IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Каква е реалната цена на Tesla Model 3?

От всяка продадена бройка компанията на Мъск печели най-малко 7000 долара

Каква е реалната цена на Tesla Model 3?

Широко разспространено е мнението, че Tesla произвежда електрически автомобили на загуба, особено що се касае за новия Model 3. Ако се вярва на публикацията на WirtschaftsWoche обаче, това съвсем не е така. Иженери от компанията разказват пред изданието, че една "тройка" излиза на производителя 28 000 долара - 10 000 за производствени разходи и 18 000 за материали и други разходи.

Каква е реалната цена на Tesla Model 3?

По този начин производителят печели минимум 7 хиляди долара от една бройка. Както се знае базовият Model 3 струва 35 000 долара, но все още не е на пазара, защото производството му трябва да започне следващата година. Задега най-евтината версия на модела е Tesla Model 3 Long Range за 49 000 долара, плюс Tesla Model 3 Long Range AWD и Tesla Model 3 Performance съответно за 54 000 и 78 000 долара.

Как Tesla е успяла да направи производството на "тройката" толкова изгодно със сигурност не е ясно, но вероятно отговорът се крие в спада на цената на кобалта, което е важен и скъп компонент, съставна част от литиево-йонните батерии. Според съобщенията в медиите, Tesla и Panasonic са разработили метод, който позволява да се икономисат до 75% от кобалта при производството на батерии. Ако това е така, компанията наистина е успяла да намали разходите и да увеличи приходите.

Каква е реалната цена на Tesla Model 3?

"Ако Tesla успee да достигне ниво на производство на Model 3 от 10 000 бройки на седмица, този модел ще има значителен положителен принос за доходите ", казва служител на компанията  пред изданието. Според независими експерти обаче, всъщност Tesla печели малко от Model 3. Необходимо е да се вземат предвид разходите за транспорт, поддръжка и значителни инвестиции в разширяването и модернизацията на производството, което в момента се прави много активно.
 

Тагове: tesla model 3
0 от 500
  • #18
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Франкоффон ( преди 1 година )
    Вие неразнрахте ли че немските праизвадители а и френските без Рено потънаха кат Нокиа.20 години 3310 е да де ама дойдоха Ейпъл и ги нас.аха!
  • #17
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    В цената на всяка кола освен материали, труд и т.н. има и вкарани парите за разработката и други непреки разходи. Те се залагат така че при определен брой продадени коли да се избият. Иначе остават за сметка на производителя. Както при Вейрон - всяка продадена бройка носеше милиони загуба защото разработката му струваше милиарди. Мисля че в Тесла става нещо подобно. Хвърлят се пари за инвестиции в нови съоръжения преди да са излезли на реална печалба и производството няма капацитет да ги покрие
  • #16
    10 rate up comment 2 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 година )
    Печалба ще почнат да правят, когато почнат да произвеждат достатъчно количество. При различни количества ще бъде и различна печалбата, защото имат огромно постоянни разходи, заради големите инвестиции. Ама ако все пак цифрите са верни, това показва, че и производството на електрички може да е евтино. Идея, до която традиционните автомобилни производители ще стигнат с 5-10 години закъснение. И стига сте я фалирали Теслата - засили им се производството и няма връщане назад.
  • #15
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    400 000 Preorder-a 7000 * 400 000 = 2,8 милярда печалба само от модел 3
  • #14
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Объркването около Тесла винаги е било заради бруто и нето маржа бруто е маржа от самата кола колко е струвала и колко е процента надценка а нето е печалбата в случая на Тесла загубата след всички разходи и инвестиции за увеличаване на производство,нови дейности и разработки на модели разделена на броя продадени коли като бруто маржа винаги е положителен но нето маржа зависи от намаляване на продажбите без оптимизиране на производството или прекалено много разходи за инвестиции както при Тесла
  • #13
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Roadrunner ( преди 1 година )
    Много подвеждаща статия. Това е брутна печалба на кола. А къде са разходите за рисърч и тестове на технологията, къде са разходите за амортизации на оборудването и т.н.
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Със сигурност за 49К варианта е доста по-малко от 20К печалбата 20КВТ повече струват поне около 4К и задължителния за момента заради печалбата и който не иска да чака луксозен пакет който е 5К би трябвало да струва на компанията още няколко хиляди така че по-скоро е към 15К печалбата от голямата батерия с пакета което е нормален марж за тази цена а това че Порше печели по 17К предполагам е чиста печалба която е над 10% след всички разходи за увеличаване на производство и инвестиции в разработки
  • #11
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Пише НАЙ-МАЛКО 7000 и от там насетне четейки следват логическите заключения. 7000 е за евтиния модел от 35 000, който не се произвежда и е хипотетична възможност. В производство са модели за 49 и 54 000 а първорманс, който пуснаха преди седмици буквално струва по спомен 78 000 - оставям математиката на теб. Махаме този от 35000 защото и да искаш няма как да си купиш такъв и остава...?
  • #10
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    В статията пише че печалбата е 7000 на кола което значи че се отнася за базовия модел или вярваш че материалите на електромобил със средни размери 70КВТ батерия и ускорението на Голф Р струват само 18К долара и че написаното е абсолютно вярно? Тогава защо Е-голфа струва 2 пъти повече или почти 20К от обикновения базов Голф да не би 36КВТ батерия и 115 коня мотор да струват 20К евро
  • #9
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    За другия анонимен от преди 20тина мин Тая фабрика я направиха преди вече 5 години може би - от тогава нямат кой знае какви инвестиции, а от тогава всяка година се трупат нови милиарди долари загуба. Парадоксалното е, че до началото на 2018 колкото повече продаваха толкова повече загуби трупаха, което говори точно за ниска норма на печалба