IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да намалим износването на летните гуми?

Подценяването на топлия сезон може да бъде опасно

Как да намалим износването на летните гуми?

Много шофьори подценяват летния сезон, като смятат, че през него гумите не са толкова важни, както през зимата. Дори когато те са сериозно износени, собственикът на автомобила разсъждава така: „Ще избутам до края на есента, след което ще сложа зимните гуми, а за нови летни ще мисля догодина”.

Как да намалим износването на летните гуми?

Според експерти, подобна позиция никак не е оправдана. Все пак идва есен с повече валежи, което увеличава риска от инциденти на пътя. Износените гуми губят своето сцепление, което прави управлението на автомобила по-трудно и по-рисковано. И съответно голям брой от катастрофите стават именно заради лошото състояние на гумите.

Една от най-сериозните опасности е аквапланингъг, който е възможен през всеки сезон, дори през лятото. Износеният протектор не позволява отделянето на водата от мястото на контакта на гумата с пътя. Минималната дълбочина на протектора на летните гуми е 3 мм и ако тя е по-малка, посещението в сервиза е твърде вероятно. А ремонтът на разбитата предница със сигурност е в пъти по-скъп от комплект нови летни гуми.

Как да намалим износването на летните гуми?

За да се увеличи животът на лятната гума, е нужно да се намали скоростта на нейното износване. За целта, поне два пъти седмично трябва да се проверява налягането, за да може то да отговаря на препоръчаното от производителя. При ежедневните пътувания трябва да се избягват резките ускорения от място и спирания, както и внезапните скоростни маневри.

Поне веднъж през лятото е нужно да се направи баланс на гумите в специализиран сервиз. Също така е препоръчително да се избягва покупката на гуми от неизвестни (най-вече азиатски) марки, както и слагането на употребявани гуми. Монтажът също трябва да се извършва в проверени сервизи, където може да е малко по-скъпо, но поне служителите са наясно какво правят.

Как да намалим износването на летните гуми?

За увеличение на срока на експлоатация на колелата трябва да се купуват гуми с увеличен пробег. При тях се добавят специални материали, които гарантират по-добро сцепление с пътя и по-добри характеристики. Да, те са по-скъпи, но пък сигурността е най-важното нещо на пътя.

Снимки: Tgamobility.co.uk

0 от 500
  • #11
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    "Корейски гуми", надявам се визираш Hankook, защото по-голям *** от Kuhmo надали има. Много правилно в статията пише да не се кара с китайски гуми, които са с отвратителни показатели. Има достатъчно марки гуми от среден или нисък клас на сносна цена.
  • #10
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Фол с японски ваген ( преди 5 години )
    До третия - има се предвид, че с лошата гума може да не спреш, да се хакнеш в някой и да си разбиеш колата, а не че гумата разбива предницата сама по себе си. ;)Аз карам с корейски гуми и нямам грижи. съотношение цена-качество отлични.
  • #9
    9 rate up comment 1 rate down comment
    - ( преди 5 години )
    даже два пъти седмично трябва да ги мажете с парафин да са по черни а когато температурите са над 30 градуса трябва да карате по сенките....
  • #8
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Мммм ( преди 5 години )
    Е на мен ми се случи с летните при последният мартенски сняг/мокър/ с 4х4 при тръгване никакъв проблем, в движение непрекъснато ЕСП се включваше, а спирането е когато тя си спре, така че зимата със зимни, лято с летни другото си е руска рулетка с живота.
  • #7
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    И една подробност за налягането мери се когато гумите са хладни а не след като са загрели защото тогава налягането се вдига. Е освен ако не са напомпани с азот.
  • #6
    14 rate up comment 0 rate down comment
    prosto e ( преди 5 години )
    не ги карайте и готово. Ще са чисто нови за другия сезон.
  • #5
    27 rate up comment 4 rate down comment
    Федя ( преди 5 години )
    Два пъти седмично да си следим налягането????Не е ли бая пресилено!Един път месечно-идиДоди ама осем пъти...Да не купуваме азиатски гуми?Айде стига с български клишета!
  • #4
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    4x4 или не няма значение зимната гума си е зимна гума. Има достатъчно тестове в тубата и аматьорски и не показващи че кола с предно и зимни е по-добре от 4х4 с все сезонни на сняг. Да ако живееш в град където сняг пада по изключение да карай само с летни. Но след 2 лета тези зимни и лятото не бих ги карал камо ли пък зимата. Между нова зимна и нова лятна през лятото лятната е по-добра е видимо по-добра а да не говорим като зиимната е станала на камък от жегата
  • #3
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Имам чувството, че някой не е успял да си продаде гумите и се пущат подобни статии. Да бяхте написали и марката гуми щеше да е още по-добре. Ей тъй да знаят хората какво да купят. Статията нищо не казва, а дори и манипулира и откровено лъже. Гумите с удължен пробег нямат по-добро сцепление, а дори напротив доста по-слабо е. Другата глупост е че износените гуми разбиват предницата. Голяма глупост е това. Според мен КАТ трябва строго да следят за гумите и да спират коли от движение.
  • #2
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Много ги четем такива статии и сме много силни в теорията, ама като падне един дъжд и няма голямо кръстовище без катастрофа, често тежка. Да не говорим, че скоро магистрала Тракия ще може да претендира за статут на паркинг, предвид колко време престояват колите на масто. Трябва техническоите прегледи да проверятват и сезонността и възрастта на гумата - караш с зимни гуми лятото или над 7-8 години - колата на трупчета. За целта трябва и да се натиснат търговците да не пробутват стари гуми