IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо Tesla произвежда повече заглавия, отколкото коли?

За Илон Мъск е решаващо да задържи високи цени на акциите, коментира "Файненшъл таймс"

Защо Tesla произвежда повече заглавия, отколкото коли?

Един читател на AutoMedia наскоро се пошегува в нашия форум, че напоследък Tesla произвежда повече заглавия, отколкото автомобили. Факт е, че за компанията на Илон Мъск се пише повече, отколкото за несравнимо по-големи производители, но за това има добра причина: следващите години и дори месеци ще са решаващи за бъдещето на този проект и ще покажат дали и занапред автомобилните гиганти ще играят главната роля, или ще бъдат изместени от технологични новаци.

Защо Tesla произвежда повече заглавия, отколкото коли?
Красноречието и личното обаяние на Мъск по време на общото събрание се оказаха достатъчни акциите да поскъпнат с почти една четвърт

В момента въпросът за бъдещето на Tesla до голяма степен зависи от личността на нейния шеф, отбелязва уважаваният The Financial Times в обширен анализ по темата. Само красноречието на Мъск на общото събрание на акционерите преди седмица се оказа достатъчно, за да вдигне цената на акциите с 23%. За повечето други компании борсовите котировки са само един от многото аспекти на бизнеса им. За Tesla те са основно оръжие, отбелязва FT: само едно покачване на акциите би позволило на постоянно губещата компания да се връща периодично на Уолстрийт в търсене на още пари.

Някои критици смятат, че инвеститорите започват да се уморяват от тази игра. Но фактите говорят друго: в момента книжата на Tesla са с 35% по-скъпи от последния път, когато Мъск набираше капитал. Очевидно лоялните му акционери са готови да го подкрепят докрай.

Разбира се, успоредно с това продължават и негативните новини: едно изпускане на нерви от страна на Мъск при въпроси на финансови анализатори; още няколко злополуки с автопилота; продължаващи затруднения с производството на масовия Model 3 и като капак - обявеното намерение да бъдат съкратени към 3500 работници, или 9% от персонала на компанията.

Защо Tesla произвежда повече заглавия, отколкото коли?
Ако действително успее да навакса с производството на Модел 3 в следващите месеци, Мъск може и да изведе компанията на печалба за последното тримесечие на годината

Някои коментатори вече открито намекват, че Tesla се нуждае от няколко "пораснали" мениджъри, които да контролират младежките изблици на шефа си. Когато Мъск заплаши шеговито да "изгори" критиците, анализатори започнаха да сравняват поведението му с това на Доналд Тръмп. "Ако който и да е друг изпълнителен директор покаже подобно поведение, ще бъде изхвърлен на секундата", коментира един от тях пред The Financial Times.

Мъск е критикуван също, че се нагърбва с прекалено много задачи, като например директния контрол на производствените процеси - област, в която няма много опит досега. FT цитира Боб Луц, бившия шеф на General Motors, според когото в момента Tesla ползва близо 10 000 работници в завода си във Фримонт, за да произвежда количества, които традиционните автомобилни компании правят с едва 2500 души.

Защо Tesla произвежда повече заглавия, отколкото коли?
Според Боб Луц, който е заемал ръководни длъжности и в трите гиганта на американското автомобилостроене, в нишата на Tesla вече се настаняват компании като BMW и Mercedes

Преди седмица Мъск настоя, че изоставането с Model 3 ще бъде наваксано съвсем скоро, и че в последните две тримесечия компанията може дори да излезе на печалба. Независими анализатори смятат, че това не е нереалистична цел, особено с обявените съкращения. Но повечето вярват, че това ще е временен ефект. Първите доставки на Model 3 са за коли с върхово оборудване, на средна цена 49 000 долара вместо базовите 35 000. Според Боб Луц това е твърдото ядро от фанатични фенове на Tesla, което скоро ще се изчерпи. Колкото до останалия пазар, там тепърва настъпват традиционните производители, които в последните години наваксаха в областта на електричеството. "Мъск не разполага с никаква уникална технология", подчертава Луц, според когото в нишата на Tesla много бързо ще се настанят конкуренти като BMW и Mercedes.
 

Тагове: bmw tesla mercedes model 3
0 от 500
  • #5
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    да... само че надуването на акции с приказки а не с реални продажби е просто един въздух под налягане. А това производство на Модел 3 стана вече легендарно - 2ра година слушаме как от утре щели да тръгнат нещата :)
  • #4
    25 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Тесла не са в автомобилния бизнес, а в шоубизнеса....
  • #3
    15 rate up comment 8 rate down comment
    Georgi ( преди 5 години )
    Тази компания е без бъдеще, колкото и пари да й налеят печатащите доларчета големи братя зад океана. Не оперира на никакъв пазарен принцип и отдавна би трябвало да е пуснала кепенците. До 12 месеца големите играчи като от Германия ще изкарат първи масови електромобили с 3 месеца срок за доставка, а не 3 години плюс разнообразие в модели, дизайни и спецификации. Тесла има прозорец от няколко месеца, за да се вземе в ръце, иначе я чака историята на форд.
  • #2
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Защото Елън се е вживял в ролата на супер герой и обещава, обещава, обещава... и феновете се кефят, кефят, кефят и балона се надува, надува, надува.... Скоро ще дойде време в което ще трябва да плати сметката. Гледайте филма за Енрон и открийте разликите между Енрон и Тесла.
  • #1
    13 rate up comment 3 rate down comment
    T ( преди 5 години )
    1. Защото технологията която използват все още е твърде скъпа.2. Защото все още няма изградена адекватна инфраструктура в нито една страна, за ел. коли.3. Защото още не са разработили батерия с пробег от 1000 км.