IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Седан или хечбек – кой е по-удачният избор?

Разликите между двата типа автомобили не са само във външния вид

Спорът между феновете на седаните и на хечбек-моделите съществува от години и едва ли някога ще бъде решен. Двата типа автомобили си имат своите плюсове и минуси, което прави избора на непредубедения клиент доста труден. Ако приемем, че не искате кросоувър или SUV, а също така не ви трябва комби, на какво ще се спрете?
 
  
Седан или хечбек – кой е по-удачният избор?

  
През последните години хечбеците навлязоха мощно на пазара, като се опитаха да изместят седаните, които на свой ред все още си имат доста поддръжници. На първо място заради представителния си вид, тъй като много смятат, че с подобен тип кола изглеждат далеч по-сериозно в очите на останалите.
При това не става дума само за по-възрастните собственици на автомобили, които по принцип са по-консервативни и залагат не само на външния вид, но и на практичността. Редица млади мениджъри от средно ниво се опитват да демонстрират своя социален статус и успехите си, като залагат на седан, а не на хечбек.

Най-осезаемото приемущество на седана е в големия багажник в сравнение с хечбек от аналогичния клас. Един от най-ярките примери за това е предпоследната генерация на Ford Focus, който се предлага и в двата варианта. При седана обемът на багажника е 411 литра, а при хечбека – 316. Разликата от близо 100 литра си е доста, особено за някои хора, които имат нужда от място за повече багаж. Подобно е съотношението и при Mazda3 - 408 срещу 308 литра.

Феновете на седана посочват и още един плюс на седана, свързан с багажното отделение. При хечбека то не е отделено от салона, което може да доведе до миризма (ако товарът в багажника издава такава). Шумът също е по-голям, отколкото при седана, тъй като заради конструкция на хечбека изолирането на багажното отделение е минимално.
  
 
Седан или хечбек – кой е по-удачният избор?
 
  
При студено време, дори ако багажникът бъде отворен, топлият въздух в салона на седана си остава, докато при хечбека няма шанс това да се случи. Съответно и загряването на салона на четиривратия модел през зимата става по-бързо, тъй като при хеча трябва да се затопли и багажното отделение. И обратно – когато двигателят бъде изключен, хечбекът изстива по-бързо заради по-голямата повърхност на отсека с пътниците.

Друг плюс, който изтъкват собствениците на седани, е задното стъкло, което не се цапа толкова много по време на движение. Неслучайно при хечбека върху петата врата има монтирана чистачка, докато при седана подобно техническо решение е напълно излишно.

На свой ред феновете на хечбека посочват като основно предимство удобството при паркирането и маневрите на заден ход. При седана именно багажникът пречи на шофьора да усети габаритите на колата. Това е факт, но пък съвременните модели разполагат с парктроник, а в по-високите нива на оборудване и с камера, които успяват да компенсират този недостатък и да изравнят възможностите.


Снимки: Mazda, Opel


0 от 500
  • #22
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Ники67 ( преди 2 години )
    Всеки с предпочитанията си, за мен хечбека е по добрия вариант. Падал съм от смях, гледайки опитите да натоварят хладилник през страничната врата на седан пред един магазин за битова техника.
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Онзи ( преди 4 години )
    За всички, които смятат, че хечбека бил, по-стабилен и в Световния рали шампионат има само хечбеци- не мислите ли, че по-голямо значение има окачването, гумите, разпределението на теглото и куп други неща. Митсубиши и Субару са седани и са доста стабилни коли. Аз лично карам голям седан(няма да споделям марката) и смея да твърдя, че при високи скорости съм в пъти по-стабилен от разни Голфове, Фокуси и тем подобни. Наистина не е удобно за возене на товари, но в крайна комбито е колата за товарене
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    az ( преди 5 години )
    купе
  • #19
    3 rate up comment 12 rate down comment
    да ( преди 5 години )
    да, ама пътното поведение на хечбека е в пъти по-добро. Даже нямат нищо общо, особено при завои и чести изпреварвания. Затова в рали шампионатите всичко е хечбек и няма никакви комбита или седани.
  • #18
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Най-практично в София микрован - Киа Венга, Шкода Румстър / бая грозен / и т.н.Влиза на почти всяко парко място а вътре мястото е колкото в хетч по-горен клас. Багажника е над 400 литра
  • #17
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Друг плюс, който изтъкват собствениците на седани, е задното стъкло, което не се цапа толкова много по време на движение. Неслучайно, при хечбека върху петата врата има монтирана чистачка, докато при седана подобно техническо решение е напълно излишно.Ела виж служебните 508-ци седани колко им е излишна чистачка след цял ден юркане по прашни пътища
  • #16
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    и отговорът е лифтбек
  • #15
    8 rate up comment 6 rate down comment
    CII ( преди 5 години )
    СЕДАН
  • #14
    22 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Не сравнявай банани с обувки. По твоята логика карай си представителния CLS комби аз предпочитам Ролс Ройс Фантом
  • #13
    13 rate up comment 32 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Няма значение кое от двете, стига да не е Мазда.