IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо конските сили загубиха смисъла си

Надпреварата във въоръжаването при хиперколите само доубива удоволствието от карането им

Защо конските сили загубиха смисъла си

Само допреди три десетилетия 200 конски сили означаваха сериозна спортна машина. Първото BMW M3 от 1986 имаше само 195 под капака. После автомобилите постепенно започнаха да стават по-тежки заради новите системи, а производителите компенсираха това с допълнителни коне. И след това в играта се намеси маркетингът.

Защо конските сили загубиха смисъла си
Първото BMW M3 (E30) от 1986. Под капака имаше 195 коня - и те бяха предостатъчни да го направят една от най-приятните за каране машини на онази епоха. Снимка Chris Teagles

В наши дни сме свидетели на истинска надпревара във въоръжаването: появяват се коли с по 1000 коня, 2000 коня, а зловещият Devel Sixteen дори предлага пет хиляди коня от своя квад-турбо V16 двигател с обем 12.3 литра. Но има ли изобщо смисъл от тази "война на конските сили", както взеха да я наричат експертите? Никакъв, отговаря на това нашумелият блогър Анджело Учело.

Защо конските сили загубиха смисъла си
12.3-литровият V16 двигател на Devel Sixteen развива 5007 конски сили - но има ли смисъл от тях?

Появата на Bugatti Veyron бе факторът, който засрами традиционните производители на суперколи и даде куража на по-малки компании да си спечелят име, залагайки на абсурдните числа. "Резултатът е истинско наводнение от ужасяващо проектирани машини за самоубийство, които дават на производителите си мечтаното медийно внимание, като изпреварят предишната най-бърза кола в света по един или друг начин", пише Учело в последния си коментар за DriveTribe - създадената от Джеръми Кларксън, Ричард Хамънд и Джеймс Мей платформа за ентусиасти.

В известен смисъл това, което се случва сега, напомня надпреварата във въоръжаването по време на Студената война. Тогава всяка от суперсилите имаше средствата да унищожи живота на планетата, и въпреки това продължаваше да трупа нови и нови.

Защо конските сили загубиха смисъла си
Вторият модел на Rimac има четири пъти повече мощност от Porsche 911 GT3 - но далеч не е четири пъти по-приятен за каране

Не ме разбирайте грешно, мощните суперколи са нещо, което трябва да уважаваме и почитаме, пише Учело. Но те са инженерни постижения, а не машини за каране. "Проблемът е, че когато се фокусираш изцяло върху конските сили, всички други важни неща в колата са пренебрегнати за тяхна сметка. Защото удоволствието от карането не е в това колко силно ускорението по права линия прилепя гърба ти за седалката - удоволствието е в самия процес, в това как той те ангажира, в радостта, която носи. Мощността не е пропорционална на удоволствието. И от моя гледна точка, едно Porsche 991.2 GT3 с 493 коня е в пъти по-приятно за каране от, да кажем, Rimac C_Two, с 1887 коня", казва блогърът.
.

 

0 от 500
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    v-1 ( преди 10 месеца )
    А бе оставете го това хлапе с 6,5 секунди ускорение и инфотеймънти :))))) хаххаха - много се смях. МХ-5 е легендарен автомобил, и само някой който не го е карал и е гледал колите в интернета може да дрънка такива глупости.
  • #17
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Щом те вълнуват инфотейтмънт, секунди до 100 и цена значи толкова си и разбрал идеята на МХ5 Радостното е че има достатъчно фенове на автомобилите и МХ5 се продава добре. И то вече двадесет години!
  • #16
    12 rate up comment 7 rate down comment
    112 ( преди 10 месеца )
    Новото Мазда кабрио еуникален автомобил. Красив и много приятен за шофиране. Две мнения няма...
  • #15
    8 rate up comment 24 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Дупенце сладко, ясно ми е, че си се прецакал много, като си избрал Мазда. Първо си го признай пред себе си и тогава ще си свободен и ще можеш да го признаеш пред останалите, без да лъжеш. Защото лъжешецът вика лъжец.
  • #14
    17 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Дженди, първо се качи на MX-5 и тогава пак ела да съчиняваш глупости! 186 цм съм висок и тежа 95 кг и Маздата ме събира прекрасно, чувствам се удобно, не ми е тясно, нито главата ми стърчи. Така, че лъжите знаеш къде да си ги завреш! А за обезшумяването пусни търсачката и ще видиш, че колата е доста безшумна сравнена с много от немските талиги, които уж са премиум. Хората са ти измерили децибелите при различни скорости. погледни ги и спри да лъжеш!
  • #13
    11 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    MX-5 исках да напиша
  • #12
    11 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Mazda CX-5 викаш? Разбирам удоволствие от завоите, но 6,5 сек ускорение е прекалено малко по каквито и да е стандарти. Да не говорим за скърцащите пластмаси, за безумния инфотейнмънт, че на всеки над 1,75 му стърчи главата над стъклото, че няма никаква шумоизолация (по-шумна е дори от предната) и за всичко това искат 60000 лв. Това е двойно на това, което колата представлява в действителност. Достъпна спортна кола? Друг път.
  • #11
    15 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Аз пък карам с около 10-15 км/ч над ограничението по принцип където позволява пътя. Това е по километраж. Реално съм с около 5 км/ч над ограничението, което според мен е напълно ок. Няма глоби, няма камери, няма радари и си пътувам спокойно и сигурно. Да обаче хора, като някои под мен, които се кандилкат по магистрала със 110 са много опасни за всики. С тази скорост вземе да изпреварва ТИР и минава цяла вечност докато го изпревари и прави колона и изнервя всички и забравя да се върна в лентатаси
  • #10
    12 rate up comment 11 rate down comment
    До GTE ( преди 10 месеца )
    За съжаление една от причините пътищата в БГ да са толкова опасни са хора като теб. Да караш много под ограничението е неуважение към останалите водачи. 1991 бе друго - сега по пътищата има сериозен трафик. По Европа хората се уважават повече и всички карат с 90 при ограничение 90. И почти на никой не му хрумва да изпреварва, защото няма смисъл.
  • #9
    13 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Немците опорочиха и конските сили, както и дизела. Дай им нещо на тези некадърници и ще го 0се-рат тотално. Слагат по 2-3-4 турбини, директни впръсквания и какви ли не глупости, за да вдигнат многото коне за пред ма-ло-ум-ните фенове, които си мислят, че многото коне правят бърза и за кеф колата. Е да, ама не! Та същите тези фенчета без сиво вещество не гледат другите показатели. Немеца ти продава шлеп с високо тегло и много изцедени коне, които се развяват на куци магарета. Това е положението!