IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Дойде ли време за раздяла с бензиновия двигател?

Според германско издание, моторите с този вид гориво вече са по-опасни от дизеловите

Дойде ли време за раздяла с бензиновия двигател?

Атаката срещу автомобилите с дизелови двигатели през последните години е жестока. Особено в Европа, където те вече дори са забранени от властите в някои държави. Германското списание Spiegel обаче публикува шокиращо изследване, според което бензиновите мотори са далеч по-опасни за здравето от дизелите. Една от идеите в материала е, че колкото по-жестоки стават екологичните изисквания, толкова по-голяма е вероятността да хванеш рак на белите дробове. И вината за това вече е на бензиновите автомобили.

Вредните вещества

За да може двигателят с вътрешно горене да работи по-добре, трябва да изгаря влизащото в цилиндрите му гориво. А пълното изгаряне се постига само при оптимално съотношение между гориво и въздух. Именно към това се стремят всички производители на мотори. И ако промишлеността беше спряла до Евро-4, то проблем едва ли би съществувал.

Дойде ли време за раздяла с бензиновия двигател?

Еколозите се опитват да прокарат идеята, че вредните емисии в атмосферата трябва да се намаляват всяка година. Причината е, че въглеродният диоксид (СО2) и другите подобни вещества са опасни не само за човешкото здраве, но и водят до климатични промени. Затова инженерите в автомобилните компании започват да търсят начини за решаване на проблема и съответно да тормозят двигателите с вътрешно горене. Сместта за изгаряне в тях става все по-бедна, за да може да се покрият новите норми.

В същото време в моторите остава малки неизгорели  частици, които представляват сажди, които са добре познати от дизеловите двигатели. И за да се справят с тях, компаниите поставят специални филтри, с които автомобилът да може да изкара още няколко години на пазара. Именно тук се появява разликата – дизелът е обявен за вреден, тъй като саждите му са черни и трябва се чисти незабавно, а при бензина същите тези сажди не са черни и се наричат фини прахови частици. И те могат да почакат.

Отвличаща маневра

Обществеността бързо нарочи дизела за виновен, а компаниите започнаха да използват фитри със специален воден разтвор, които уж по-добре пречиства. Много скоро обаче се оказа, че това съвсем не е така, тъй като при студен двигател тази система не действа така, като се очаква. Съответно се повишава разходът на автомобилите, а това влияе зле на екологията. В крайна сметка производителите започнаха да търсят начини за изкуствено намаляване на вредните емисии и се стигна до „дизелгейт”, който още не е отшумял. И който произнесе „смъртната присъда” на дизеловото гориво.

Дойде ли време за раздяла с бензиновия двигател?

На фона на целия тоз шум никой не отчете, че особени вреди от този тип сажди няма. В същото време невидимите гадости, които отделят бензиновите двигатели с директно впръскване на горивото, останаха някак си незабележими. А лекарите са категорични, че именно фините прахови частици, по-малки от 5 микрона не се филтрират и попадането им в горните дихателни пътища е опасно, защото именно саждите са мощен карцероген, който нанася огромни щети на белите дробове.

Масонски заговор

В разследването си Spiegel категорично твърди, че дизеловата афера не е случайна, а е плод на заговор. Благодарение на нея Daimler, BMW, Audi и Volkswagen спестяват огромни суми от внедряването на филтри в бензиновите си двигатели и по този начи подлагат на риск здравето на милиони хора. Според германски лекари, само през 2015 г. в страната са починали 41 500 човека, след като са били подложени на интензивно въздействие на фини прахови частици, намиращи се във въздуха. А те се отделят именно от автомобилите.

Дойде ли време за раздяла с бензиновия двигател?

В заключение германското издание твърди, че двигателят с вътрешно горене вече е наълно изчерпан и опитите да се подобрят екологични показатели са по-скоро за показност, тоест - вижте, нещо се прави. В същото време цените на технологиите се покачват непрекъснато и от това страда крайният потребител.

Казано по друг начин – няма как да се намали нещо, което не подлежи на намаляване. Преминаването към новите тестове WLTP може дори да има обратен ефект и да се наложи нивата на вредни емисии СО2 да бъдат увеличени, вместо да се намаляват, тъй като се очаква резултатите от тях да покажат до 13% по-високи стойности от измерваните при стария стандарт NEDC. А това отново ще постави на преден план екологията и здравето на хората.
 

Тагове: spiegel
0 от 500
  • #40
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Вергил ( преди 1 година )
    Според статистиката има 700 хиляди работещи в София.А вече няма хора,които да работят на черно.Всеки трудов договор или самонает се отчита.А жилища се строят в много градове.Аз съм от Пазарджик и градът намаля наполовина от 1989г насам.Ама сега се строят много нови кооперации.Които жилища веднага се купуват.Ама никой не живее в тях.И е пълно с коли-в малките улички не можеш да се разминеш.Няма как при тоя демографски срив населението на София да расте.Още повече хората предпочитат да емигрират
  • #39
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    За пример ти давам, че от всичките ми състуденти от преди 10тина години 20 % максимум са си сменили адр. регистрация, а всички са в София. Отделно, че не познавам такъв, чийто хазяин да е обявил, че има наематели. Това, че на хартия нещо е 1 не значи, че реално е пак 1. Общо взето, която и статистика да хванеш ( пътници превозвани с градския, коли и т.н.), ще видиш, че в града живея много повече от официално преброените. А дали се раждат или идват от другаде е друг въпрос, който няма връзка.
  • #38
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Да, само дето 90% от квартирите не са обявени в общината, за да ти влезнат в статистиката. В другите 10% път живеят внуци,дъщери и синове, които просто не са си сменили адресната регистрация. Самият факт, че строят, като обезумели в София и се купуват всичките имоти на зелено вече, не ти ли говори нещо? А ако твоята логика е правилна, значи и децата и пенсионерите имат по минимум една кола на човек в София, защото още миналата година минаха 1 мил. авт.
  • #37
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Вергил ( преди 1 година )
    610 хиляди са жилищата в област София.А освен София включва и села,както и градовете Нови Искър и Банкя.В София жилищата са 560 хиляди.Според доклад на Световната банка 24 процента са необитаеми.Значи обитаеми са 420 хиляди жилища.При 2 милиона жители това означава по 5 човека средно в жилище.А при 1,2 милиона по 3 човека в жилище.Което е нормално.
  • #36
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Според Националния статистически институт в София има 610 000 жилища и непрекъснато се строят нови. Нещо ти е остаряла информацията.
  • #35
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Вергил ( преди 1 година )
    И как ги изчисли, че живеят 2 милиона в София като смъртността превишава раждаемостта в София?Има 450 хиляди обитаеми жилища.Значи по твоята логика средно в жилище живеят по 4,5 човека.Имаш ли си понятие каква глупост е това?То в *** махали не живеят по толкова.
  • #34
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    В София отдавна живеят над 2000 000 души, а ако дложим и ежедневния туризъм... Аетомобилите... 30% от целия автопарк на държавата е тук. На глава от населението задминахме Париж по автомобили. В кат София на ден се регистрират по 500-800 автомобил, което на месец ти е 10-15000 и това е от 4-5 години стабилна тенденция. Всичкото село продаде земята, защото не му се работи и дойде на "лесното" да продава гащи и зарзават в София. Ама дойдоха със селенията си и манталитета си. Жалка история
  • #33
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Плашещо безхаберие ( преди 1 година )
    По соца имаше само коли на бензин с малки двигатели,сега всеки втори дизел пиши като стара печка при потегляне,ускорение,да не споменавам за тунингованите дизелови гавна,които пушат повече от ТЕЦ!Лошото е че го дишат децата ни в града,понеже българина бил беден!Така ще се самоизтребим по-бързо отколкото са ни планирали!Наздраве на всички пушляци,знам че ви дреме на оная работа,тъжна работа,идиотска нация!
  • #32
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Вергил ( преди 1 година )
    В София има 600 хиляди жилища.От тях една четвърт-150 хиляди са необитаеми (според доклад на Световната банка).Искаш да кажеш,че в 450 хиляди жилища живеят 3 милиона ли?По 7 човека средно в жилище?????Та то във Факултета не живеят средно по толкова. Не случайно 1300 места за първолаци в софийските училища останаха незаети.И смъртността е по-висока от раждаемостта в София. Казах ти-увеличиха се автомобилите,не хората .Ела да видиш в Пловдив,че няма място къде да паркираш.
  • #31
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Дедо ви ( преди 1 година )
    Всичко което гори вдига пушек! А всеки пушек е вреден за здравето, колко и да ви залъгват с разни филтърчета ...