IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda пусна дизеловия Civic на пазара

Новото поколение на модела се предлага и с 9-степенен автоматик

Honda пусна дизеловия Civic на пазара

Японският производител Honda стартира продажбите в Европа на дизелова версия на 10-ото поколение на модела си Civic. Тя е оборудвана с познатия дизелов двигател 1.6 i-DTEC, който обаче е значително модернизиран и разива максимална мощност от 120 к.с.

Honda пусна дизеловия Civic  на пазара

Агрегатът успя да покрие официалните тестове според новите световни стандарти за разход на гориво и вредни емисии (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure - WLTP), които влизат в сила от тази година. Нова система заменя досегашните европейски тестове (New European Driving Cycle - NEDC), като дава реални резултати за показанията на автомобила.

Инженерите на Honda са внесли редица подобрения в двигателя и в изпускателната система. Посоченият от производителя разход на гориво при Honda Civic 1.6 i-DTEC е 3,7 л/100 км, а нивата на вредни емисии СО2 са 99 г/км (в WLTP цикъл). Промените в мотора включват намаляване на триенето в цилиндрите. Това е постигнато благодарение на използвания за буталата материал – хром-молибденова сплав на стоманата, както и на хонинговането на стените на цилиндрите, чиято цел е да се осигури по-плавното движение на буталата.

В двигателя с работен обем от 1597 куб. см е използвана система Bosch за впръскване на горивото, както и турбокомпресор. Осигурена е рециркулация на отработените газове под ниско налягане, както и отвор в цилиндровата глава, гарантиращ голям входящ въздушен поток със завихряне. Намалена е масата на отделните компоненти на двигателя. За да се увеличи структурната здравина на цилиндровия блок, са добавени ковани ребра, което води и до намаляване на шума и вибрациите.

Honda пусна дизеловия Civic  на пазара

Двигателя Honda 1.6 i-DTEC е и един от първите силови агрегати, които ще преминат през официалните тестове по процедурата Real Driving Emission (RDE), за да бъдат проверени нивата на на азотните окиси и частиците в реални условия на шофиране. Дизеловият двигател е оборудван и с новата система за поглъщане на азотни окиси (NSC) с по-големи катализатори, съдържащи повече благородни метали като сребро, платина и неодим. Специален сензор за сажди открива, кога е наложителен цикълът за регенарация, увеличавайки по този начин живота на изпускателната система.

Максималната мощност на мотора се достига при 4000 об/мин, а въртящият момент – 300 Нм при 2000 об/мин. Дизеловата версия на Civic ускорява от 0 до 100 км/ч за 10,4 сек. Новият двигател ще бъде произвеждан в завода на Honda в Суиндън, Великобритания. Той ще е наличен и за хечбека, и за седана. От средата на 2018 г. за Civic се предлага и 9-степенна автоматична трансмисия и така за първи път тя ще е налична и за автомобил с предно предаване.

Снимки: Honda

Тагове: honda civic
0 от 500
  • #5
    2 rate up comment 6 rate down comment
    .. ( преди 5 години )
    Бакшишите дето карат дизели, да не мислиш, че си купуват нафтата от бензиностанциите?Само сметни колко пари идва горивото и сам ще се сетиш, че не е така.Купуват я на половин цена, я от ДБЖ, я от градски транспорт... Всеки си е намерил "хранилка". Ей зат'ва няма много бакшиши с нафта.
  • #4
    8 rate up comment 4 rate down comment
    К ( преди 5 години )
    Страхотна кола, но с тези цени няма как да стане. С по най-малко 10 хилки отгоре на всички останали в този клас. Маздите дето се правят в Япония държат цени на Европейските коли ( разбира се вкл. Киа и Хюндай) , а Хондите дето се сглобяват в Англия ми е чудно защо са с такива цени ?
  • #3
    20 rate up comment 1 rate down comment
    само тъпизми ( преди 5 години )
    Мислиш, че някой, който работи в БДЖ ще отиде в Бултрако и ще си купи чисто нов Сивик за 50-60 хил. лв. и ще почне да му сипва нафта от малкото локомотиви, които не са на ток?
  • #2
    7 rate up comment 4 rate down comment
    .. ( преди 5 години )
    Защо ми се струва, че всички тези "постижения" на инженерния гений ще удрят по джоба?Убеден съм, че са спазени всички екологични изисквания, но след 10 години употреба и незнайно колко км пробег какво става с печката? Пак ли е така екологична?У нас като дойде и и махнат всички възможни филтри, колата ще запали ли? И ако запали, може ли даи сипем от оная "убавата" нафта дето идва от БДЖ-то, на далаверка е, само леФче?
  • #1
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    A kak e статията за фолксваген? :)