IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

11 причини да изберете кросоувър само с предно предаване

Цената е определяща, но не само тя е важна при автомобил от този клас

11 причини да изберете кросоувър само с предно предаване

Преди няколко години маркетолозите на автомобилните компании направиха гениален ход, като измислиха понятието „кросоуър”. Така на базата на автомобили от B- и C-сегмент масово започнаха да се появяват нови модели, които получиха по-голям пътен просвет и система за задвижване на четирите колела. Реално техните оф-роуд способности не са нещо впечатляващо, но това не беше най-важното в случая.

11 причини да изберете кросоувър само с предно предаване

Същите тези маркетолози направиха нов удар, като въведоха ново понятие „кросоувър с предно предаване”. В този клас влязоха както някои от предишните модели, на които беше премахнато задвижането на четирите колела, така и автомобили само с предно предаване, които вече са по-високи. И тяхното търсене непрекъснато се увеличава.

Тук идва логичният въпрос „Какъв е смисълът да имаш кросоувър със 4х4, след като за по-малко пари може да придобиеш подобен модел с предно?” Предимството е ясно – задвижването на четирите колела в някои ситуации е безценно, но какви са недостатъците? Ето 11 причини, поради които кросоувърът с предно е по-добрият избор.

1. Автомобилът с предно предаване е значително по-евтин от този с 4х4. При това той може да се намери в базова версия, докато за двойното предаване са достъпни само „средни” и „високи” нива на оборудване.

11 причини да изберете кросоувър само с предно предаване

2. Автомобилът с предно предаване е много по-лек от този със задвижване на двете оси. По-малкото тегло позволява по-добро ускорение и спиране в градски условия, което води и до съхраняване на компонентите. Накладките, например, се изхабяват по-бавно.

3. Автомобилът с предно предаване е по-евтин за експлоатация. Разходът на гориво е по-малък, а това не е за пренерегване при непрекъснато растящите цени. В случая определящо е теглото на кросоувъра.

4. Автомобилът с предно предаване е по-евтин за обслужване. Отсъствието на някои агрегати опростява, поевтинява и ускорява процеса на техническото обслужване. Да, маслото в трансмисия на машината с 4х4 може да не сменя толкова често, но проверката на нивото в редукторите си е работа, за която в сервиза взимат пари.

11 причини да изберете кросоувър само с предно предаване

5. В повечето случаи автомобилът с предно предаване с аналогичен двигател на този с 4х4 ще ускорява по-бързо. По-малкото валове и редуктори развъртат двигателя по-бързо. При кросоувъра с 4х4 предимството е при хлъзгавата настилка.

6. Автомобилът с предно предаване е по-наджден. Тук нещата са ясни – колкото по-малки агрегати и детайли има, толкова шансът за подвреда е по-малък.

7. Автомобилът с предно предане издава по-малко шум и създава по-малко вибрации. Причината е същата – по-малко детайли.

8. Автомобилът с предно предаване има по-голям ресурс на двигателя. Това се дължи на факта, че той е подложен на по-малки натоварвания.

11 причини да изберете кросоувър само с предно предаване

9. Каросерията и окачването на автомобила с предно предаване се износват по-малко в сравнение със този с 4х4 при еднакъв пробег на двете машини.

10. Поведението на автомобила с предно предаване по хлъзгав път е по-предсказуемо, отколко това на кросоувъра с 4х4, тъй като при внезапно заключване на задната ос шофьорът може да остане изненадан.

11 причини да изберете кросоувър само с предно предаване

11. Автомобилът с предно предаване не създава у водача илюзията, че ще премине навсякъде. Поне на теория, това означава, че могат да се спестят време, нерви, сили и пари, които ще бъат изхабени, за да се изтегли затъналата някъде машина.

Снимки: Производителите
 

0 от 500
  • #35
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Гошенцето кара немски нов внос от Фолк с Ваген! Раздава го богаташче, защото в махалата е с най-убавата кола. Това, че не го слуша много главата го мисли, че е бонус в живота.
  • #34
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Гоше, а ти каква кола караш, и мислиш ли си, че си хванал Господ за шлифера?
  • #33
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Нищо им няма на 20-годишните Субарута! Супер са си. Вървят си и изобщо не ги бъркат годините. Че и са проходими на всичкото отгоре и пресечени и трудни терени не им се опират само да си с добри гуми. Работна непретенциозна кола. Немците нямат аналог на Субару. Имат някакви кекави градски СУВове и толкова.
  • #32
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    И какво им е на 20-годишните Субару-та. За един преател питам само......
  • #31
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    *** де билските причини!!! Защо направо не сравните Г - класа или Ленд Крусер със Смарт, след като се оказва, че фактора проходимост няма никакво значение за вас хахаххха.
  • #30
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Гошо ( преди 9 месеца )
    Анонимниче книжка съм изкарал преди 21 години. Пари и акъл имам достатъчно за да не си купя 20 годишно супару от горубляне и да си мисля че съм хванал господ за шлифера.
  • #29
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Комедианта-модераст ( преди 9 месеца )
    дежури денонощно и трие безогледно всичко, което е в разрез със смешната му статия!
  • #28
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Гошо ( преди 9 месеца )
    Анонимник в туба е пълно с клипчета как дъстъра прави смешни доста "доказани" 4х4. На на супаруту освен големи претенции, голям разход и скъпа подръжка му е голямо и стадото с "новите" 20 годишни тояги. С какво да го сравня, като по улиците се движат само такива а в БГ се продават по 6 бр. нови на година.
  • #27
    4 rate up comment 4 rate down comment
    DE ( преди 9 месеца )
    Once you go SUV, you never go back.
  • #26
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Това за джипката, че колкото била по-проходима толкова по-далече трябвало да ходи трактора не се отнася за джипките, а за празните глави на някой драйвери. От водача зависи колко далече ще ходи трактора. Като знаеш възможностите на това което караш, никой няма да те дърпа. повечето обаче надценяват колите си и после почват оправдания, че колата това, колата онова. Не колата, а водача не го слуша главата. като караш с акъл няма да имаш проблеми.