IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как най-после се върнаха усмивките в Opel?

PSA трябва да вземе още важни решения за бъдещето на немската марка

Как най-после се върнаха усмивките в Opel?

Само година след като General Motors продаде Opel на алианса PSA Group в германската компания имат поводи за радост. След близо 20 години на загуба, производителят от Рюселлхайм вече носи приходи на новия си собственик. А неговите служители могат да въздъхнат с облекчение.

Как най-после се върнаха усмивките в Opel?

Основната заслуга за промяната се дължи на един човек – изпълнителния директор на PSA Карлос Таварес. Преди години той беше главен оперативен директор на Renault, откъдето го отстраниха, след като публично обяви, че е готов да застане начело на General Motors. Вместо при американците, Таварес отиде в PSA Group и това веднага се усети от френския алианс. Защото, именно Таварес е човекът, който много добре знае как се произвеждат автомобили, носещи печалба.

През първите 6 месеца на годината Opel регистрира приходи от 502 млн. евро, след като през второто полугодие на 2017 г. загубата беше 179 млн. евро. Маржът от 5% при марката вече е равен на този на Volkswagen, който има два пъти по-голям пазарен дял в Европа и продава пет пъти повече коли в световен мащаб.

Таварес подходи стратегически, като избегна затварянията на заводи, които щяха да го скарат с профсъюзите. Вместо това сключи споразумение със синдикатите и намали работната седмица от 40 на 35 часа. Едновременно с това съкрати 3700 работни места, като на освободените бяха платени съответните обезщетения.

Как най-после се върнаха усмивките в Opel?

Освен това, Таварес (на снимката с новия Opel Grandland X) намали продукцията – доставките на Opel спаднаха с 6,2% през първото полугодие, като компанията се съредоточи върху това да доставя коли на клиенти, които действително искат да си ги купят. Така в завода в Рюселхайм започнаха да сглобяват по 42 превозни средства на час вместо по 55, както беше преди това.

Всъщност новият шеф приложи по-голяма част от методите, който използва и в PSA Group, следа като застана начело на френския алианс. Вече ги няма скъпите самолетни билети за топ-мениджърите, а служителите трябва да изкчват осветлението при напускането на офиса. Във Франция той смени и центрата на алианса, която я премести от скъпия център на Париж в едно от предградията.

За разлика от типичните шефове на General Motors, първото посещение на Таварес в централата в Рюселхайм започна с 6-часова инспекция на целия завод. Благодарение на нея бяха открити и излишъци, тъй като е трудно да се обясни защо Opel Corsa, например, разполага с 57 (!) варианта на информационно-развлекателна систма. В случая става дума за модел с цена от 12 000 евро. Те веднага бяха намалени на 9, толкова е и броят на опциите за предното стъкло и чистачките на модела, които преди това са били 16.

„Идеята е намаляване на сложността – нещо, което се случи в PSA и сега се повтаря в Opel. Именно това ни позволява да бъдем далеч по-ефективни”, коментира пред Automotive News Europe Флавио Фрайсен, който е от 11 години е директор на отдела за инженеринг на марката.

Как най-после се върнаха усмивките в Opel?

Сега PSA Group е изправена пред сериозни предизвикателства, тъй като е силно зависима от пренаситения европейски пазар. На него тя се конкурира с глобалните гиганти като Volkswagen, Toyota и Renault-Nissan. Марките на френската група до голяма степен са насочени към едни и същи потребители, а Opel се нуждае от подобряване на имиджа, който бе сериозно оцапан от GM. Та само през последните 7 години компанията беше ръководена от петима различни човека.

Френският алианс трябва да вземе и важно решение относно бъдещето на Vauxhall – британската марка, която прави идентични автомобили с Opel. Това добавя разходи и създава трудности при оперициите. Важна роля за бъдещето ще играе и преминаването към електрически автомобили – отрасъл, в който PSA изостава от конкуренти като Volkswagen и Renault-Nissan.

Самият Таварес определи излизането на Opel на печалба като „първи положителен знак”, но същевременно предупреди, че постигането на основната цел от PSA – спестяване на 1,7 млрд. евро годишно, ще зависи до голяма степен от успешното съчетаване на инженерните екипи на компаниите. Първата стъпка в тази насока е следващата Corsa, която ще се появи догодина. Тя ще споделя основите си технически елементи с компактните коли на PSA, като ще бъде последвана и от други модели на Opel.

Снимки: Opel, PSA

Тагове: opel psa
0 от 500
  • #14
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Браво, хубаво е, че успяха да се спасят от ония серийни убийци на марки, Генералния мотор. Много съм доволен от Астрата, тази ми е третата и това за здравото окачване мога да го потвърдя на 100%.
  • #13
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    Сиреч и немските бангии ти го каза.Аахахах
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Умишлено ли забрави ВАГ?И там държавата е яко намесена и съм на същото мнение, че коли не могат да се правят, ако държавата е намесена.
  • #11
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    където се меси държавата, коли не се правят!примери: москвич, лада, ЗАЗ, френските бангии и т.н.
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    Може и да са обаче френската държава си пази компаниите и има право на вето.Немците да му мислят.
  • #9
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Опел за сега са Инсигния и Астра. Корса и Гранд-намквоси са Пежо. Въпрос на съвсем малко време е франсетата напълно да анихилират каквото е останало спомен от Опел...
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Долните двама ... ( преди 5 години )
    поразяват с неграмотността си!
  • #7
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Китайците са на големия частен инвеститор във ПСА(респективно и Опел), Волво, Мерцедес, МГ Ровър, Лотус, Заз, бавно и сигурно завладяват изостаналите европейски компании.
  • #6
    1 rate up comment 6 rate down comment
    До първия ( преди 5 години )
    Трябва да си рядко прocт за да не знаеш защо Опел в UK се продават като Волейбол.Явно ти си.
  • #5
    17 rate up comment 2 rate down comment
    .. ( преди 5 години )
    Опел никога не е бил кой-знае каква кола, но за парите/качеството което предлага си е добре. За БГ условията е добро решение.Непретенциозна кола с относително приемлива цена за поддръжка.Можем само да им пожелаем успех под новата шапка и дано не им пипат окачването, при Опел то е традиционно здраво (за разлика от френските аналози).