fallback

Защо класическите седани губят популярност?

Виновно е поколението Z, което определя вкусовете на автомобилния пазар

Хората, родени след 1995 г. - т.нар. поколение Z (Generation Z), съставляват над една четвърт от американското население и почти една трета от тях вече могат законно да шофират. Този фактор има забележимо и нарастващо въздействие върху автомобилната индустрия, посочва Carscoops.Въпреки факта, че някои от тези млади хора са принудени да използват обществения транспорт или предпочитат услугите на каршеринга, 92% от тях притежават или планират да купят свой автомобил. И най-популярният вид в тази възрастова група е субкомпактният кросоувър/SUV.Статистиката показва, че преди четири години 18-24-годишните начинаещи шофьори са купували като първа кола евтин, най-често добре поддържан компактен автомобил - седан/купе (8121 души) и SUV (443). Сега съотношението се е променило до 3391 продадени седана и купета миналата година и 2840 SUV. По този начин търсенето на малките кросоувъри за този период се е увеличило с 541 процента!Освен това младите шофьори все по-рядко търсят кола на пазара за употребявани автомобили, а се опитват да купят нова с гаранция. "Никога не бях чувала за EcoSport, но ми хареса веднага, след като го видях", казва 19-годишната Кели Осуалд, една от първите собственици на минипаркетника Ford EcoSport в САЩ. "Щях да си купя употребявана кола и не очаквах нов автомобил да е толкова достъпен", добавя тя.Изненада ли е тогава решението на Ford да свали от поточната линия почти всички свои леки автомобили зад Океана и да се насочи производството си към кросоувъри от всякакви размери и пикапи?Снимкa и графика: Ford

Тагове: SUV
fallback
  • #10
    Ммм ( преди 6 години )
    Аз пък съм на мнение,че всички със стари коли над 15г. трябва да плащат много скъп данък,така е в белите държави,а тези с нови автомобили трябва да са освободени от данък поне през първите 2г.
  • #9
    Ммм ( преди 6 години )
    И малко по дълбок сняг и ли дълбока вода от дъждовете и си СТОП от всякъде нищо,че колата е 4х4,но е ниска, а и окачването при СУВ-овете е по здраво от това на леките коли. Друго предимство е от където мине СУВ-а/колкото и да е калпав/ леката кола може само да мечтае. Това последното руснаците са го показвали с много клипове за проходимостта на СУВ спрямо лека кола.
  • #8
    Might ( преди 6 години )
    Аз съм на мнение, че на шофиорите на SUV-вовете трябва да плащат 40% по-висок данък.
  • #7
    Анонимен ( преди 6 години )
    И какво е предимството, ако е с 4х4?!С тези електронни 4х4 системи си за никъде. Едно хубаво предно ти върши същата работа. А и ако тържиш толкова на 4х4 по-добре си вземи лек автомобил с такова, а не СУВ!
  • #6
    Гост ( преди 6 години )
    Не става ясно за причините за загубена популярност. Заявено е намерение да ни осветлят, но е неслучило се. Навлязъл в зрелостта женски индивид бил харесал. Сторило му се достъпно за нова, при това. Среден нов седан щеше да е още 25 % надолу. Получило е емоционално-престижен-моден подтик, милото. Добре, че не взело БМВ Х1 за 34 К, а само Форд за около 21 К. КИА Форте примерно би му излязла 16,8 К. Викат - кефът цена нямал, аз викам: лигнята край няма! И оправия няма!
  • #5
    Мен ( преди 6 години )
    Мдам, СУВ обаче има смисъл ако 4х4, а не като изгъзиците дето са само с предно, а изглеждат като сув. Така позьорчетата си купуват седан изглеждат като сув, харчещ 50% повече и на почти двойна цена.
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    Каква е разлика между СУВ и седан при дупки, легнали полицаи и тн ?. Като натресеш дупка дали си със СУВ или седан пак чупиш окачване, кривиш джанти и тн. Ако е за клиренса, освен ако не си с ферари или ламбо, СУВа пак няма предимство.СУВа е нещо като джип ама не съвсем, като кало- ама не съвсем. Пълна глупост
  • #3
    112 ( преди 6 години )
    Хората си имат други приоритети, през онова им е двуератка. Такива селски гъзарии там отсъстват.
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    SUV-ът има едно предимство, което не е пренебрежимо за български условия!Доста по-приложим е при дупки, легнали полицаи и бордюри!Да, хубаво е да караш спортни двувратки, но в България си е чисто изпитание...
  • #1
    FenIX ( преди 6 години )
    В САЩ може и да е вариант да си купиш сравнително евтина нова кола но в Европа и особено БГ надали. Особено пък млади хора които тепърва пробиват в кариерата.
fallback
Последни