Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Как да се предпазите от прегрети спирачки през лятото

Луфтът между накладките и диска трябва да се проверява периодично, съветват от Ferodo

Как да се предпазите от прегрети спирачки през лятото

Опасността от прегряване на спирачките е един от съвсем малкото минуси на лятото. Но лесно можете да я сведете почти до нула с малко предварителна подготовка. При хидравличните спирачни системи например най-честата причина за прегравяне е неправилното поставяне на накладките, а с това можете да се справите дори в домашни условия, съветват експертите на реномирания британски производител Ferodo.

Как да се предпазите от прегрети спирачки през лятото

Ако луфтът между накладките и спирачния диск е прекалено голям, може да няма достатъчно притискане и колата ви да не спира както трябва. Ако пък е прекалено малък, може да се стига до контакт дори и без да сте натиснали педала, което води до прегряване, износване и деформиране на компонентите. От горещината е възможно дори да се стигне до напукване на спирачния диск.

Всички хидравлични дискови спирачки имат автоматичен регулатор, който ги напасва, но въпреки това специалистите препоръчват периодично да проверявате луфта. От основаната преди 120 години компания Ferodo дори са съставили инструкция как може да стане това в седем относително прости стъпки:

- Обезопасете колата, за да не може да се движи, и откачете спирачката.
- Свалете гумата.
- Поставете сглобката на спирачния апарат към направляващите щифтове. Отделете външната накладка от буталото. Проверете и него, и вътрешната страна на накладката за изтъркване.
- Проверете с луфтомер разстоянието между буталото и вътрешната накладка с помощта. Трябва да е в диапазона, препоръчан от производителя.
- Ако разстоянието е по-малко или по-голямо от препоръчителното, ръчно го коригирайте.
- Натиснете спирачката 50 пъти.
- Проверете отново разстоянието. Ако луфтът пак е по-малък или по-голям от препоръчителното, се налага да се сменят отделни компоненти или целият спирачен апарат.
 

Тагове: ferodo federal mogul
0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Дедо ( преди 10 месеца )
    Хахахахахахаха! Мерси, че ме разсмяхте!
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Кофти копи/пейст се е получил. Иначе _ едно продължително спускане на висока предавка и на спирачки е достатъчно да ги изпече и няма да спират добре после. Та варианти много
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    112 ( преди 10 месеца )
    С тези съвети най-много някой да се претрепе ...
  • #9
    11 rate up comment 1 rate down comment
    187 ( преди 10 месеца )
    Сериозна глупост е тая рекламна статия. Айде малко акъл да раздам аз: 1.Пази дистанция, преценявай разстоянието така че да ползваш спирачката минимално 2. Спирай с припомване, не задържай постоянно 3. Спирай със скоростите 4. Прецени си така дистанцията, че да се движиш бавно, точно преди да спреш. По тоя начин ако си натиснал яко, диска от движението на въздуха поне малко ще се охлади преди да спреш. В спряло състояние това няма как да стане
  • #8
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Волвар ( преди 10 месеца )
    Просто се научете да използвате спирачките по-малко. Спускайте на скорост, карайте с предвиждане на възможните ситуации. И не се панирайте от статии, те са писани от журналисти след кратък разговор със специалист.
  • #7
    19 rate up comment 0 rate down comment
    Яско ( преди 10 месеца )
    Всички хидравлични дискови спирачки имат автоматичен регулатор, - Ако разстоянието е по-малко или по-голямо от препоръчителното, ръчно го коригирайте. :-D:-D :-D
  • #6
    29 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX ( преди 10 месеца )
    Аз пък забелязвам че много повече се грижим за колите отколкото за себе си. Ако нещо тракне по колата веднага ходим в сервиз да го оправят. Обаче ако нещо те заболи си викаш – ще мине и не ходиш на лекар докато не стане нетърпимо.
  • #5
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Повечето катастрофи са не поради техническа неизправност а поради лоша преценка или по скоро надценяване на способностите на шофьора и колата.
  • #4
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    От изправността на компонентите на автомобила зависи до голяма степен и безопасното шофиране. Също до голяма степен за безопасното шофиране е и културата на движение и възпитанието! Жалкото е , че са много често срещано явление индивиди, без каквато и да е култура и възпитание да управляват автомбили без никаква техническа изправност! Резултатът - ежедневно излизат новини за ужасни катастрофи, често с жертви, за съжаление!
  • #3
    23 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Леле ако трябва на всеки компонент да му отделяме толкова внимание ще си живеем в гаража и само ще човъркаме нещо по тия коли. Все пак това е машина и трябва да ни служи а не член от семейството за да я обгрижваме като малко дете. Има важни неща които да се следят ама точно луфта на спирачките не е от тях. Нито колата е състезателна нито семе механици от Ф1 или ВРЦ че да правим чак такива щателни проверки.