Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Пада малкият данък за колите с N1

Облагането им ще става по мощност и година на производство

Пада малкият данък за колите с N1

Нови промени в Закона за местните данъци и такси (ЗМДТ) предвиждат от догодина да отпадне по-ниският данък, който се плаща за автомобили версия N1.

Пада малкият данък за колите с N1

Сега автомобилите N1 се облагат с от 10 до 30 лева на всеки започнат тон товароносимост, като по закон горната граница на теглото им е 3,5 тона. Отделно от това собствениците на коли с N1 имат право на данъчен кредит, който Министерството на финансите полага сериозни усилия в последните години да ограничи.

Ако предлаганите от МФ промени се приемат, то автомобилите с N1 ще бъдат облагани като леки коли, т.е данъкът им ще зависи от мощността и годината им на производство.

Един от мотивите за премахване на ниския данък на тези коли е да се избегнат случаите, в които собственици на луксозни джипове регистрират колите си по N1 и плащат в пъти по-нисък данък в сравнение с реалния размер на налога.

Според данни на МВР от април тази година у нас са регистрирани 308 260 товарни автомобили от категорията N1.

0 от 500
  • #42
    1 rate up comment 0 rate down comment
    vel_co ( преди 6 месеца )
    Ясно, комплексарите да започнат да си плащат адекватно за ненужните джипове с ненужната мощност. Но всичко, което се ползва за печалба се облага и по-скъпо. Сградите, например са така - студиа и ателиета имат много по-висок данък от апартамент. Лекотоварните, които задръстват и амортизират пътя по 12-14ч дневно, почти 365 дни годишно, паркират и спират наистина както дойде, да имат данък 60-70 лв?! И ако данъкът стане 150-200лв това ще натовари цената на услугата в годишен план? Я стига!
  • #41
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Време е тези гербаджийски *** да си заминават. Това правителство трябва да си ходи преди да е осрало тотално всичко.
  • #40
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Ако питаш бизнеса по-добре да няма мин.заплата ,за да може да не ти плаща и минимума. Аз пък това ще ти кажа. И 1000лв.да стане мин.заплата пак ще те осигуряват на 4 часа и пак Бизнесът ще прецаква работника. Защото алчността човешка е безкрайна. Заспивай и не ми се прави на мн.умен!
  • #39
    2 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    ""Не ми пука,че ще плащам с 10 ст.по-скъп хлаяб! Важното е БИЗНЕСЪТ да бъде стриган ..Аз хляб не ям."" Това е най-глупавият коментар в уебсайт, който някога съм виждал! Ако искаш минималната заплата да порасне, тогава бизнеса трябва да се стриже по-леко, за да може служителите да мрънкат за заплати. Но това ти няма как да го знаеш. Както написах по-горе - никога не съм чел толкова глупав коментар в уебсайт!
  • #38
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Рядко *** си ти ,защото вероятно си засегнат от реформата. Съгласен съм за товарните ,но само ако са фабрично произведени като такива. Без Каени ,Х5 и разни S класи да ги пишат товарни. Че те в заводите където ги произвеждат са ги проектирали като пътнически и леки ,тук стават товарни,защоо? Да пестят.
  • #37
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Що не кажат от МВР от тези 308 хиляди колко са микробуси, колко са баничарки, колко са леки автомобили под 150 кс и колко са луксозни автомобили от 200 кс и нагоре. Защото не им изнася - ей затова
  • #36
    1 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Ти си рядко глупав и явно не разбираш че вместо да вземат от 10000 луксозни коли по 1000 лева ще ги вземат и от 298 000 микробуса. Даже не рядко а гъсто глупав си.
  • #35
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    + КОНФИСКАЦИЯ НА ИМУществовто На всякакви такива паразити ограбващи обикновените хора!
  • #34
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Да,от всичики ще спра да пазарувам! Що ,ти ли ще ми кажеш какво да правя! Бизнесът трябва да плаща най-много! И всички тарикати с луксозни и скъпи автомоболи регистрирани като товарни. И даже да ги накарат да платят за 10 години назад,защото това да регистрираш S клас като товарен е 100% ИЗМАМА и санкции за комисиите допуснали това ,като Технотест и разни други които се занимават с това. Затвор и за Арабаджиеви и Миньо Стайко ако докажат вина!
  • #33
    4 rate up comment 15 rate down comment
    Другара Боко ( преди 7 месеца )
    А ве матриала! Не разбрахте ли накрая, че вав Тиквостан колата е ЛУКС а не потребност!?