Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Daimler с първи шеф, който не е германец

Шведът Ола Калениус сменя догодина Дитер Цетше

Daimler с първи шеф, който не е германец

Автомобилният концерн Daimler, който притежава Mercedes, за първи път в историята си ще има шеф, който не е германец. Догодина 49-годишният швед Ола Калениус (на снимката) ще замени 65-годишния Дитер Цетше на поста главен изпълнителен директор на Daimler. Смяната на върха ще стане в края на 2019 година, а Цетше заема тази позиция от 2006 година.

Daimler с първи шеф, който не е германец

Кариерата на Цетше в компанията най-вероятно ще продължи в надзорния съвет на Daimler, а от 2021 година, ако получи одобрението на акционерите, той ще стане президент на германската компания.

Калениус работи за Daimler от 1993 година и е начело на подразделението за развитие и изследвания, като е минал през филиалите на компанията във Великобритания и Щатите преди да стигне до централата в Щутгарт. Новината беше съобщена днес и на борсата във Франкфурт акциите на Daimler спаднаха с 1,8%.

Миналата седмица стана ясно, че ЕС ще разследва Daimler, BMW и Volkswagen за съглашателство относно ограничаване на развитието на системите, които намаляват вредните емисии на дизеловите двигатели.

Тагове: daimler mercedes
0 от 500
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    Спад под 2% на акциите не значи недоверие, а е просто използване на удобния повод от играчите. Иначе Калениус от години е дясна ръка на Цетше, промяна в политиката няма да има.
  • #2
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    Прав си none, но все пак говорим за премиум марка нали! Значи не е баш преиум щом ползва двигатели и платформи на масова марка и то славеща се, като не особено надеждна. То не че Даймлер са много качествени, но все пак нали минало, имидж и т.н. глупости с минало свършено време. Според мен немското трио премиуми трябва да си разделят производството на премиу и непремиум. Моделите под Е-клас, 5-та серия и А5 не трябва да попадат при премиумите, защото реално не са!
  • #1
    9 rate up comment 0 rate down comment
    none ( преди 6 месеца )
    Не случайно акциите им спаднаха. Г-н Цетше ги вдигна на крака от блатото в което бяха затънали от 2000 г. насам. Едно от най-спорните му за феновете на Мерцедес решение да вземе платформи и двигатели от Рено-Нисан се оказа изключително успешен ход и им спести куп пари, давайки им в същото време достъп до технологии с които Даймлер не разполагаха.