fallback

Защо класическите седани губят популярност?

Виновно е поколението Z, което определя вкусовете на автомобилния пазар

Хората, родени след 1995 г. - т.нар. поколение Z (Generation Z), съставляват над една четвърт от американското население и почти една трета от тях вече могат законно да шофират. Този фактор има забележимо и нарастващо въздействие върху автомобилната индустрия, посочва Carscoops.Въпреки факта, че някои от тези млади хора са принудени да използват обществения транспорт или предпочитат услугите на каршеринга, 92% от тях притежават или планират да купят свой автомобил. И най-популярният вид в тази възрастова група е субкомпактният кросоувър/SUV.Статистиката показва, че преди четири години 18-24-годишните начинаещи шофьори са купували като първа кола евтин, най-често добре поддържан компактен автомобил - седан/купе (8121 души) и SUV (443). Сега съотношението се е променило до 3391 продадени седана и купета миналата година и 2840 SUV. По този начин търсенето на малките кросоувъри за този период се е увеличило с 541 процента!Освен това младите шофьори все по-рядко търсят кола на пазара за употребявани автомобили, а се опитват да купят нова с гаранция. "Никога не бях чувала за EcoSport, но ми хареса веднага, след като го видях", казва 19-годишната Кели Осуалд, една от първите собственици на минипаркетника Ford EcoSport в САЩ. "Щях да си купя употребявана кола и не очаквах нов автомобил да е толкова достъпен", добавя тя.Изненада ли е тогава решението на Ford да свали от поточната линия почти всички свои леки автомобили зад Океана и да се насочи производството си към кросоувъри от всякакви размери и пикапи?Снимкa и графика: Ford

Тагове: SUV
fallback
  • #20
    zoom in ( преди 6 години )
    В Бг няма никаква разлика дали си със СУВ или седан по нашите африкански пътища - т.е. все ще разбиеш ходовата част. Голямата разлика идва вече при коли от типа на Ферари - т'ва пък направо си е кошмар за каране у нас. Въпросът е, че каквото и предимство да си мислите, че има СУВ-то - тва е илюзия. Само минуси спрямо седана.Ама няма лошо, масовката е добре обработена от маркетинг отделите на производителите и те си печелят яко от СУВ-ита.А да - и само да ви светна - задава се нов тренд -
  • #19
    Анонимен ( преди 6 години )
    В БГ ОК да кажем, е СУВ е добре заради дупките и легналите полицаи. Да обаче сме най-бедната държава в ЕС и въпреки това ще караме най-неизгодната за каране кола СУВ. Ей това не ми е ясно как става и защо?!А на запад където пътищата са ОК се чудя за какво са им тези СУВ-ове?! А де!? Кажете фенове на джендърските коли СУВ?А между другото карам в БГ повече от 20 г. лек автомобил и никога не съм искал СУВ. Интересно защо нито дупките, нито легналите полицаи ми пречат. Май на джендърите нещо пречи
  • #18
    Анонимен ( преди 6 години )
    СУВ-а е най-доброто решение за държава управлявана от ГРОБ. С тези пътища не мога да си представя как ще си купя нова лека кола и на първата голяма вдлъбнатина, легнал полицай, дупка или тротоар ще издера всичко отдолу с "приятен" за ухото звук..
  • #17
    чичо с Москвичо ( преди 6 години )
    Размера има значение, бре. На вид надуто, мощно, потресаващо. Как да не си го купи човек ;)Седана кво, един комфорт, икономия и ретро изглед в очите на шареното поколение. ХехСледващите ще се кефят на тротинеъки с гюрук, кой знае.
  • #16
    Факт! ( преди 6 години )
    А бе ако искаш проходимост еле па в дълбок сняг само с верижна машина става номера Сув-а е добър за в града и най-вече женките му се кефят само до едно 30-40 години беше рядкост дори в Сащ и Западна Европа да видиш жена зад волана а сега всяка втора е с кола и то СУВВВВВ!
  • #15
    Анонимен ( преди 6 години )
    Каква е разликата при СУВ и седан?Много просто - СУВ-а е по-висок!Мога да ти изброя поне 10 легнали полицаи по кварталите в София, които са направени извън всякакви изисквания (прекалено високи са!)!Там има разлика дали ще минеш с Honda CR-V и Mercedes SLK да речем...
  • #14
    Тъй де ... ( преди 6 години )
    дZендарско поколение - джендарски коли!!
  • #13
    Анонимен ( преди 6 години )
    Новопроизведените автомобили са абсолютни ***, а частите им са с програмиран живот. Все едно каква нова кола ще си купи човек.
  • #12
    Иван ( преди 6 години )
    Имах ниска,спортна,бърза кола чудесна беше само, че си скъсах нервите бо скапаните български пътища. След три сменени картера и един заварен минах на джип огромен тромав, проходим и най-важно ВИСОК ! Имам комплекс от ниската кола вече не искам да чуя за нещо ниско и спортно. Скапана държава плащам 350лв данък + 100лв винетка !!!
  • #11
    Анонимен ( преди 6 години )
    Окачването на Форд Куга не е по-здраво от това на Фокус. Изобщо не се заблуждавайте че паркетниците тип Куга, Каджар, Кашкай, Мока и прочее са с нещо по различни от едно комби на което си сложил допълнителни 3-4 сантиметра клирънс. Понякога дори няма и толкова разлика. Що SUVчета има с просвет 16-17 сантиметра не е истина. Един Пасат Аллтрак е със същата проходимост като Тигуан, Кашкай и компания.
fallback
Последни