IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Новият RAV4 за Европа: без дизел, но с по-икономичен хибрид

Кросоувърът на Toyota вече е с по-голямо междуосие и увеличен клирънс

Новият RAV4 за Европа: без дизел, но с по-икономичен хибрид

На автосалона в Париж компания Toyota показа новото поколение на кросоувъра RAV4. Той ще се появи на европейския пазар в началото на следващата година. Новата генерация на популярния автомобил дебютира още през март 2018 г. в Ню Йорк, но във варианта са американския пазар. Разлики между двете версии в дизайна няма, ако не се броят местата за регистрационните табели, които отговарят на европейските стандарти.

Новият RAV4 за Европа: без дизел, но по-икономичен хибрид

Кросоувърът е изграден на модулна платформа TNGA-K. След преминаване към новото шаси, размерите на модела останаха почти непроменени, с изключение на това, че междуосието нарасна с 30 мм и достигна 2690 мм. Освен това е увеличен клирънсът с 13 мм и той вече е 190 мм. RAV4 получи също така нов кормилен механизъм с електроусилвател. Конфигурацията на окачването е същото: MacPherson отпред, мултилинк отзад.

Новият RAV4 за Европа: без дизел, но по-икономичен хибрид

За европейците кросоувърът ще се предлага с хибридна система, която включва атмосферен 4-цилиндров двигател с обем от 2,5 л от новото семейство Dynamic Force с комбинирано впръскване, електромотор, електромеханичен вариатор (в американската версия - 8-степенна автоматична трансмисия) и никел-метал хидридна батерия. Хибридът е наличен с предно или със задвижване на всички колела. В първия случай общата мощност е 218 к.с., а във втория - 222.

Новият RAV4 за Европа: без дизел, но по-икономичен хибрид

При варианта 4WD максималната тяга на задните колела се е увеличила от 953 на 1300 Нм. Освен това се е появил режим Trail Mode с имитация на работата на блокировка на предния диференциал. Тази версия ускорява от място до 100 км/ч за 8,1 сек, а обявеният разход на гориво е 4,6 л/100 км в комбиниран цикъл. Хибридът с предно предаване ускорява до 100 км/ч за 8,4 сек и харчи 4.5 л/100 км. Хибридният RAV4 от предишното поколение развива 197 коня, ускорението до 100 км/ч отнема 8,3 сек, разходът при 2WD е 4,9 л /100 км, а при варианта 4WD - 5 л/ 100 км.

Новият RAV4 за Европа: без дизел, но по-икономичен хибрид

В Европа новото поколение на кросоувъра ще се продава и с двулитров атмосферен двигател, чиято мощност обаче още не е обявена. Този мотор ще работи в съчетание с механична скоростна кутия или с вариаторна. За версията с два педала е осигурена нова пълноприводна трансмисия Dynamic Torque Vectoring AWD с многодискова муфа и система за отделно управление на тягата за всяко от задните колела.

Дизелът за европейския пазар обаче бе пратен в историята. Предишното поколение на Toyota RAV4 на Стария континент все още може да бъде закупено с дизелов двигател 2.0 D-4D (150 коня), който работи в тандем с шестстепенна скоростна кутия.

Снимки: Toyota

Тагове: toyota suv toyota rav4 rav4
0 от 500
  • #11
    10 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    С гуми 17-ки клиренса на сегашното поколение е 19 см. Ако сложа 18-ки отива към 20 см. колко трябва да е клиренса според колегата на който му бил малък. Все пак говорим за СУВ който няма офроуд претенции и никой не го взема за това да катеро планини и чукари. Клиренса му е напълно нормален и е над средния за този клас коли. Като гледам на снимките и на тази генерация ще бъде горе-долу толкова. А колата според мен изглежда страхотно. Много по-добре изглежда от сегашната, която също не е лоша.
  • #10
    22 rate up comment 8 rate down comment
    bg ( преди 1 година )
    отвътре бива, но отвън е потрес
  • #9
    19 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Tova ve4e e podigravka dori i s nai-vernite fenove na markata
  • #8
    22 rate up comment 12 rate down comment
    БГ ( преди 1 година )
    И тази ще участва в конглокса догодина за най-грозна кола! Разхода за градско каране ли е ,защото на извънградско сегашният RAV 4 ,яко дъни резервоара,а на градско под 7 не пада...и да караш SUV в града,израз на селящина,както да караш трактор 4х4 на магистрала!
  • #7
    20 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Интериорът най-после е на ниво. Екстериорът е малко спорен. По-добре от предната версия, но тези малки колела на това тяло и големи четвъртити калници изглеждат смешно. Клиренсът все още е твърде скромен. Ауди А6 или Ситроен с превматични окачвания имат толкова.
  • #6
    24 rate up comment 20 rate down comment
    Санчо Жълтура ( преди 1 година )
    Каквото и да си говорим много грозно.
  • #5
    26 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Издялано в Япония!
  • #4
    7 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Двулитровата версия доста вероятно да е тази която ще слагат на новата Корола 170-тина коня за класическата версия 145 за хибрида
  • #3
    19 rate up comment 18 rate down comment
    Карачо ( преди 1 година )
    1300 Нм на задната ос!!! Това ще оре хАсфалта! + системата Trail Mode с имитация на работата на блокировка на предния диференциал ще бъде нещо повче от паркетник. Вече 222 к.с и същият разнод 5/100. Какво му трябва на човек повече! Определено ще имам труден избор догодина между това и хибридното Камри. Всичко ще се реши на тест драйва. Повече обаче клоня към RAV4 на този етап. Не съм фен на СУВ, но предвид нашите „хубави“ пътища май е най-практичното нещо. А и 4х4 не е за изхвърляне!
  • #2
    22 rate up comment 24 rate down comment
    err ( преди 1 година )
    Отново супер грозно нещо от тойота