fallback

Защо класическите седани губят популярност?

Виновно е поколението Z, което определя вкусовете на автомобилния пазар

Хората, родени след 1995 г. - т.нар. поколение Z (Generation Z), съставляват над една четвърт от американското население и почти една трета от тях вече могат законно да шофират. Този фактор има забележимо и нарастващо въздействие върху автомобилната индустрия, посочва Carscoops.Въпреки факта, че някои от тези млади хора са принудени да използват обществения транспорт или предпочитат услугите на каршеринга, 92% от тях притежават или планират да купят свой автомобил. И най-популярният вид в тази възрастова група е субкомпактният кросоувър/SUV.Статистиката показва, че преди четири години 18-24-годишните начинаещи шофьори са купували като първа кола евтин, най-често добре поддържан компактен автомобил - седан/купе (8121 души) и SUV (443). Сега съотношението се е променило до 3391 продадени седана и купета миналата година и 2840 SUV. По този начин търсенето на малките кросоувъри за този период се е увеличило с 541 процента!Освен това младите шофьори все по-рядко търсят кола на пазара за употребявани автомобили, а се опитват да купят нова с гаранция. "Никога не бях чувала за EcoSport, но ми хареса веднага, след като го видях", казва 19-годишната Кели Осуалд, една от първите собственици на минипаркетника Ford EcoSport в САЩ. "Щях да си купя употребявана кола и не очаквах нов автомобил да е толкова достъпен", добавя тя.Изненада ли е тогава решението на Ford да свали от поточната линия почти всички свои леки автомобили зад Океана и да се насочи производството си към кросоувъри от всякакви размери и пикапи?Снимкa и графика: Ford

Тагове: suv
fallback
  • #30
    100 ( преди 5 години )
    Защото някой *** реши, че да вкараш джипа от полето в града е много секси и престижно. Все пак в градската Жунгла трябва да се чувстваш, като трапер убиващ на сафари влачейки трупове, като победител.
  • #29
    Ммм ( преди 5 години )
    Първо си го купи и тогава коментирай,плямпало бездарно.
  • #28
    Ммм..ууу! ( преди 5 години )
    бе то окачването на кожодера е двайсе санта, ама направията му е такава, че се към сервиза ходи...
  • #27
    Ммм ( преди 5 години )
    Клирънса на Каджар е 200мм.,което е с 40мм.повече от 150-160мм. или на ал-трак 170мм. А окачването незнам при Куга как е но има разлика между това на Каджар и Меган. Не пишете глупости изсмукани от пръстите.
  • #26
    до Иван ( преди 5 години )
    Имам комплекс от ниската кола вече не искам да чуя за нещо ниско и спортно. Скапана държава плащам 350лв данък + 100лв винетка !!! Аз си карам Z4-ката и не ми пука.Вие в какви джунгли живеете бе?От София до морето няма една дупка.
  • #25
    Анонимен ( преди 5 години )
    СУВ-а е най-доброто решение за държава управлявана от ГРОБ.Помним какви бяха пътищата при Станишев, не се напъвай, да не се на*рискаш.
  • #24
    Анонимен ( преди 5 години )
    Дупките са еднакви за всички, но SUV-те (не всички) по-голям просвет и по-дълъг ход на окачването, което не е малко. Не мисля, че разликата във вървежа и разхода на гориво с лека кола е толкова голяма, че да бъде фактор. По-скоро по-шумното пътуване на дълъг път и обикновено неудобния втори ред седалки. При седана на задната седалка е по-комфортно отколкото при SUV.
  • #23
    Анонимен ( преди 5 години )
    Витарата си е доста проходима машина и наистина може да се ползва за лек офроуд за разлика от масовите паркетници, които освен да те качат на тротоара за друго не стават.
  • #22
    Анонимен ( преди 5 години )
    Защото е по-висок и няма багажник който да мислят и си представят как ще се побере когато паркират например.А поколението Z мрази да мисли.Но това не е нещо ново.Малките джипове бяха много популярни още преди 20 години.Сузуки Витара например имаше не лоши продажби под името Гео тракер.Шевролет Блейзър и Форд Бронко късата база също бяха интересни оферти.Форд тепърва ще губят много с решението си да не правят евтини малки коли в САЩ.В тая ниша ще се намърдат корейците и ще стане като с японците.
  • #21
    zoom in ( преди 5 години )
    СУВ-итата са вече прекалено масови и достъпни. Спомнете си само защо започнаха да се купуват в началото - всеки искаше да изглежда богат и лош. Е сега вече със СУВ не демонстрираш някакъв невероятен статус, а директно казваш, че си фемили гай. Маркетинг отделите се усетиха и вече пускат новата муха на масовката - новият тренд са ниски спортни седани. Ей това в момента крещи на класа, а не камионите дето всички си купуват. Най-много още 5 години и всички ще се хипнотизират по новия тренд.
fallback
Последни