IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Tesla уволнява една десета от работниците си тази седмица

Това е трудна, но необходима мярка, признава Илон Мъск

Tesla уволнява една десета от работниците си тази седмица

Tesla ще освободи около една десета от работниците си в опит да "намали разходите и да излезе на печалба", обясни главният изпълнителен директор Илон Мъск. В типичния си стил той направи съобщението в Twitter и увери, че това няма да се отрази на производството на новия Model 3.

Tesla уволнява една десета от работниците си тази седмица
9% от служителите на Tesla ще бъдат съкратени до края на тази седмица

Според Мъск съкращенията се налагат заради "дублиране на задачи и функции", което се получило при разрастването на компанията. Кои да бъдат уволнени, ще се реши след внимателна оценка на "специфичните умения и способности" на всеки в компанията. Тази "внимателна оценка" обаче явно ще се направи бързо, защото избраните за съкращаване ще бъдат уведомени по електронната поща "до края на седмицата".

Мъск отговори на критиката, че Tesla никога не е била на печалба във вече почти 15-годишната си история, като напомни, че освен Ford тя е единствената американска компания в сектора, която и никога не е банкрутирала.

Американският производител на електромобили среща доста непредвидени трудности при производството на Model 3 - своя "масов" автомобил. Вместо предвидените 10 000 бройки седмично компанията едва смогва да сглобява по 2 000.

Tesla уволнява една десета от работниците си тази седмица
Според професора по икономика Ерик Гордън Model 3 може да носи печалба при минимална цена от 50 000 долара

Наскоро германски експерти разглобиха един Model 3 в опит да преценят колко струва той за производство и в крайна сметка заключиха, че себестойността му е около 28 000 долара - достатъчно, за да носи печалба (при начална цена 35 000 долара). Германците установиха също, че от Panasonic - производителя на батериите за Tesla - са успели да намалят съдържанието на кобалт от 8% до под 3%. Това също е ключов фактор за печалбата, защото цените на кобалта на световните пазари непрекъснато растат.

Според Ерик Гордън, професор по икономика от Мичиганския университет, и това обаче няма да е достатъчно да извади компанията на черно. Гордън подчертава, че Tesla има и много други разходи, характерни за нова компания, като строителство на фабрики, автоматизация и така нататък. Всички те трябва също да се калкулират към цената. Според Гордън Model 3 може да е на печалба при минимална стартова цена от 50 000 долара. Това обаче би я направило значително по-скъпа от конкурентните електромобили в този клас.

Tesla уволнява една десета от работниците си тази седмица
"Прекалената" автоматизация във фабриката на Tesla е една от причините производството на Model 3 да се бави толкова, обясни Илон Мъск

Самият Мъск призна наскоро, че част от усложенията с производство са били предизвикани от опита на Tesla да създаде "най-напредничавата автомобилна фабрика в света" във Фримонт. Компанията прекалила с автоматизацията и се оказала с безкрайна плетеница от конвейри, затова се наложило част от машините да бъдат премахнати и производството да се опрости, обясни Мъск.
 

Тагове: tesla
0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тесла се превръща в най-голямата пирамида. Това е финансово перпето мобиле - компания на загуба непрекъснато инвестира и евентуалния момент когато ще излезе на печалба се отмества все повече в бъдещето. Накрая когато това бъдеще стане прекалено далече ще има срив и много изгорели с парите. Вече е ставало с по-големи компании от Тесла.
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Учителя ( преди 1 година )
    Не го мислете батко ви Илън....бавно но сигурно Тесля се превръща в най-големия бранд в света...и то не само автомобилен...
  • #12
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Bul_gar ( преди 1 година )
    Компетентния българин не гледа държавата си, ама се възмущава на Тесла. Пеевски и Цветанов откраднаха от КТБ два милиарда лева, но нямат нито един ден в затвора. Тук обаче някви тръгнали да ръсят акъли за други държави и чужди компании. "себестойността му е около 28 000 долара - достатъчно, за да носи печалба (при начална цена 35 000 долара)" ама сега началната е 50000$! 100% третата четвърт на 2018г Тесла ще е на печалба, защото за 3 месеца ще продаде колкото през цялата 2016год,т.е. 80000 коли
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Ноли Ксъм ( преди 1 година )
    Назначавал е скоростно, за да навакса изоставания в сроковете. Сега нещата са се поуталожили и ще се отръска от прибързано назначени ненужни кадри. Ще изгоини и някой друг ценен, но какво да се прави.
  • #10
    9 rate up comment 6 rate down comment
    пена ( преди 1 година )
    "Не знам какво е положението в Тесла, но уволнението на хора с цел икономии не е признак на просперитет." Икономиите са само извинение. Това е обичайна практика в САЩ и особенно в ИТ сектора. Фирмите редовно правят голями съкращения за да изгонят паплачта.
  • #9
    12 rate up comment 4 rate down comment
    FenIX ( преди 1 година )
    Не знам какво е положението в Тесла, но уволнението на хора с цел икономии не е признак на просперитет. От личен опит съм виждал в 2 сравнително големи фирми какво става като се почне с такива "икономии" от персонал който работи. Като уволнят хора на останалите им се струпва повече работа, следват грешки, нерви и работата като цяло не върви. Пък и колко ще се спести от заплати на работници? Нали им трябва увеличение на производството - как се връзва това с намаляване на персонала?!
  • #8
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Всъщност миналата година са произведени почти 100 милиона автомобила :) Пена - това че акциите са скочили нищо не значи - не помага на Св. Илон да плати заплатите на работниците и ги шитка - той няма кеш! Строежа на нов завод също иска Кеш... цената на акциите има значение само ако вземе да ги продава ;) те нямат общо с оперативните разходи и фирмения оборот При 8 долара на час - ставка като в макдоналдс на Св Илон му трябват 60 млн на месец чиста печалба... а кой ще плаща огромните борчове?
  • #7
    13 rate up comment 5 rate down comment
    До първия ( преди 1 година )
    Аз пък се чудя, как така от всички новини за Тесла, тук се публикуват само негативните, а дори позитивните се предлагат с негативни коментари от авторите към тях. Това между другото отговаря и на въпроса ти. Тук се публикуват толкова много статии за Тесла, не за да си информиран Какво се случва с тях, а за да се насажда негативно отношения към тях. От друга страна се публикуват рекламни статии за които коментарите са заключени, да не би някой да каже истината!
  • #6
    10 rate up comment 12 rate down comment
    пена ( преди 1 година )
    За последната седмица акциите им скочиха със 25%. Също и се очалва до края на месеца да стигнат производство от 5000 М3 на седмица или 7000 М3+МS+MX което се равнява на 360000 автомобила на година. Също и ще обявят строежа на нов завод в Китай до месец. Съвсема са фалирали....
  • #5
    25 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Така е предния колега е прав, Тесла не са в автомобилният бизнес, а в шоубизнеса.