IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

И 90 конски сили да достатъчни да блеснеш на Северната дъга

Вижте как Mazda MX-5 догонва и изпреварва Ferrari 458 GT3

И 90 конски сили да достатъчни да блеснеш на Северната дъга

В последните дни световна слава набира клип от Северната дъга на „Нюрбургринг”, на който Mazda MX-5 с мощност едва 90 конски сили догонва и изпреварва състезателно Ferrari 458 GT3. В реалността това се случва много рядко, но не е невъзможно.

И 90 конски сили да достатъчни да блеснеш на Северната дъга

Пилотът на Mazda-та потвърди във фейсбук, че колата му наистина е 90 коня, както и че подобрил всичко останало по своя екземпляр от първото поколение на модела, като това означава ново окачване, спирачки, ролбар и т.н. А и той е натрупал доста опит в Зеления ад, което обяснява увереното му пилотиране и постоянните атаки по завоите.

Вчера се оказа, че тази MX-5 всъщност е интересен тунинг проект и съвсем скоро ще се раздели със своя 1,6-литров мотор, който в този случай е във версията с намалена мощност. Оригиналният 1,6-литров мотор на първото поколение MX-5 е с мощност 115 конски сили, но на някои пазари той се предлага и само с 90 конски сили като по-евтин вариант.

Плановете на собственика на този бърз MX-5 са да му „присади” Ванкелов двигател, като става въпрос за мотор тип 13B, който за последно се използваше при RX-8, но след края на производството на модела, двигателят се предлага само за едноместни формули в шампионатите, подкрепяни от Mazda, основно в Азия. Мощността на последната версия на 13В – MSP Renesis е между 210 и 235 конски сили.

А това обещава още много интересни клипове от Северната дъга на „Нюрбургринг”.
 

Тагове: mazda mx-5 ferrari 458 gt3
0 от 500
  • #6
    28 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Този с Ферарито просто го пусна, а шофьора на Маздата му присветна и му махна с ръка, като така му благодари. Реално погледнато Маздата няма никакъв шанс, но е впечатляващо как се държи с тези 90 к.с. на пистата. Ако е на друга писта с много завои и без дълги прави ще хапе яко. Да не говорим за версията с 2.0 160 к.с. Нея съм е карал и мога да кажа, че е невероятна кола и по завоите е като залепена за асфалта. Много приятен автомобил за каране. Един от най-приятните въобще, като цяло!
  • #5
    16 rate up comment 1 rate down comment
    уникална ( преди 5 години )
    щуротия кой как измъдри тя статия...изобщо сравнението е от тотално изджендерени хора...
  • #4
    26 rate up comment 2 rate down comment
    zoom in ( преди 5 години )
    И преди да сте ми скочили, също имам MX-5 - колата може да е супер бърза в завоите, ама чак по-бърза от ферари не е :)
  • #3
    19 rate up comment 2 rate down comment
    zoom in ( преди 5 години )
    А и по принцип на Северната дъга си има етикет - там не е за състезания с другите - ако си по-бавен или не гониш време, просто се дръпваш в страни. В тази връзка, маздата даже трябваше да направи по-добре място на зеления опел в началото на видеото.
  • #2
    23 rate up comment 6 rate down comment
    Да ( преди 5 години )
    Хахахха, този с Ферарито не му се кара много и затова го пусна да мине, не че го е изпреварила Маздата!
  • #1
    23 rate up comment 5 rate down comment
    Веско ( преди 5 години )
    Изгубени 2 минути.