Американски инженер-аналитик направи разбор на новата Tesla Model 3, като откри в нея много глупави, но и някои възхитителни решения. Според Сънди Мънро, собственик на компанията Munro & Associates, която е специализирана в оценка на току-що излезли на пазара автомобили, качеството на сглобка на електромобила е на ниво от 90-те години на миналия век.
Самата компания Munro & Associates е една от най-реномираните заедно с немската IAV, френската A2Mac1 и австрийская AVL. Всички те са занимават именно с „бенчмаркинг”. Това е изучаване на технически решения и анализ на технологиите, предлагани от производителите. Тези фирми взимат една нова кола, като я изследват най-подробно. Докладите им заемат близо 25 000 страници, а цената на подобна услуга може да достигне 150 000 долара.
Затова и подобни компании рядко споделят с медиите какво са открили, но в случая Сънди Мънро се е съгласил да разкрие пред журналистите от канала Autoline Network своите наблюдения върху Tesla Model 3. И първата реакция на експерта е: „Как са пуснали подобно нещо на пазара?”
Експертът е крайно разочарован от сглобката и качеството на самите детайли. Според Мънро, дръжките на вратите и прозорците не са поставени добре, същото важи и за уплътненията – както на прозорците, така и на капака на двигателя и на багажника, между които има разстояние. „Подобно нещо можеше да се види при корейските коли в началото на 90-те години”, категоричен е инженерът.
Мънро взима отношение и по техническите решения. Например, за да изключите системата за високо напрежение, трябва да отворите капака, а за да сторите същото с неизправна 12-волтова батерия, трябва да подадете напрежение в контактите, скрити под предната броня. Ако няма достъп, нещата стават много сложни и се налага използване на трион.
В същото време предните врати на Tesla се отварят със сензорни бутони, но при авария на електрическата система може да се използват и малки лостове. Такива обаче отсъстват на задните врати и при инцидент возещите се там няма как да излязат. Те трябва или да прескочат на предните седалки или да се измъкнат през багажника.
Експертът е удивен и от конструкцията на каросерията на електромобила. Мънро твърди, че е намери напълно излишни елементи. От тях няма никаква нужда и те само увеличават теглото на електромобила. Съответно това се отразява и на цената му, тъй като производството им струва пари.
Все пък Мънро вижда и положителни решения, като някои от тях са без аналог в автомобилната промишленост. Инженерът е възхитен от електронните системи на Tesla, сред които е блокът Automatic Drive Module. Според експерта, неговият монтаж е на „фантастично ниво, което нито една друга компания в света не предлага. Той е близко до това на компютрите от най-висок клас.”
Похвала заслужават и батериите заради високата им енергийна плътност, качеството на сглобка и минималното разстояние между клетките. Мънро е изследвал и други електрически модели, но при нито един от тях не се забеляpва подобно нещо.
Инженерът е възхитен и от управляемостта на електромобила, който по думите му е отлично балансиран и не занася дори в завои. „Машината прави точно това, което шофьорът иска от нея”, категоричен е инженерът.
Снимки: Tesla, MotorTrend