Volkswagen планира електрическа лимузина, която да е съперник на S-класата на Mercedes и в същото време да има по-успешна съдба от Phaeton, който така и не успя да убеди клиентите, че марката може да произвежда луксозни автомобили. Производството на флагмана беше спряно през 2015 г. и феновете на марката с нетърпение чакат негов наследник.
Новият модел, който все още няма име за серийната си версия ще е базиран на концепта I.D. Vizzion, който беше представен през март в Женева. Естествено, другият много важен съперник на бъдещата лимузина на Volkswagen ще е и Tesla Model S, като се знае, че конструкторите на гиганта ще използват новата MEB платформа, която ще позволи на серийния вариант да запази дължината и колесната база на концепта.
„Искаме да реализираме I.D. Vizzion в реален модел – обясни Юрген Щакман, който отговаря за маркетинга и продажбите на Volkswagen. – Предполагам, че това ще се случи към 2022 г. Това е флагман от следващото поколение лимузини, изобщо не сме имали съмнение какво задвижване да използваме.”
Възможностите на модулната платформа MEB ще позволят на VW да предлага различни варианти на лимузината, що се отнася до батериите и пробега, който те гарантират, както и по отношение на задвижването – като брой и разположение на електромоторите. Което означава, че по един електродвигател на предния и задния мост също ще е възможен вариант.
Според шефовете на VW, пробегът с едно зареждане на серийните модели от бъдещата I.D. гама ще е около 400 километра, а още се отнася до луксозен модел като този, който Vizzion предхожда, би трябвало да очакваме поне 600 километра с едно зареждане.
Снимки: Volkswagen