IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо Volkswagen иска да прави коли в Руанда?

От тази бедна страна с нищожен автомобилен пазар зависи стратегията на германците за бъдещето

Защо Volkswagen иска да прави коли в Руанда?

Гигантът Volkswagen открива завод за производство на коли в Руанда: тази доста причудлива новина обиколи медиите в края на юни. На пръв поглед решението е абсурдно: източноафриканската държавица е доста скромен пазар (3000 нови автомобила годишно), едно ново Polo струва 33 пъти средния годишен доход на местните хора (и само 2 пъти средния годишен доход на един жител на София, макар да обичаме да се оплакваме колко сме бедни). Нито пък Руанда е страна с особени традиции в технологичните производства. Всъщност страната, която е четири пъти по-малка от България, но с почти двойно по-голямо население, е широко известна само с чудовищния геноцид, проведен през 90-те от едната доминираща народност в нея над другата.


Защо Volkswagen иска да прави коли в Руанда?
За огромното мнозинство в Руанда покупката не просто на нов, а на какъвто и да е автомобил е непосилна

ЗАЩО ТОГАВА VOLKSWAGEN се решава на такава авантюра? Още повече, че всички предишни опити да се правят автомобили в "черна" Африка неизменно са се проваляли? Отговорът е, обяснява шефът на компанията за Африка Томас Шефер, че германците искат да наложат тук един изцяло нов бизнес модел.
Впрочем думата "производство" не бива да ви подвежда - става дума само за цех за финална сглобка, нещо като предприятието на Great Wall край ловешкото село Баховица. Все пак това ще е достатъчно на германците да избегнат търговските бариери и мита.

Защо Volkswagen иска да прави коли в Руанда?
Сравнително нормалният трафик прави Кигали подходящо място за подобен експеримент. Кампала в съседна Уганда например се слави с чудовищни задръствания, в които понякога може да прекарате цяло денонощие (виж снимката долу)

ОТТАМ НАТАТЪК идеята е VW да въведе принципно нова схема, при която няма да продава автомобилите, а ще ги отдава под наем - и дългосрочно, чрез абонаментни договори, и за съвсем кратки периоди, като действащия в София Spark. Ще има и дъщерна компания за превози, по принципа на Uber.
Флотилията от автомобили за споделяне първоначално ще може да се ползва само от големи компании и държавни учреждения. От 2019 обаче тя ще бъде достъпна и за широката публика. Всеки с мобилен телефон ще може да си свали нужното приложение и да си поръча автомобил. Автомобилите ще се ползват по няколко години, след това ще се продават на вторичния пазар. Първоначалните параметри на проекта са 20 милиона долара инвестиция и 1000 автомобила; ако потръгне, ще има и още.

Защо Volkswagen иска да прави коли в Руанда?
Типично задръстване в Кампала, Уганда

СТОЛИЦАТА КИГАЛИ е относително малък и обикновен град - добро място да се тества схемата. Целта на VW е след това да я разпростре навсякъде из Африка. Концернът вече възобнови производствата си в Кения и Нигерия (макар и също в скромни мащаби), планира да построи фабрики също в Гана и Етиопия. Местната сглобка има смисъл, защото африканските държави налагат солени вносни мита  - до 70% в случая с Нигерия.

Защо Volkswagen иска да прави коли в Руанда?
Шефът на VW Херберт Дийс и президентът на Кения Ухуру Кениата с един от първите продукти на възстановеното производство на концерна в страната

ОСВЕН ДА ПЕЧЕЛИ чрез мобилни услуги, гигантът си прави сметка и да се позиционира добре за евентуално бъдещо развитие на африканския пазар. По аналогичен начин VW стъпи в Китай през 80-те - по времето, когато съотношението автомобили на глава от населението там бе по-лошо дори от африканското. Днес концернът продава по 3 милиона коли годишно в Китай.
Впрочем германците не са единствени: в последните години Peugeot, Nissan и Toyota също започнаха операции в Африка.
 

Тагове: volkswagen polo
0 от 500
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Честно казано, по - добре да ги купуват китайците, отколкото да ги купуват Румънците. ахахахахахахахахаах Както стана с Митсубиши преди година , две. И както стана с Нисан преди 20 години.
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Факт!-тическия ... ( преди 1 година )
    пак е злоупотребил с рено!
  • #9
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Онзи, кото е написал, че Сивик има мита в Европа, е много необразован.
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Волво, Мерцедес, Пежо-Ситроен, МГ Ровер, бавно, но трайно китайците превземат европейския пазар.
  • #7
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Факт! ( преди 1 година )
    Абе да ти обясня какво ще стане Сащ пазиха Германия обаче Китай няма да ги пощадят те мита няма да чакат да паднат ясно е че те няма да бъдат свалени щото ще изгубят производителите в Европа.Та китайците ще направят друго:те просто ще изкупят европейските производители.Както купиха Волво и дял от Мерцедес.
  • #6
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Абе, като те чета ми се струва, че по-тъпо парче от теб (Абе), тук в този форум няма! Кажи сега нещо за ВАГ-иналните измами! Дай си „умното и компетентно“ мнение. Помъчи се по някакъв начин да разсееш съмненията за своята тъпота.
  • #5
    12 rate up comment 8 rate down comment
    Абе ( преди 1 година )
    Единствения безспорен Факт е, че си много, ама много прост!
  • #4
    16 rate up comment 12 rate down comment
    Факт! ( преди 1 година )
    Цените на японките и корейките са високи в Европа с една единствена цел да са Непродаваеми.За да може немците да си продават на воля убиха френската и италианската кункоренция с платени статии а за външните производители яко сеч и мита така продават само те.Цялата икономика на германиика са коли и части за тях в нищо друго не са кункорентно способни.Срещу това протестира Тръмп и аз го подкрепям.Не може Сивик да струва 50 бона а той струва щото има яко мита!
  • #3
    15 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    „Защо Volkswagen иска да прави коли в Руанда?“ Защото в тази компания печалбата е на всяка цена! В руанда ще плащат смешни заплати, ще ползват евтини енергоизточници и материали, а ще продават скъпо. По абсолютно същата причина преди години изнесоха повечето производства в Китай. В момента там не е толкова евтино и те търсят, къде да правят б0клучавите си талиги. Жалка компания с още по-жалки фенове! Факт!
  • #2
    15 rate up comment 6 rate down comment
    Дошо ( преди 1 година )
    По същата причина по която рено прави "коли" в некой друг бандустан! Никви заплати на работниците и съответното подобаващо "качество". Но пък печалбата ...