IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Цената на сбогуването с дизела: 4.5 милиарда евро

Плановете ни как да намалим емисиите отидоха в коша, признава шефът на Mercedes

Цената на сбогуването с дизела: 4.5 милиарда евро

До 4.5 милиарда евро глоби заплашват европейските автомобилни производители, ако не успеят да покрият новите стандарти за намаляване на вредните емисии - което става все по-трудна задача при отлива от дизела, отбелязва Bloomberg в анализ по темата.

Цената на сбогуването с дизела: 4.5 милиарда евро

Почти всички производители на Стария континент разчитаха основно на дизеловите двигатели, за да постигнат планираните от ЕС поетапни намаления на парниковите емисии. След Дизелгейт и констатациите за влошено качество на въздуха в много градове обаче тази технология е все по-непопулярна. Миналия месец Хамбург стана първият град в Германия, забранил движението на по-стари дизели в центъра.

"Спокойно можем да признаем, че първоначалните ни планове как да намалим емисиите отиват в кошчето", призна Дитер Цетше, главният изпълнителен директор на Daimler. "Все още смятаме, че може да постигнем тези цели, но не зависи само от нас, а и от това как потребителят ще реши да действа". Дори на традиционно силни дизелови пазари като Германия и Франция клиентите се пренасочват към друго задвижване в последните две години, най-вече от опасения, че в бъдеще дизелите могат да бъдат забранени.

"Ние продължаваме да вярваме в дизела", заяви Питър Нота, директор по продажбите на BMW Group, пред Automedia.bg. "Но вече е очевиден факт, че някои пазари ще тръгнат по други пътища на развитие".

Цената на сбогуването с дизела: 4.5 милиарда евро
Дизелът все още остава без алтернатива в много области, включително в товарните превози. Но занапред различните пазари ще се развиват по различни пътища, смята Питер Нота, член на борда на BMW Group за маркетинга и продажбите. Целия разговор на Automedia.bg с Нота четете в понеделник

Още от подписването на Протокола от Киото през 1997 дизелът бе в основата на европейските планове за редуциране на емисиите. Двигателите от този тип изгарят горивото по-ефективно и съответно дават по-малко отпадни парникови газове. За нещастие обаче те изпускат повече фини прахови частици и азотни оксиди - главни причинители на смога в градовете.

Отливът от дизела е една от причините през миналата година средните нива на емисии за новите автомобили да се увеличат за пръв път след седем години спад. Консултантската компания ЕY пресмята, че средното ниво на парниковите газове се е покачило през 2017 с 0.4 грама на километър, до общо 118.5 грама. Новият европейски стандарт Евро 7, който влиза в сила през 2021, допуска максимум 95 грама на километър.




 

Тагове: bmw
0 от 500
  • #8
    15 rate up comment 7 rate down comment
    Кико ( преди 1 година )
    Бош имат решение,което ще спаси дизела При внедряването в автомобил отделял около 20мг/км азотен диоксид,което е 5 пъти по-малко
  • #7
    17 rate up comment 16 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Един поддържан дизел, дори и стар не пуши. На комшията 190тката е на 900 хил км не пуши, на един приятел на баща му 405цата е на 500 хил и пак не пуши, а това са коли на по 20+години, за евро 5 дизели нагоре въобще да не говорим... В крайна сметка специално в германия защитника на електричките взима милиони субсидии от тойота за да плюе по дизеляците...
  • #6
    5 rate up comment 16 rate down comment
    Кристиан Менцел ( преди 1 година )
    Само НАФТА , пушеци черни и многооо нютонии .
  • #5
    14 rate up comment 20 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Ужас горките *** пишещи тук! емисиите на СО2 са много по-важни от Фините прахови частици - никой не ви кара да се тищите по София и да дишате калпав въздух, но общото повишение на температурата предизвиквано от глобалното затопляне има ефект и върху нас дето сме в малките градове и не ни пречат дизелите. Така че ДА на дизела, а вие вървете по дявола, няма да ставам заложник на глупостта на банда еко терористични диванета!!!
  • #4
    16 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    А каква е цената на стотиците хиляти умрели и заболели от тезки заболявания на дихателните пътища? Каква е цената бе наглец, че говориш само за печалбите си? Каква е цената на изгубените човешки живото за които сте отговорни пряко вие? Всичките тези меринджеи трябва да търкат наровете в затворите. Всички до един, за да знаят следващите, че подобни измами няма да им се разминат.
  • #3
    12 rate up comment 9 rate down comment
    Истината ( преди 1 година )
    Ама верно ли бе? Оплачете се ба баба Меркел и тя ще ви отпусне милиарди държавна пара от данъците на тези, които сте тровили, за да си компенсирате огромните печалби. Дайте и на Рулетката още 20 млн., за да не вземе нещо да се разприказва. Не говоря за пари под машата. Те многото му пари са в офшорни сметки и никой не ги знае. И това са пари от печалбите направени от б@лъците повярвали на дизеловата далавера, които продължават да милеят за нафтови печки, защото карат с крадена нафта. Глупаци!
  • #2
    23 rate up comment 12 rate down comment
    Майстора ( преди 1 година )
    Ето това се нарича див, хишнически капитализъм. Сами са си написали нормите и стандартите, като са дали мощен приоритет на СО2, за да може да се толерират дизеловите двигатели при условие, че другите емисии и ФПЧ са много по-важни за здравето на хората и те много добре го знаят. Тровеха години наред и накрая с цялата си наглост заявяват колко щели да изгубят. Ето това е наглост. Вместо да са по затворите сега ще мислят за нова схема и далавера. Ето това е дивото лице на капитализма!
  • #1
    26 rate up comment 12 rate down comment
    да ги ожалиш ( преди 1 година )
    Ужас. Горките капиталисти. Отиде им печалбата. Колко жесток свят ! А беше толкова добре да тровят всичко и всички,докато си почиват далеч от обгазените ,от тях градове.