IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо конските сили загубиха смисъла си

Надпреварата във въоръжаването при хиперколите само доубива удоволствието от карането им

Защо конските сили загубиха смисъла си

Само допреди три десетилетия 200 конски сили означаваха сериозна спортна машина. Първото BMW M3 от 1986 имаше само 195 под капака. После автомобилите постепенно започнаха да стават по-тежки заради новите системи, а производителите компенсираха това с допълнителни коне. И след това в играта се намеси маркетингът.

Защо конските сили загубиха смисъла си
Първото BMW M3 (E30) от 1986. Под капака имаше 195 коня - и те бяха предостатъчни да го направят една от най-приятните за каране машини на онази епоха. Снимка Chris Teagles

В наши дни сме свидетели на истинска надпревара във въоръжаването: появяват се коли с по 1000 коня, 2000 коня, а зловещият Devel Sixteen дори предлага пет хиляди коня от своя квад-турбо V16 двигател с обем 12.3 литра. Но има ли изобщо смисъл от тази "война на конските сили", както взеха да я наричат експертите? Никакъв, отговаря на това нашумелият блогър Анджело Учело.

Защо конските сили загубиха смисъла си
12.3-литровият V16 двигател на Devel Sixteen развива 5007 конски сили - но има ли смисъл от тях?

Появата на Bugatti Veyron бе факторът, който засрами традиционните производители на суперколи и даде куража на по-малки компании да си спечелят име, залагайки на абсурдните числа. "Резултатът е истинско наводнение от ужасяващо проектирани машини за самоубийство, които дават на производителите си мечтаното медийно внимание, като изпреварят предишната най-бърза кола в света по един или друг начин", пише Учело в последния си коментар за DriveTribe - създадената от Джеръми Кларксън, Ричард Хамънд и Джеймс Мей платформа за ентусиасти.

В известен смисъл това, което се случва сега, напомня надпреварата във въоръжаването по време на Студената война. Тогава всяка от суперсилите имаше средствата да унищожи живота на планетата, и въпреки това продължаваше да трупа нови и нови.

Защо конските сили загубиха смисъла си
Вторият модел на Rimac има четири пъти повече мощност от Porsche 911 GT3 - но далеч не е четири пъти по-приятен за каране

Не ме разбирайте грешно, мощните суперколи са нещо, което трябва да уважаваме и почитаме, пише Учело. Но те са инженерни постижения, а не машини за каране. "Проблемът е, че когато се фокусираш изцяло върху конските сили, всички други важни неща в колата са пренебрегнати за тяхна сметка. Защото удоволствието от карането не е в това колко силно ускорението по права линия прилепя гърба ти за седалката - удоволствието е в самия процес, в това как той те ангажира, в радостта, която носи. Мощността не е пропорционална на удоволствието. И от моя гледна точка, едно Porsche 991.2 GT3 с 493 коня е в пъти по-приятно за каране от, да кажем, Rimac C_Two, с 1887 коня", казва блогърът.
.

 

0 от 500
  • #8
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Ето тема ... ( преди 1 година )
    за развихряне на комплексарите със ширпотреба "спортисти"! )))
  • #7
    10 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    онзи с маздата къде забрави мацката и за какво ти е кола ако няма пред коя едно кръгче да завъртиш
  • #6
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Ахмед Мерчев ( преди 1 година )
    Че Devel Sixteen е също толкова фалшиво, колкото и моите побъркани брътвежи за Алиено Арканум. Признавам - те са малко по-добре. Нямат 5000 коня, но поне показаха някаква фалшива бричка. От мен освен некадърни рендери и голи обещания друго няма да видите. Замазах ви очите със селското хале и завлякох няколко тъпи инвеститора, сега си щракам с пръсти.
  • #5
    5 rate up comment 31 rate down comment
    С 2 думи ... ( преди 1 година )
    ширпотребата се кефи и на ръчка с 100коня, а който си може на М-ки и AMG-та, над 600коня! Нагоре е за богати чичаци с малки пишляци ...
  • #4
    35 rate up comment 4 rate down comment
    GTE ( преди 1 година )
    През 1991 година станах на 18 и взех книжка. От тогава съм имал доста коли. Най-бързите и мощни бяха по 200 коня например Мерцедес 2000 кубика бензин компресор. Та сега карам кола 100 бензинови коня, която тежи 1000 кг. За мен това вече е достатъчно. Карам с макс 110 км/ч освен когато изпреварвам, но не се юркам да го правя на всяка цена и без условия. Истината е че бързата кола е удоволствие, но и предполага към безрасъдство, дори и улегнали и някакво чуство на доминация из нашите ширини
  • #3
    6 rate up comment 27 rate down comment
    Очко ( преди 1 година )
    Дизела е най-яката работа и най-евтина.
  • #2
    40 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Абсолютно вярно. Но пък и тези коли като Devel и Rimac не са предвидени за каране - те са, за да могат едни богати чичета да се докарат пред други богати чичета. Не ги виждам да се меткат по завоите
  • #1
    54 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Новичка МХ5 с никаквите 150 коня, ниско тегло и задно предаване с ръчни скороти, планински път с много завои и перфектна настилка, свален гюрук. Друго не ти трябва!