Премиум марките Audi и Mercedes-Benz се готвят да представят своите електрически кросоувъри - съответно e-tron и EQC. Mercedes ще поаже "зеления" си SUV малко по-късно днес, компанията от Инголщад ще стори това почти две седмици по-късно - на 17 септември. Audi обаче първа качи кросоувъра на поточната линия, или поне първа съобщи за това.
E-tron започна да се прави във фабриката в Брюксел, където преди се произвеждаха хечбеците Audi A1. От 2016 г. компанията започна да преоборудва завода за производство на електромобили, а сглобяването на новото поколение на "единицата" бе преместено в Испания. Първият E-tron , който слезе от поточната линия в Брюксел бе в ярко червен цвят - Misano Red.
Засега електрическият кросоувър е скрит под покривало. Въпреки това по-рано Audi многократно публикува снимки от тестове на предсерийните екземпляри на модела. Благодарение на тях знаем, че той почти напълно запазва външния вид на предшественика си - едноименния прототип, който дебютира през 2015 г.
Audi e-tron стана първият сериен кросоувър в света, който получи видеокамери вместо външни огледала: изображението се показва на OLED дисплеи, монтирани вътре във вратите. За камерите има три режима: път, завой и паркиране, които могат да бъдат управлявани чрез мултимедийната система MMI. Виртуалните огледала ще се предлагат като опция, при това само в тези страни, в които те са разрешени - например в Япония.
По предварителни данни моделът е оборудван с два електрически мотора (по единн на всяка ос) и литиево-йонна батерия с мощност 95 кВтч. Сумарната мощност е около 360 коня, а в спортен режим тя може да бъде увеличена за кратко до 408. Автономният пробег е около 400 километра (по цикъла WLTP). Освен това автомобилът притежава специална система за рекуперация на енергията, която осигурява до 30% от пробега.
Всички подробности за модела ще станат известни в деня на премиерата. Представянето му ще се състои в Сан Франциско, след което вероятно ще започне масовото приемане на заявки. Очаква се първите собственици да получат автомобилите си в края на годината или в началото на 2019 г.
Снимки: Audi