Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Хибридно Porsche унищожи рекорда на „Нюрбургринг”

Прототипът 919 Hybrid Evo свали близо минута от досегашното най-добро постижение

Хибридно Porsche унищожи рекорда на „Нюрбургринг”

Спортният прототип Porsche 919 Hybrid Evo постави абсолютен рекорд на Северната дъга на „Нюрбургринг”, след като подобри с близо минута досегашното най-добро постижение, регистрирано преди 35 години. Болидът даде време 5 минути и 19,546 секунди.

Хибридно Porsche унищожи рекорда на „Нюрбургринг”

Предишният рекорд беше поставен още през 1983 г. от Щефан Белоф, който зад волана на Porsche 956C записа 6 минути и 11,13 секунди. Сега вече най-доброто постижение на Северната дъга принадлежи на Тимо Бернхард, който се състезава за заводския тим на Porsche в сериите за издържливост и „24 часа на Льо Ман”.

За поставяне на рекорда е използван прототипа от клас LMP1, от който са премахнати всички ограничители, действащи в състезанията за издържливост. Автомобилът е оборудван с хибриден силов агрегат на базата на 2,0-литров турбомотор, чиято мощност е увеличена от 500 на 720 к.с.

Хибридно Porsche унищожи рекорда на „Нюрбургринг”

Модернизана е и системата за рекуперация на енергията ERS, която увеличава мощността, а също така и аеродинамиката на болида. Сменени са предният дифузьор, престилките и антикрилото, които не отговарят на стандартите на WEC. В сравнение с колата, участвала в „Льо Ман” през 2017 г., притискателната сила е увеличена с 53%, а ефективността на аеродинамиката – с 66%.

Теглото на болида е намалено с 39 кг - до 849 кг., като са премахнати всички елементи, които не са нужни за преминаване на едно обиколка. Гумите, подготвени от Michelin, също са различни.



Най-доброто време на „Нюрбургринг” при гражданскиите автомобили също принадлежи на Porsche. Това е модификацията 911 GT2 RS, която записа 6 минут и 47,25 секунди.

Снимки и видео: Porsche

Тагове: porsche 919 hybrid evo
0 от 500
  • #11
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    А фактора "Аеродинамика" къде го забрави! Видя ли с колко е повишено въпроснота? Това е нещото което го "бави"!
  • #10
    10 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Личи си че скоростната кутия го забави на правата.Вдигна само 370.Имаше сила за поне 470 с още няколко предавки.Няма да се учудя дори 500 като гледам с ква лекота набра 370.
  • #9
    21 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Към момента това е най бързото нещо на 4 колела, което може да завива!
  • #8
    5 rate up comment 13 rate down comment
    FenIX ( преди 10 месеца )
    Болид от Ф1 разбира се ме ще даде по дибро време осибено ако се премахне ограничението за гориво
  • #7
    18 rate up comment 4 rate down comment
    до по-долния ( преди 10 месеца )
    Това Порше даде по добро време на Спа от миналогодишния болид на Мерцедес АМГ с Люис Хамилтън! Сегашните са малко по-бързи, а като цяло от 2017 и 2018 са по-бързи от тези, които имаш предвид
  • #6
    17 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    брутално е въпроса е колко десетилетия или столетия ще минат за да падне този рекорд
  • #5
    27 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Брутално!!!Това само Порше го могат.
  • #4
    6 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Болид от формула 1 от старите без керс и с повече бензинови кончета с тегло под 700кг дали няма да даде по-добро време?
  • #3
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Само литиеви батерии. Хибридната мощност е увеличена от 400 на 440кс. Тази на V4 мотора без лимит на горивния поток достига 720кс при 9000 об/м. (Иначе е 500 при 7200-7700) над 1100кс обща мощност, на 849кг. Мотора е с ресурс 7000км. Най-съвършения спортен болид правен до момента.(е, и Тойота TS050 е чудовище)
  • #2
    25 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Това и обиколката на Сена от квалификацията на Монако 1988 са най-бруталните неща, които съм гледал! Евала Порше, евала Бернхард.Това е нереално...