IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

10 отлични автомобила под 2500 лева

Предложенията идват от Англия и уловката е само, че са с десен волан

10 отлични автомобила под 2500 лева

Колите с десен волан стават все по-честа гледка по българските пътища, и в това няма нищо изненадващо. Тъкмо благодарение на лявото си движение Великобритания си остава най-изгодният пазар за автомобили втора ръка в Европа, докато на места като Германия и Швейцария цените отдавна са тласнати нагоре от пълчищата автотъргаши от Изток.

Ако обаче решите да търсите изгодна сделка, съвсем не е задължително да финиширате с някой окаян Rover. Колегите от британското издание Auto Express се заеха да проучат въпроса и установиха, че за не повече от 1000 лири (2300 български лева) могат да се купят и много приятни за каране автомобили. Ето най-добрите варианти, предложени от тях, на базата на съвсем реални обяви.

Mazda MX-5
Цени: от 800 лири (1830 лева)

10 отлични автомобила под 2500 лева

И до ден днешен това си остава една от най-привлекателните спортни коли: със задно предаване, леко, но кораво шаси, и злобен четирицилиндров бензинов мотор. Версията 1.8 има 150 конски сили и прави 0-100 км/ч за 8.6 секунди.
И понеже този модел винаги е бил много популярен във Великобритания, сега вторичният пазар е наводнен с тях. Можете да намерите прилична кола от второто поколение за под 2000 лева. Само проверете за ръжда около вратите и праговете, и дали двигателят работи все още гладко.


Skoda Octavia vRS

Цени: от 900 лири (2060 лева)

10 отлични автомобила под 2500 лева
 

Първото поколение на спортната Octavia не е особено чаровно на вид, а и интериорът му е доста дървен. Но под повърхността се крият повечето компоненти от тогавашното Audi TT, начело със същия 1.8-литров турбомотор със 180 коня. За разлика от ТТ обаче тук имате място за петима и голям багажник.


Alfa Romeo GTV

Цени: от 900 лири (2060 лева)

10 отлични автомобила под 2500 лева

Италиански дизайн, много прецизен волан и чудесни двигатели - Alfa GTV е почти като бюджетно Ferrari, казват колегите от Auto Express. Версиите с V6 са по-скъпи, разбира се, но и тези с 4-цилиндровия двулитров TwinSpark си заслужават. 150-те му коня дават 8.4 секунди от 0 до 100 км/ч. Но гледайте за кола с пълна сервизна история и редовни смени на маслото.


MINI Cooper

Цени: от 995 лири (2280 лева)

10 отлични автомобила под 2500 лева

В България подобен Cooper от 2006 година върви някъде между 6 и 9 хиляди лева, в зависимост от състоянието и в екстрите. В Англия може да се намери за една трета от цената. 1.6-литровият мотор бензинов мотор не е на нивото на сегашните агрегати, разработени от BMW, но все пак това е много пъргава и забавна за каране кола. Но не е смайващо надеждна.
 


VW Passat
Цени: от 995 лири (2280 лева)

10 отлични автомобила под 2500 лева

Ако ви трябва нещо по-практично и просторно, спокойно можете да си вземете 13-годишен Passat B5 на 180 000 (реални!) километра за по-малко от 2300 лева, при това - във високото ниво на оборудване Highline. Двулитровият бензинов мотор дава 130 коня, колата има 5 звезди за безопасност, и макар да отстъпва малко на Ford Mondeo като управление и динамика, далеч го превъзхожда като качество на интериора и сглобката.


Ford Puma
Цени: от 995 лири (2280 лева)

10 отлични автомобила под 2500 лева

Според колегите от Auto Express тази машина, достатъчно често срещана и по българските пътища, има потенциала дори да се превърне в класика и цената и да расте - стига само да намерите екземпляр с 1.7-литровия мотор, разработен съвместно с Yamaha. Този агрегат със 125 коня обича да бъде развъртан и добре се разбира с 5-степенната ръчна трансмисия. Но се пазете от ръжда.


Mercedes S-class
Цени: от 995 лири (2280 лева)

10 отлични автомобила под 2500 лева

Абсолютният символ на лукса - за две хиляди лева? Напълно е възможно. Предлаганият в този случай автомобил е от 2002 година, с 202 хиляди км на километража, и с 3.2-литров V6 дизел с 210 конски сили. Комфортът е забележителен, както и наличното оборудване. Но се уверете, че всички глезотии все още работят, и се подгответе за тлъсти сметки в сервиза, ако нещо се повреди.


Toyota RAV4
Цени: от 999 лири (2290 лева)

10 отлични автомобила под 2500 лева

За тези пари ще трябва да се задоволите с модел с предно предаване, и със солиден пробег (в случая - 239 000 км). От друга страна, RAV4 от тези години се слави с надеждността си, а 1.8-литровият бензинов VVT-I мотор може и да не е много пъргав, но рядко създава проблеми.


Mazda RX-8
Цени: от 1000 лири (2290 лева)

10 отлични автомобила под 2500 лева

Причината тази иначе фантастична кола да е толкова достъпна е нейният 1.3-литров ванкелов (роторен) двигател: много забавен, но и много деликатен за поддръжка. Ако обаче намерите добре запазен екземпляр, 230-те му коня ще ви доставят много удоволствие.
 

Audi TT
Цени: от 1000 лири (2290 лева)

10 отлични автомобила под 2500 лева

Навремето това бе революция: дизайн от концепт, стигнал някак до серийно производство. 1.8-литровият бензинов мотор със 180 коня може да лепне една доста широка усмивка на лицето ви. А външният вид и досега си остава атрактивен, ако питате нас.

В заключение: казусът с десните волани предизвика доста спорове и даже призиви за забраната им в България. Ние сме тествали немалко автомобили с десен волан в дясно движение като европейското, а също и автомобили с ляв в лявото движение на Шотландия и Ейре. И не смятаме, че това е проблем, стига да се спазва правилникът и елементарните принципи на здравия разум. От друга страна, когато те не се спазват, и колата с ляв волан е също толкова опасна.
 

0 от 500
  • #11
    24 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Бате, а те тия тука на Горубляне са карани всичките от принцеса Ана :D
  • #10
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Не искам да си помислям колко изгнили ще са от Англия на 15-20 години, освен ако не са гаражни. Стават по-скоро за кола-донор ако вече имаш такава с ляв волан. А пък S-класата гаранция ще е карана от някой пакистанец и вътре ще мирише приятно.
  • #9
    7 rate up comment 4 rate down comment
    rs ( преди 5 години )
    Шкодата според мен ми е най-ок
  • #8
    9 rate up comment 2 rate down comment
    FenIX ( преди 5 години )
    До пича с Z4 - значи си от тези за които тръпката е от карането не от проблемите ;)Безаварийно да си я караш още дълго.
  • #7
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Д ( преди 5 години )
    Как можете да сложите едно от най-ужасните и грозни Аудита на заглавната снимка?
  • #6
    7 rate up comment 4 rate down comment
    до FenIX ( преди 5 години )
    Аз като си купувах Z4-ката беше най-евтината на пазара пък няма никакви проблеми за 10 000км.
  • #5
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Като гледам как S класа, ТТ и Пасат са на близка цена и години при положение че са в много различни ценови категории (когато са били нови) си мисля че малко по-д 1000 паунда ще вземеш на тези коли за скрап. Под тази цена не си заслужава да продаваш и да се разправяш. И в споменатите обяви просто колите са в движение и на собствениците им е жал да ги изхвърлят.
  • #4
    19 rate up comment 2 rate down comment
    FenIX ( преди 5 години )
    Определено купуването на спортна кола на старо си е тръпка. Само че се молиш тръпката да е от кефа като я караш а не от сметките за ремонт ;) Такива коли се купуват да се настъпват яко и според това как е поддържана може да има доста неприятни изненади. И съчетано с капризна поддръжка си стават коли за ценители с възможности.
  • #3
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Сигурно има причина тези коли да са на такава цена. Който е гледал Топ гиър епизодите където купуват коли под 2000 паунда винаги са в лошо състование
  • #2
    20 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Какво им е отличното на Пасат В5(.5) както и на W202коата. И двата са от зле по-зле. Отделно какво като тези коли се продават за под 1000 паунда в Англия. Сложи сега 2000-3000 доставка и печалба на автокъща и поне още толкова за обръщане на салона. и чукнаха 7-8000