IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Продажбите на Mercedes са под сериозна заплаха

Търговският спор между САЩ и Китай ще засегне и други производители

Продажбите на Mercedes са под сериозна заплаха

Изострянето на търговските отношения между САЩ и Китай ще се отрази негативно на някои от водещите автомобилни производители в света. Един от тези, които ще пострадат най-сериозно е германският концерн Daimler, съобщава Autonews.

Продажбите на Mercedes са под сериозна заплаха

Производителят от Щутгарт вече бие тревога, тъй като от 6 юли Пекин въвежда мита в размер на 25% за внесените от САЩ автомобили. В компанията са притеснени, защото голяма част от нейните коли за китайския пазар, се произвеждат именно в Щатите. И подобна мярка най-веротяно ще доведе до намаляване на продажбите в Китай.

Представител на Daimler вече обяви, че концернът няма как да намали цените на автомобилите си, за да компенсира клиентите. В Германия обаче не са убедени, че китайците ще се съгласясат да купуват по по-скъпи коли, тъй като местният пазар изобилства от луксозни модели и купувачите просто ще се ориентират към сруги марки.

Въвежднето на допълнителни такси принуждава Daimler да търси нови варианти за производство и логистика. Обмисля се дори вариант за преместване на производството на „американските” автомобили на концерна в самия Китай, където германците имат собствени заводи. Този процес обаче ще отнеме много време и средства.

От търговския спор между САЩ и Китай ще пострадат и други производители. Един от тях е Volvo, който само преди дни откри първия си завод в Щатите. По време на церемонията президентът на компанията Хакан Самуелсон разкри, че ако Китай и Европа наистина въведат мита върху американските автомобили, то предприятието може дори да бъде затворено, тъй като губи смисъла си.

Продажбите на Mercedes са под сериозна заплаха

Проблемът в случая е, че Volvo няма нужда от такъв завод, за разлика от концерна Zhejiang Geely Holding, който е собственик на шведската марка. Това се вижда и от продажбите на Volvo през тази година. За първите 5 месеца компанията е продала в САЩ 37 754 автомобила (увеличение с 40,9% в сравнение с 2017 г.), но това е едва 15% от продажбите в цял свят.

Сега предприятието в Южна Каролина се използва само за новия седан Volvo S60, чието предишно поколение не се продаваше добре в Щатите. Там предпочитат кросоувърите Volvo XC90 и Volvo XC60, на които са падат близо 65% от продажбите на марката в страната. А тези модели се внасят от чужбина.

Самият завод струва 1,1 млрд. долара на Geely, като идеята на китайците е в него да се произвежат автомобили от новата премиум-марка Lynk&Co. За да може обаче да бъдат покрити разходите, предприятието трябва да започне да изнася коли в чужбина.

„Искаме да изнасяме част от автомобилите, които произвеждаме в САЩ, но ако Китай и Европа въведат високи мита, това ще стане невъзможно. Да, подобни действия противоречат на логиката на съвременната икономика, която предполага голям стокооборот между отделните държави”, коментира Самуелсон, цитиран от Automotive News.

Снимки: Daimler, Volvo

Тагове: daimler volvo
0 от 500
  • #9
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Никакъв германофил не съм, просто тъпизмите дето сереш навсякъде се вижда и от самолет, че не отговарят на реалността.
  • #8
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    Ти ли ше ми каеш къде да пиша бе ***.ер.ст. германофилски!
  • #7
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Самото мито Тръмп си каза че е защото европейските луксозни марки мачкат американските. Тоест хората ще минат на азиатски. После и там мито ще чакаме
  • #6
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Къде ги видя тези млади добре подготвени кореняк американци ако смея да попитам (без да броим че всъщност кореняк американците всъщмпст са индианците) Там също са само емигранти индийци, китайци, латиноси, африканци. особено в южните щати където ако има бира и оръжия живота е прекрасен. Не ги гледай филмите Ню Йорк и Лос Анджелис и Сан Франциско не са САЩ
  • #5
    13 rate up comment 5 rate down comment
    До Факт ( преди 5 години )
    Германия да не ти е България бе ***. Я стига писал писал тъпотии, че ставаш много смешен
  • #4
    12 rate up comment 19 rate down comment
    Факт!!! ( преди 5 години )
    Много е силна германия население 80 милиона срещу 350 милиона американци и милиард и половина китайци.И докато Сащ и Китай са с млади добре подготвени хора германците са пенсионери а младежите са основно имигранти от близкия изток и Африка.Германия са клоуни смешници и най-общо казано *** с нетърпение чакам краят им!
  • #3
    13 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Американците не искат да карат вече бараки и няма да им се вдигнат продажбите на собствените марки, просто ще спечелят Японците и Корейците, докато Тръмп не реши и за тях да въвежда мита. От цялата работа Американците най-ще го изпушат, с тези ходове им се срина реномето на сериозен партнъор и хората за вбъдеще ще си търсят други варианти. Просто бавно потъват, Китай стават много силни, Германците също и вече не ги слушат, затова се мъчат с отчаяни ходове да им покажат кой е "шефа" ама няма да м
  • #2
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Все тая, ако спрат да внасят автомобили американците няма да тръгнат пеша - ще увеличат производството на собствените си марки и тия работници ще работят в заводите на Форд, Шевролет, Додж и т.н.
  • #1
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Съвременната икономика е толкова преплетена и взаимосвързана че както се вижда митата на Тръмп в някои случаи ще имат обратен ефект. Тези заводи ако ги затворят хиляди американци ще останат без работа. Ама си го заслужаватжкато са избрали това посмешище за президент.