Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

До какво доведоха мерките срещу дизела в Европа

Голяма част от производителите вече се отказаха от моделите с такова гориво

До какво доведоха мерките срещу дизела в Европа

Британското издание Autocar изчисли кои световни производители са престанали да продават дизелови версии на свои модели на европейския пазар. Мерките, предприети от различните правителства, вече дават резултати и това си личи от действията на по-голяма част от компаниите.

До какво доведоха мерките срещу дизела в Европа

Например, Fiat обнови своя компактен ван 500X, като замени дизела с 3-цилиндров мотор. Това е част от стратегията на концерна FCA, която предвижда пълен отказ от тежкото гориво през 2022 г. Изключение прави търговската техника.

Новото поколение на Honda CR-V на свой ред за първи път ще се предлага със 7 места и с хибридно задвижване, и както изглежда – никога повече няма да получи дизелови версии. Друга японска компания – Mitsubishi, също залага на хибридите, а от гамата отпадат дизеловите ASX и Outlander.

При Toyota положението е подобно – дизелите остават само за големите всъдеходи, докато завърналият се на европейския пазар седан Camry, както Verso и RAV 4, ще се предлагат само в бензинови и хибридни версии. Subaru също се отказа от дизелите, а Suzuki спира продажбите на Vitara и SX4 с добавка DDiS към имената. И тук трендът е ясен.

Производителят на спортни коли Porsche също обяви, че се отказва от дизеловите варианти на кросоувърите Macan и Panamera, докато за новия Cayenne версия с такова гориво не се предвижда изобщо. Затова пък хибридните на немската марка се продават отлично.

Европейските малолитражки Skoda Fabia и Opel Corsa, а също така и Seat Toledo също скъсаха с дизела. Това стори и Volvo, в чиято история има много двигатели с такова гориво. То обаче няма да се използва никога повече от шведите, като първият модел от новата им стратегия е комбито V60.

0 от 500
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Маn ( преди 5 месеца )
    В статията има неточност, защото обновеният 500Х, не само, че се предлага с дизелов мотор, ами даже с три - 1.3 95, 1.6 120 и 2.0 150 отговарящи на стандарта евро 6д. Иначе, описаната тенденция мен лично ме радва.
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    Tesla направиха къмто 1000 км на специална затворена писта с изклчени всички вторични системи и скорост от 35км/ч... *** ти тая простотия. КАТ ти като си прост селянин и не обичаш пътуването, то други му се наслаждават. И за повече от 1500км.
  • #12
    7 rate up comment 0 rate down comment
    СО2 ( преди 5 месеца )
    Меркиде срещу дизела доведоха до увеличаване на СО2 емисиите, особено по новия цикъл за измерване. Но пък намаляме белодробните ракови заболявания, защото производителите мамят с количеството вредни азотни съединения, а пък ние си махаме ДПФ-ите и бълваме сажди.
  • #11
    4 rate up comment 1 rate down comment
    КАТ ( преди 5 месеца )
    Имаше скоро тест Рено Зои дори надминава пробега според NDEC теста с 100+км отгоре сиреч прави над 500 км пробег а Теслата прави повече.Напулно достатъчни са.Кой кара по 1500км за такова разстояние самолет трябва да си изперкал да се завреш в кола.Ако искаш вечна кола и тури един ядрен реактор да могат да я ползват и пра внуците на правнуците ти.
  • #10
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    Де да правеха 1000 км. Пробегът на Теслите не минава 400-500 км при 90-100 км/ч. На магистрала пробегът пада драстично до 250-300. Има какво да се желае.
  • #9
    10 rate up comment 6 rate down comment
    КАТ ( преди 5 месеца )
    10 години абсурд.И сега електричките правят по 1000км.Вика се против електричките по две направления.Едните са арабските държави които е ясно защо викат а другите са немците щото нямат технологиите за електрички.
  • #8
    8 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    Не повечето производители, а японските, които от началото на ерата common rail не могат да наваксат технологично европейските производители и най-сетне се отказаха. Наличието на дизел в гамата на Порше винаги е било недоразумение, така че там нещата са ясни. Това, което ще стане, е, че ще има няколко години затишие и след това ще има масово завръщане към дизела поне за 10 години преди финалното преминаване към електричество.
  • #7
    10 rate up comment 5 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 5 месеца )
    най-голямите замърсители са не леките коли, а камиони, автобуси, кораби и самолети...ако им стиска на EU нека да скастрят първо тях та да ги видим...
  • #6
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Факт!-а .. ( преди 5 месеца )
    пак се увредил от употреба на рено!
  • #5
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Факт! ( преди 5 месеца )
    Факт!-ическия друго освен немски пушилник непризнава фен на Гарубляне пъ.ди пред телевизора и пазарува само от Березка и чат пат от Лафка.Мъка германофилска!