Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Съюзът Volkswagen–Ford ще бъде напълно равностоен

Разликите в обема на продажбите и печалбите не притесняват двата производителя

Съюзът Volkswagen–Ford ще бъде напълно равностоен

Ръководството на Volkswagen Group очаква стратегическото партньорство с Ford Motor Co. да бъде напълно равнопоставено, като да донесе еднакви ползи и на двата производителя. Това няма да се промени и въпреки факта, че германците произвеждат и продават два пъти повече автомобили от американския си конкурент.

Съюзът Volkswagen–Ford ще бъде напълно равностоен

Двата производителя още през юни обявиха, че обмислят създаването на съюз за развитие и производство, който ще включва леки транспортни средстда и ще укрепи цялостната конкуретноспособност на компаниите. Според новия шеф на отдела за лекотоварни автомобили във Volkswagen – Томас Седран, предстоящата сделка ще гарантира, че двете страни ще се възползват еднакво.

„Когато финализираме този алианс, той ще бъде напълно балансиран. Няма да има старши или младши партньор в него. Двете компании ще си сътрудничат и ще извличат еднакви ползи. Може да има години, в които да се появи разлика в обема на произвежданата продукция, но общата сума ще бъде еднаква”, обясни пред  Automotive News Europe Седран, който е в основата на проекта за създаване на подобен съюз.

По отношение на числата, Volkswagen доминира над Ford. През 2017 г. групата е продала 10,7 млн. нови автомобила в цял свят, като отчита приходи от 268 млрд. долара. На свой ред Ford записа 6,6 млн. долара и 156 млрд. Именно подобни несъответствия провалиха подобни съюзи в миналато. Пример за това е сътрудничеството между Volkswagen и Suzuki, което струва доста на японците, преди те да успеят да си върнат 20-те процента от акциите, продадени на германците.

В момента пазарната капитализация на Volkswagen  е два пъти по-висока от тази на Ford. Германците обаче вярват, че в средносрочен план сделката ще генерира 464 млн. долара годишна брутна печалба за двете страни, като първоначално усилията ще бъдат съсредоточени въху разработката на леки товарни превозни средства като ванове и малки камиони.

Съюзът Volkswagen–Ford ще бъде напълно равностоен

Двете компании имат опит в тази насока, след като си сътрудничиха при създаването и производството на минивановете Volkswagen Sharan и Ford Galaxy. Те се произвеждаха в общото им предприятие AutoEuropa близо до Лисабон от 1995 г. насам. По-късно Ford продаде своя дял на VW и премести Galaxy на глобалната си платформа, която е в основата на модели като минивана S-Max и седана Mondeo

„Ford е логичният ни партньор, тъй като двете комрании са лидери на пазара на лекотоварни автомобили в Европа и сега обединяват сили. В същото време всяка от тях контролира ощоло 15% от пазара, така че няма опасност сделката да бъде провалена от властите заради нарушение на антитръстовите закони”, допълва Седран.

Според запознати, във Volkswagen имат идеята да спестят сериозна сума от разработката на второ поколение на пикапа Amarok, като се възползват за него вече готови Ford Ranger. Нещо подобно сториха в Mercedes-Benz със своя пикап X-Class, който е изграден на платформа, предоставена от Nissan. Луксозната товарна машина дори използва двигатели на японския производител, като само топ-версията е с V6 мотор на Mercedes.

Съюзът Volkswagen–Ford ще бъде напълно равностоен

Друг проект, който интересува германците, VW Crafter. Той бешe създаден съвместно с Mercedes Sprinter, като се сглобяваше във фабриката на марката, докато сътрудничеството между двете компании не приключи през 2016 г. Година по-късно на пазара се появи нов Crafter, разработен изцяло от Volkswagen, но неговите продажби са по-слаби – 31 000 срещу 50 000 на новия Sprinter.

В същото време Ford постига сериозни успехи със своя товарен Transit и пътническата му версия Torneo, чиито продажби превишават тези на шестото поколение на VW Multivan. Големият проблем в случая е, че новите поколения на германските модели са на пазара от 2-3 години, така че ще трябва да мине доста време, преди те да преминат на новата обща платформа, която Volkswagen и Ford ще разработят.

Самият Седран е оптимисти, че споразумението между двата гореми автомобилни производителя може да бъде подписано до края на календарната година. Според него, основите параметри вече са изяснени напълно и между компаниите има нужната химия, за да се стигне до партньорство, което ще донесе само ползи.

Снимки: Motor

Тагове: volkswagen ford
0 от 500
  • #18
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 7 месеца )
    само бай Ганьо кара рено или дачия и си мисли, че има кола!
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 7 месеца )
    Не ми се привиждат трайни любов и хармония. Разбирам, че възможностите за вътрефирмено намаляване на разходите намаляват, следователно трябва да се търсят възможности за външно сътрудничество. Форд и ФВ ме изненадват. Статията говори първо за леки транспортни средства, по-долу уточняват, че са товарни. Ясно са споменати видимите интереси на ФВ, но точно в тази област не се казва нищо за интереса на Форд, а и аз малко се затруднявам да го видя?! Е, те са по-умни и знаят повече от мен. Успех!
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Абе ( преди 7 месеца )
    От целия форум само Факт!-ическия се е саморазпознал като Бай Ганьо!
  • #15
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Striker ( преди 7 месеца )
    Искрено се надявам Форд да не се хващат на въдицата на Соцваген.
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Навсякъде по света освен в Германия ограничението на магистрала е около 120-130 (само тук заради перфектните ни пътища, пилотските умения и невероятния и поддържан автопарк сме на 140). Така че на практика никой не би трябвало да го касае колко харчи при 150-160. Друг момент е че гъстотата на трафика на магистрала е по-ниска отколкото в градовете а и там е откирито и лесно се разсейват емисиите. Така че от еко гледна точка е много по-добре малкия двигател който е икономичен в града
  • #13
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Факт! ( преди 7 месеца )
    Дрън дрън та пляс кажи ми кой двигател с голяма кубатура и брой цилиндри е екощадящ.Що говорите глупости.Че то Ес класата тежи два тона Клио тежи тон макс.Кое замърсява повече.Оня ден немците казаха че щели да правят ЕС класи 2.0.Германците да му мислят.
  • #12
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Факт!-тическия ... ( преди 7 месеца )
    отново е прекалил с ползване на рено! И ето ги последствията ...
  • #11
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Дрънкаш глупости с изказването си, че нямало как мощен двигател да отделя по-малко емисии. Има как и още как. малкият двигател на тежка кола при високи скорости примерно ще работи винаги на високи обороти и ще харчи повече от един 6-так например, който няма да усеща толкова тежестта и скоростта. Примерно миксера, ако го караш със 150-160 км/ч под 10/100 няма да паднеш. 6-така при тази скорост харчи около 8/100. Всеки имащ понятие от двигатели е ясно, че малък мотор и тежка кола е голям разход.
  • #10
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Факт! ( преди 7 месеца )
    Верно ли че то в половината немски заводи сглобяват кошниците им ганьовци.Може би за това немските коли са такива ко.тори знам ли.Е тук там работят и пияни поляци и турци в БМВ особено.
  • #9
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Абе ( преди 7 месеца )
    Интересно е как разни Ганьовци - специалисти и разбирачи по всичко хвърлят кал по две от най-великите световни автомобилни марки! Бай Ганьовска им работа - могат да предизвикат само съжалителни усмивки!