрос „Какъв е смисълът да имаш кросоувър със 4х4, след като за по-малко пари може да придобиеш подобен модел с предно?” Предимството е ясно – задвижването на четирите колела в някои ситуации е безценно, но какви са недостатъците? Ето 11 причини, поради които кросоувърът с предно е по-добрият избор.

1. Автомобилът с предно предаване е значително по-евтин от този с 4х4. При това той може да се намери в базова версия, докато за двойното предаване са достъпни само „средни” и „високи” нива на оборудване.

11 причини да изберете кросоувър само с предно предаване

2. Автомобилът с предно предаване е много по-лек от този със задвижване на двете оси. По-малкото тегло позволява по-добро ускорение и спиране в градски условия, което води и до съхраняване на компонентите. Накладките, например, се изхабяват по-бавно.

3. Автомобилът с предно предаване е по-евтин за експлоатация. Разходът на гориво е по-малък, а това не е за пренерегване при непрекъснато растящите цени. В случая определящо е теглото на кросоувъра.

4. Автомобилът с предно предаване е по-евтин за обслужване. Отсъствието на някои агрегати опростява, поевтинява и ускорява процеса на техническото обслужване. Да, маслото в трансмисия на машината с 4х4 може да не сменя толкова често, но проверката на нивото в редукторите си е работа, за която в сервиза взимат пари.

11 причини да изберете кросоувър само с предно предаване

5. В повечето случаи автомобилът с предно предаване с аналогичен двигател на този с 4х4 ще ускорява по-бързо. По-малкото валове и редуктори развъртат двигателя по-бързо. При кросоувъра с 4х4 предимството е при хлъзгавата настилка.

6. Автомобилът с предно предаване е по-наджден. Тук нещата са ясни – колкото по-малки агрегати и детайли има, толкова шансът за подвреда е по-малък.

7. Автомобилът с предно предане издава по-малко шум и създава по-малко вибрации. Причината е същата – по-малко детайли.

8. Автомобилът с предно предаване има по-голям ресурс на двигателя. Това се дължи на факта, че той е подложен на по-малки натоварвания.

11 причини да изберете кросоувър само с предно предаване

9. Каросерията и окачването на автомобила с предно предаване се износват по-малко в сравнение със този с 4х4 при еднакъв пробег на двете машини.

10. Поведението на автомобила с предно предаване по хлъзгав път е по-предсказуемо, отколко това на кросоувъра с 4х4, тъй като при внезапно заключване на задната ос шофьорът може да остане изненадан.

11 причини да изберете кросоувър само с предно предаване

11. Автомобилът с предно предаване не създава у водача илюзията, че ще премине навсякъде. Поне на теория, това означава, че могат да се спестят време, нерви, сили и пари, които ще бъат изхабени, за да се изтегли затъналата някъде машина.

Снимки: Производителите
 

0 от 500
  • #15
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Аматьори ( преди 1 година )
    При коли с еднакви двигатели,на светофар четворката ще изяде с парцалите кола с предно. Какви глупости пишете в точка 5.
  • #14
    10 rate up comment 12 rate down comment
    Друг анонимен ( преди 1 година )
    До "разбирача" на хибридните СУВ-чета: за това ли при Lexus RX450h след около 15 мин буксуване в снега (не почистена улица в кв.Бояна, София) батерията сдава багажа и остава само на предно? От практически опит ти го казвам, иначе на теория звучи прекрасно.
  • #13
    18 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Явно автокомедия получават сериозни пари от Renault-Nissan и PSA за да пропагандират подобни твърдения. Най-смешното е че са сложили за заглавна страница точно кола, която е САМО с предно, но струва колкото AWD и сами опровергават аргумент 1. от статията!
  • #12
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Овчарче ( преди 1 година )
    Една лъжа повторена 11 пъти става истина.
  • #11
    20 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    11 причини да изберете кросоувър само с предно предаване и 111 причини да не се занимавате с подобни глупости (уж СУВ ама на предно).
  • #10
    13 rate up comment 3 rate down comment
    de ( преди 1 година )
    "Преди тази статия, трябва да има друга 20 причини да не караме SUV." Абсолютно е така! + това изключително зависи за какви цели се купува сувЪ. Ако е за града кви 4х4 и 8х8.. добре че ще излезеш от една преспа по-лесно зимата - е за това си заслужават всичките недостатъци на двойното задвижване! Но ако се ходи с него по черни, офф роуд и т.н. и се минава през проходи зимата и т.н е съвсем друга бира.
  • #9
    13 rate up comment 5 rate down comment
    bg ( преди 1 година )
    ако ще е SUV, трябва да е 4х4, па ако ще само електронно, все ще помогне на дъжд и сняг...
  • #8
    20 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Преди тази статия, трябва да има друга 20 причини да не караме SUV.
  • #7
    22 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Прав е колегата под мен! При СУВ хибрид от Тойота/Лексус тези неща не важат по простата причина, че там нямаш увеличение на теглото, нямаш кардани и диференциали. Японеца го е решил проблема интелигентно. На предната ос е ДВГ, а на задната са двата ел.двигателя/генератора. Разпределението на тежестта е перфектна между двете оси и само на задна ос имаш над 1000Нм въртящ момент. Точно при изкачване, теглене или ускорение тези Нм помагат страшно много. Отделно имаш постоянно 4х4 по всяко време!
  • #6
    13 rate up comment 5 rate down comment
    БГ ( преди 1 година )
    Пълни глупости,не знам дали има разлика в цената на сервизното обслужване на 4х4 или на 4х2,по-малко разходи по обслужването или сервизни отстъпки.Единствено първоначалната цена на 4х4 е по-висока,и както е писал колегата по-долу,липсата на блокажи обезсмислят покупка на "джип"4х4,по добре ван или трактор 4х4