Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как да намалим износването на летните гуми?

Подценяването на топлия сезон може да бъде опасно

Как да намалим износването на летните гуми?

Много шофьори подценяват летния сезон, като смятат, че през него гумите не са толкова важни, както през зимата. Дори когато те са сериозно износени, собственикът на автомобила разсъждава така: „Ще избутам до края на есента, след което ще сложа зимните гуми, а за нови летни ще мисля догодина”.

Как да намалим износването на летните гуми?

Според експерти, подобна позиция никак не е оправдана. Все пак идва есен с повече валежи, което увеличава риска от инциденти на пътя. Износените гуми губят своето сцепление, което прави управлението на автомобила по-трудно и по-рисковано. И съответно голям брой от катастрофите стават именно заради лошото състояние на гумите.

Една от най-сериозните опасности е аквапланингъг, който е възможен през всеки сезон, дори през лятото. Износеният протектор не позволява отделянето на водата от мястото на контакта на гумата с пътя. Минималната дълбочина на протектора на летните гуми е 3 мм и ако тя е по-малка, посещението в сервиза е твърде вероятно. А ремонтът на разбитата предница със сигурност е в пъти по-скъп от комплект нови летни гуми.

Как да намалим износването на летните гуми?

За да се увеличи животът на лятната гума, е нужно да се намали скоростта на нейното износване. За целта, поне два пъти седмично трябва да се проверява налягането, за да може то да отговаря на препоръчаното от производителя. При ежедневните пътувания трябва да се избягват резките ускорения от място и спирания, както и внезапните скоростни маневри.

Поне веднъж през лятото е нужно да се направи баланс на гумите в специализиран сервиз. Също така е препоръчително да се избягва покупката на гуми от неизвестни (най-вече азиатски) марки, както и слагането на употребявани гуми. Монтажът също трябва да се извършва в проверени сервизи, където може да е малко по-скъпо, но поне служителите са наясно какво правят.

Как да намалим износването на летните гуми?

За увеличение на срока на експлоатация на колелата трябва да се купуват гуми с увеличен пробег. При тях се добавят специални материали, които гарантират по-добро сцепление с пътя и по-добри характеристики. Да, те са по-скъпи, но пък сигурността е най-важното нещо на пътя.

Снимки: Tgamobility.co.uk

0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    "Корейски гуми", надявам се визираш Hankook, защото по-голям *** от Kuhmo надали има. Много правилно в статията пише да не се кара с китайски гуми, които са с отвратителни показатели. Има достатъчно марки гуми от среден или нисък клас на сносна цена.
  • #12
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Фол с японски ваген ( преди 11 месеца )
    До третия - има се предвид, че с лошата гума може да не спреш, да се хакнеш в някой и да си разбиеш колата, а не че гумата разбива предницата сама по себе си. ;) Аз карам с корейски гуми и нямам грижи. съотношение цена-качество отлични.
  • #11
    8 rate up comment 1 rate down comment
    - ( преди 11 месеца )
    даже два пъти седмично трябва да ги мажете с парафин да са по черни а когато температурите са над 30 градуса трябва да карате по сенките....
  • #10
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Мммм ( преди 11 месеца )
    Е на мен ми се случи с летните при последният мартенски сняг/мокър/ с 4х4 при тръгване никакъв проблем, в движение непрекъснато ЕСП се включваше, а спирането е когато тя си спре, така че зимата със зимни, лято с летни другото си е руска рулетка с живота.
  • #9
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    И една подробност за налягането – мери се когато гумите са хладни а не след като са загрели защото тогава налягането се вдига. Е освен ако не са напомпани с азот.
  • #8
    13 rate up comment 0 rate down comment
    prosto e ( преди 11 месеца )
    не ги карайте и готово. Ще са чисто нови за другия сезон.
  • #7
    26 rate up comment 4 rate down comment
    Федя ( преди 11 месеца )
    Два пъти седмично да си следим налягането???? Не е ли бая пресилено! Един път месечно-идиДоди ама осем пъти... Да не купуваме азиатски гуми? Айде стига с български клишета!
  • #6
    3 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Остави тубата няколко пъти съм пробвал на сняг и няма абсолютно никакъв проблем, имай предвид че паркинга ми е подземен и е с наклон около 35 градуса при излизане и влизане, вадил съм колата за да пробвам при 10 сантиметра натрупан сняг,дори не ми е превъртяла гума на наклона.И аз като теб преди мислех, че зимата с летни е невъзможно,но повярвай ми 4Х4 се представя много добре и с летни гуми на сняг, сега на поледица не ми се е случвало да карам, там може и да има проблем ама на рохкав сняг не.
  • #5
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    4x4 или не няма значение зимната гума си е зимна гума. Има достатъчно тестове в тубата и аматьорски и не показващи че кола с предно и зимни е по-добре от 4х4 с все сезонни на сняг. Да ако живееш в град където сняг пада по изключение да карай само с летни. Но след 2 лета тези зимни и лятото не бих ги карал камо ли пък зимата. Между нова зимна и нова лятна през лятото лятната е по-добра е видимо по-добра а да не говорим като зиимната е станала на камък от жегата
  • #4
    6 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Какво като кара със зимни през лятото? Разрешено е както със зимни през лятото, така и с летни през зимата, изискването е само за минимум 4см. грайфер(странно защото чисто нови летни са с 6-7см. грайфер). Аз лично карам само с летни и зимата и през лятото. Колата ми е 4Х4 живея в Бургас, където сняг пада 1-2 пътие през 1-2 години и да падне сняг на другия вече е стопен по улиците. Ако ми се налага да ходя извън града вземам служебната, която се окомплектова с гуми според сезона.