IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Американски експерт направи Tesla Model 3 на пух и прах

Сглобката била като на корейски модел от 90-те години, а конструкцията – прекалено тежка

Американски експерт направи Tesla Model 3 на пух и прах

Американски инженер-аналитик направи разбор на новата Tesla Model 3, като откри в нея много глупави, но и някои възхитителни решения. Според Сънди Мънро, собственик на компанията Munro & Associates, която е специализирана в оценка на току-що излезли на пазара автомобили, качеството на сглобка на електромобила е на ниво от 90-те години на миналия век.

Американски експерт направи Tesla Model 23 на пух и прах

Самата компания Munro & Associates е една от най-реномираните заедно с немската IAV, френската A2Mac1 и австрийская AVL. Всички те са занимават именно с „бенчмаркинг”. Това е изучаване на технически решения и анализ на технологиите, предлагани от производителите. Тези фирми взимат една нова кола, като я изследват най-подробно. Докладите им заемат близо 25 000 страници, а цената на подобна услуга може да достигне 150 000 долара.

Затова и подобни компании рядко споделят с медиите какво са открили, но в случая Сънди Мънро се е съгласил да разкрие пред журналистите от канала Autoline Network своите наблюдения върху Tesla Model 3. И първата реакция на експерта е: „Как са пуснали подобно нещо на пазара?”



Експертът е крайно разочарован от сглобката и качеството на самите детайли. Според Мънро, дръжките на вратите и прозорците не са поставени добре, същото важи и за уплътненията – както на прозорците, така и на капака на двигателя и на багажника, между които има разстояние. „Подобно нещо можеше да се види при корейските коли в началото на 90-те години”, категоричен е инженерът.

Мънро взима отношение и по техническите решения. Например, за да изключите системата за високо напрежение, трябва да отворите капака, а за да сторите същото с неизправна 12-волтова батерия, трябва да подадете напрежение в контактите, скрити под предната броня. Ако няма достъп, нещата стават много сложни и се налага използване на трион.

Американски експерт направи Tesla Model 23 на пух и прах

В същото време предните врати на Tesla се отварят със сензорни бутони, но при авария на електрическата система може да се използват и малки лостове. Такива обаче отсъстват на задните врати и при инцидент возещите се там няма как да излязат. Те трябва или да прескочат на предните седалки или да се измъкнат през багажника.

Експертът е удивен и от конструкцията на каросерията на електромобила. Мънро твърди, че е намери напълно излишни елементи. От тях няма никаква нужда и те само увеличават теглото на електромобила. Съответно това се отразява и на цената му, тъй като производството им струва пари.

Американски експерт направи Tesla Model 23 на пух и прах

Все пък Мънро вижда и положителни решения, като някои от тях са без аналог в автомобилната промишленост. Инженерът е възхитен от електронните системи на Tesla, сред които е блокът Automatic Drive Module. Според експерта, неговият монтаж е на „фантастично ниво, което нито една друга компания в света не предлага. Той е близко до това на компютрите от най-висок клас.”

Американски експерт направи Tesla Model 23 на пух и прах

Похвала заслужават и батериите заради високата им енергийна плътност, качеството на сглобка и минималното разстояние между клетките. Мънро е изследвал и други електрически модели, но при нито един от тях не се забеляpва подобно нещо.

Американски експерт направи Tesla Model 23 на пух и прах

Инженерът е възхитен и от управляемостта на електромобила, който по думите му е отлично балансиран и не занася дори в завои. „Машината прави точно това, което шофьорът иска от нея”, категоричен е инженерът.

Снимки: Tesla, MotorTrend
 

0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Щом някои сами признават че тук има нещо нарочно нередно-ок няма как да е прекалено тежка при положение че няма електромобил който да е толкова близо по тегло до конкуРентите- няма и 100кг разлика
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    56 ( преди 1 година )
    незнаехме че клас-разделителя за автомобилите е единствено ускорението..щом Тесладжийте така казват ок..
  • #11
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    (Не знаех, че Tesla 3 е конглокент на 1-цата на БМВ и А3-ката, че да се сравнява с тях по тегло, но ето че тук има акъли, от които винаги може да чуеш някой бисер.) Отлично знам че от Тесла казват че е КонКурент на 3та серия,А4 и С-Класа но не може да се каже че Модел 3 е премиум модел така че както Октавия и Корола са в класа на Голф и 308 а не на C-класа и А4 така и Модел 3 може да се сравнява с GLA, А3 седан и 1ва серия понеже те имат двигатели които могат да се мерят по ускорение с Модел 3
  • #10
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Разглеждал съм Модел Х и мога да кажа че сглобката между отделните елементи по каросерията не е добра, фугите и разтоянията варират, което за премиум автомобил от този клас който струва торба пари е недопустимо.
  • #9
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Похвалите за батерията трябва да ги отправят към Panasonic защото те я произвеждат.
  • #8
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Иван ( преди 1 година )
    Че защо е толкова тежка тази кола, като има само купе, окачване, два електромотора (с малки размери) и батерия ?
  • #7
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Не знаех, че Tesla 3 е конглокент на 1-цата на БМВ и А3-ката, че да се сравнява с тях по тегло, но ето че тук има акъли, от които винаги може да чуеш някой бисер.
  • #6
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    " Експертът е удивен и от конструкцията на каросерията на електромобила. Мънро твърди, че е намери напълно излишни елементи. От тях няма никаква нужда и те само увеличават теглото на електромобила. Съответно това се отразява и на цената му, тъй като производството им струва пари." А този експерт прави ли си сметка, от същата тази рама ще се произвежда и автомобила с двойно предаване и два двигателя? Да не си мисли че използването на две различни рами е по-евтино
  • #5
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Този ( преди 1 година )
    То ясно че има кусури, но от друга страна германците разглобиха 3 автомобила Модел 3 и се хванали за главата как невероятно просто са направени някой сложни за тях неща.
  • #4
    5 rate up comment 5 rate down comment
    dr_kurtev ( преди 1 година )
    Е,няма пълно щастие,ако нещо е върховно,тогава или ще има дефицит,или пък и цената ще е върховна !!