Марките Renault и Dacia ще престанат да предлагат еднакви автомобили - нещо, което правят вече 15 години. Новите модели ще бъдат на различни платформи, ще изглеждат различно и ще имат различен интериор, съобщава в. Le Figaro.
Първият модел, пуснат на пазара в рамките на новата стратегия, ще бъде купеобразен кросоувър C-SUV. Той ще се предлага само под бранда Renault, но не и като Dacia. Идеята на френския производител е създаването на нов имидж на марките и пълно изключване на бейдж-инженеринга, на който се залагаше в последно време.
Досега Renault предлагаше модели с ниска цена под двете марки. В Русия, Индия, Южна Америка и някои други региони Logan, Sandero, Duster, Lodgy и Dokker се продават като част от френския бранд, но в Европа за тях се използва дъщерната румънска компания Dacia. В зависимост от пазара те може да имат различни агрегати, но не се различават съществено един от друг. Сега на тази политика се слага край.
„Раздялата” между Renault и Dacia ще стане факт и при новия Logan, чието излизане на пазара предстои. Европейската версия на модела ще се предлага като Dacia. Тя ще бъде по-скъпа с подобрени двигатели, отговарящи на стандарта Евро-6 и електронни системи, като ще бъде изградена и на нова платформа – CMF-B. За останалите пазари ще се предлага автомобил изграден на старото шаси B0, което ще бъде модернизирано.
Снимка: Renault