IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Хамбург въвежда първата забрана за дизели от идния четвъртък

Много други големи градове, включително на Балканите, подготвят подобни мерки

Хамбург въвежда първата забрана за дизели от идния четвъртък

Първата забрана за ползване на дизелови двигатели в Германия ще стане факт още идния четвъртък. От 31 май градските власти на Хамбург забраняват достъпа на дизели със сертификат под Евро 6 по главните градски булеварди, съобщава Bloomberg. Отделно части от центъра ще са забранени за камиони с дизелови двигатели. Глобите за нарушаване на забраната са съответно 25 евро за автомобили и 75 евро за камиони.

Хамбург въвежда първата забрана за дизели от идния четвъртък
Работници монтират новите знаци, отклоняващи старите дизели от основните градски булеварди

В момента в Хамбург се движат около 330 000 дизелови автомобили, като само 116 000 от тях имат сертификат Евро 6.

Забраната стана възможна след знаково съдебно решение през февруари, че подобни рестрикции не нарушават конституцията. Отделно властите са под натиск и от Европейската комисия, защото през миналата година в цели 65 града в Германия системно бяха отчитани сериозни превишения на нормите за азотни оксиди (NOx). Основният източник на тези опасни за здравето съединения са именно дизеловите мотори.

След Хамбург подобни забрани подготвят и други градове в провинция Шлезвиг-Холщайн, включително столицата Кил. Кметът на Хайделберг пък планира да забрани всички автомобили с вътрешно горене, смятано от 2030 година.

Хамбург въвежда първата забрана за дизели от идния четвъртък
Протест на екоактивисти срещу дизеловите двигатели. През 2017 общо 65 големи града в Германия са превишили нормите за азотни оксиди

Извън Германия, забрани за дизела са планирани в градове като Париж, Мадрид, Атина и Лондон. Кметът на Копенхаген обеща да забрани дизеловите автомобили на територията на града още от догодина.
 

0 от 500
  • #16
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Тракторист ( преди 5 години )
    до negramotnika Bmw435iccX3G01:След 3 години ще искат евро 7, така че твоя звяр 30d ще го дадеш на някой ***, де не стъпва в град, за без пари, мухаха.
  • #15
    3 rate up comment 17 rate down comment
    Bmw435iccX3G01 ( преди 5 години )
    Super tova ozna4ava 4e za moia zviar 30d,evro 6 s ad Blue 6te mu vzema pone 60-70% ot cenata mu kato nov sled kato mu svar6i garanciata sled 3 godini.Vsi4ki 6te se izbivat za Evro 6 disel osobeno ako cenite na gorivata prodaljavat da se vdigat
  • #14
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Тук да ограничим нафтите без егр, дпф и катализатор, пък тогава да мислим за ограничения. Това ако се случи тук не мисля че ще се налагат по-сериозни мерки. Друг е въпроса че някои хора няма да могат да си позвлоят кола. много ще се наложи да карат малолитражки ако се затегнат изискванията. Че току така се купува лимозина за 5-6к и после да налееш 3к за еко оборудване. А пък 3.0 литрова бензинова кола не се храни лесно
  • #13
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Бай *** пак реве за крадената си нафтица и че има опасност да спрат нефтената му печка.Споко ве селски! Не се притеснявай във ваше село такива забрани не важат. Знаем те, че си световен капацитет по всички въпроси. Уж си германофилче, но и на тях почна акъл да им даваш. Значи пак ти си прав, а другите не? А в огледалото поглеждал ли си се скоро. Погледни се и ще видиш какво недоразумение си.
  • #12
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Тук само Бай *** и филосови бе братче... тръгнал да прави сравнение на коли, които минават покрай мен и детската ми количка директно и бълват купища сажди почти буквално в лицето ми с някакви кораби на стотици и хиляди километри от градовете и хората.
  • #11
    15 rate up comment 4 rate down comment
    пена ( преди 5 години )
    Първо постигнете поне 50% от стандарта на германците, след това им давайте акъл. Не се ли усещате, че хората очевадно знаят много по-добре от вас как да живеят. А вие щом мизерствате и винаги не ви стигат парите за нищо, очевидно не сте толкова умни!
  • #10
    16 rate up comment 8 rate down comment
    de ( преди 5 години )
    крайно време беше... старите дизели трябва да се спрат! Новите с адблу нямат нищо общо като замърсяване.. който иска да живее в камбоджа, където дизела няма да бъде забранен никога - да си стяга багажа. Тук е европа.
  • #9
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Пенка е от няква по-висша извънземна раса, да знаете пичове.Пенка отиде оня ден до Сингапур с ел. самолет и се върна с едно зареждане.
  • #8
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Един 10 кубиков дизелов автобус със сигурност замърсява по-малко от 30-те дизелови коли, които биха влезли в града на негово място, да не говорим, че има и електрически, и газови автобуси вече. Освен това забраната е за градовете където има концентрация на МПС-та, никой няма да да ви спре по селските пътища, така че аналогията с кораби и междуградски автобуси е глупава.
  • #7
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Нафталин ( преди 5 години )
    То евро 6 - добре, ама като се махне ДПФ-а, катализатора и ЕГР-а, става на евро 1.Катализаторът и ЕГР-а траят доста, но ДПФ-а е проблемна част и често я изкормват, дори на запад, след което пуши като стар икарус.