IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

7 причини за доминацията на електромобилите

Съвсем скоро световният пазар на автомобили ще претърпи коренна промяна

7 причини за доминацията на електромобилите

Дали дните на автомобилите с двигатели с вътрешно горене са преброени? Според Том Рафтъри от списание Forbes, вече можем да изброим седем причини, поради които, бензиновите и дизелови двигатели съвсем скоро ще станат част от историята. Все още сме в началото на масовия преход към електромобилите, но той ще се случи много по-скоро отколкото всички очакват.

7 причини за доминацията на електромобилите

Нека обаче да видим конкретните причини, които ще осигурят надмощието на електрическите коли.

Вижте какво става в Китай

Китай е най-големият автомобилен пазар в света и там има изискване за всеки производител, който присъства на пазара, да предлага поне 10% от колите си със задвижване с „нова енергия” (т.е електрическо). Тези 10% са изискването до 2019, за 2020 процентът скача на 12, а до 2020 вече трябва да са 25. В резултат на това големите играчи на китайския пазар много бързо откриха електрификацията. Tesla също е тук – с разрешително за местно производство, но без местен партньор плюс договорка с Шанхай за строежа на първата гигафабрика за батерии извън Щатите.

Цените на батериите продължават да падат
През 2010 година цената на 1 киловатчас мощност на батерия струваше 1000 долара. До 2017 година тази цена падна до 200 долара и ще продължи да пада. Прогнозите на Илон Мъск са, че до 2 години 1 киловатчас ще струва 100 долара. Точно цената от 100 долара за киловатчас мощност се смята за точката, при която цените на електромобилите и конвенционалните автомобили ще се изравнят. Накратко, до 2020 година цените на батериите ще са спаднали с 90 процента и ще продължат да падат.

Но капацитетът им ще продължи да расте

Притесненията за пробега с едно зареждане на батериите продължават да се топят. Пробегът на литиево-йонните батерии расте с 5 до 8% на година, през 2020 година вече се очакват повече масови модели с пробег около 1000 километра. А това е напълно съизмеримо с постиженията на икономичните дизелови модели.

Електрическите батерии имат дълъг живот
Това е точно обратното на мнението, което се е наложило в обществото. Изследване на батериите, използвани при моделите S и X на Tesla показва, че след 270 000 пробег батериите са запазили 91% от оригиналния си капацитет. С други думи, на 30 000 километра се губи 1 процент от капацитета на батерията. Засега обаче няма достоверни данни за това как се представят батериите, използвани от другите производители на масови електромобили.

Електромобилите са по-надеждни
Най-малкото защото са по-семпли. Задвижващата система на един автомобил с бензинов или дизелов мотор съдържа над 2000 движещи се части, докато при електромобилите тази бройка е около 20. А анализ на данните от сервизното обслужване на определена бройка електромобили в Щатите показва, че обикновено те имат нужда от по-евтини и редки ремонти.

„Горивото” за електромобилите е по-евтино
Едва ли ще намерите място на света с изключително евтин петрол и много скъп електрически ток. За последните 12 месеца цената на петрола се покачи с 50% и нивата на цените му се влияят от твърде много политически фактори. Докато електроенергията е евтин консуматив и може да се добива и от възобновяеми източници.

Цените на употребяваните конвенционални автомобили ще се сринат

Електромобилите и хибридите вече са най-бързо продаваните коли на някои пазари. И тази тенденция ще продължи. А що се отнася до срива на цените на бензиновите и дизелови коли, то той ще започне с една мисъл: Защо да си купувам конвенционален автомобил, чиято цена след 3-4 или 5 години ще е много по-ниска? И това ще постави началото на края.

0 от 500
  • #5
    8 rate up comment 19 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    И въобще за каква доминация говорим, що за смехотия, след като за 9 месеца не са продадени и 1 милион бройки (с хибридите) а се надяват да стане до края на годината - при 100 милиона автомобила годишни продажби не може и 1% да стигнете и то около 40% от продажбите се падат на Китай с неговите си марки. Народа е казал - не викай "Хоп" преди да си скочил ;)
  • #4
    8 rate up comment 19 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Алоууу пичага, нали се сещаш че една от тия е хибрид, а другата си беше пазарен провал :D За да им излезе бройката и да има как да реват по-силно "експертите" броят в кюпа на електричките и всичко що е хибрид. И фенерче на батерии да имаш в холата пак ти го броят електричка щити инак не се връзва бройката :D
  • #3
    22 rate up comment 13 rate down comment
    do dolniq ( преди 5 години )
    пичага - статията е за по-големите градове - за твойто село никой не се занимава да пише така че се тая какво виждаш през прозореца.м/у другото тази сутрин на паркинга видях 2 от трите на картинката горе.
  • #2
    15 rate up comment 13 rate down comment
    Доминатор ( преди 5 години )
    Чета статията, после гледам през прозореца - навън само бръмчалки.
  • #1
    14 rate up comment 24 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Простотии на кило :D на тоя колко са му платили електричарите за реклама :D