В навечерието на световната премиера на новото BMW 3-Series, която ще се състои на автосалона в Париж, баварците разкриха нови подробности за модела с индекс G20. От компаният твърдят, че това ще бъде едиин от най-аеродинамичните серийни автомобили в историята.
Коефициентът на въздушно съпротивление при новото 3-Series е 0,23, като така моделът на BMW ще отстъпва единствено на показания по-рано тази година седан Mercedes-Benz A-Class, чийто показател е 0,22.
Аеродинамиката на седана е настройвана най-вече в изпитателния център в Мюнхен. При това в аеродинамичната тръба са тествани най-различни версии на автомобила с всички възможни видове колела и гуми. Целта е била да се установи как именно влияят те на разхода на гориво, който вече е съобразен с новия стандарт на тестове WLTP.
Едновременно с това BMW разпространи и снимки на предсериен прототип на „тройката”, който се тества в Долината на смърта в щата Невада – място, известно с високите си температури. Преди това автомобилът премина през изпитания на студено в северните райони на Швеция, където бяха проверени неговата управляемост и настройките на системата за стабилизация при хлъзгаво покритие.
Работата та шасси на асфалт инженерите на BMW са проверявали по традиционен начин – на пистите Нюрбургринг и Ашхайм в Германия, както и на френската Мирамас. Работата с прототипите е предшествана от продължителна програма на компютърно моделиране и изследване на опитните образци на стендове, имитиращи най-различни условия.
Новото BMW 3-Series ще бъде построена на една от версиите на модулната платформа CLAR, която ще позволи на автомобила да стане по-просторен и по-лек от сегашното поколение. В списъка с оборудване ще се появи виртуален приборен панел, мултимедийна система с функция за разпознане на жестове и комплекс от най-модерни асистенти на водача и системи за безопасност.
Снимки: BMW