IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Хамбург въвежда първата забрана за дизели от идния четвъртък

Много други големи градове, включително на Балканите, подготвят подобни мерки

Хамбург въвежда първата забрана за дизели от идния четвъртък

Първата забрана за ползване на дизелови двигатели в Германия ще стане факт още идния четвъртък. От 31 май градските власти на Хамбург забраняват достъпа на дизели със сертификат под Евро 6 по главните градски булеварди, съобщава Bloomberg. Отделно части от центъра ще са забранени за камиони с дизелови двигатели. Глобите за нарушаване на забраната са съответно 25 евро за автомобили и 75 евро за камиони.

Хамбург въвежда първата забрана за дизели от идния четвъртък
Работници монтират новите знаци, отклоняващи старите дизели от основните градски булеварди

В момента в Хамбург се движат около 330 000 дизелови автомобили, като само 116 000 от тях имат сертификат Евро 6.

Забраната стана възможна след знаково съдебно решение през февруари, че подобни рестрикции не нарушават конституцията. Отделно властите са под натиск и от Европейската комисия, защото през миналата година в цели 65 града в Германия системно бяха отчитани сериозни превишения на нормите за азотни оксиди (NOx). Основният източник на тези опасни за здравето съединения са именно дизеловите мотори.

След Хамбург подобни забрани подготвят и други градове в провинция Шлезвиг-Холщайн, включително столицата Кил. Кметът на Хайделберг пък планира да забрани всички автомобили с вътрешно горене, смятано от 2030 година.

Хамбург въвежда първата забрана за дизели от идния четвъртък
Протест на екоактивисти срещу дизеловите двигатели. През 2017 общо 65 големи града в Германия са превишили нормите за азотни оксиди

Извън Германия, забрани за дизела са планирани в градове като Париж, Мадрид, Атина и Лондон. Кметът на Копенхаген обеща да забрани дизеловите автомобили на територията на града още от догодина.
 

0 от 500
  • #26
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Ahaha ( преди 5 години )
    Леле какъв жълт комплексар,..а това турбо незинче пасаторче 1.3 ли е :)Баирчетата как са..Леле колко си зле.Отделно си взиай таралясника и с него от некой мост.Оризар комплексиран.Дори си технически неграмотен да разбереш кое какво.
  • #25
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ок, замени "20-годишна" с "нова", всичко останало важи. Едно е да караш евтина, японска бракма, друго е да го натакваш на всички по форумите. "Как можеш да разбереш кой в стаята е японска ***? Никак, той сам ще си каже."
  • #24
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Карам японска бракма на 5500 км, нова, турбо бензин. А ти си бедна проста *** и търсиш да ти е евтинко нали, ако може да ти е най-тънко, толкова голям гъзар си.Не ми говори за японците, защото немците са толкова зле, че не могат да покрият Евро 6 без adblue, не знам какво ще правят като излезне Евро 7.
  • #23
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    От изказването ти си личи, че караш 20-годишна японска, ръждясала бракма, която още като е излязва от завода е била умрелник. След като си и сложил газ, не може да качи Хемус преди тунела.Сложил си газчицата за евтинко, но си успокояваш съвестта, че така е по-еко. Понеже на по-малко от 5000 оборота не върви, си фантазираш, че си рейсър. Фантазията се подсилва и от факта, че трябва да караш с каска, иначе от шум не се трае.Мислиш, че всички си махат катализатора, защото ти така би направил.
  • #22
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Браво! ( преди 5 години )
    Следващата стъпка трябва да бъде:ПЪЛНА ЗАБРАНА ЗА ВСИЧКИ АВТОМОБИЛИ СЪС ДВГ.Крайно време е Европа да влезе във 21 век.В градовете трябва да се движат само електромобили и велосипеди. Дизелите специално са геноцид срещу човечеството.
  • #21
    6 rate up comment 5 rate down comment
    До оня с AdBlue-то ( преди 5 години )
    Какво правиш, намираш мост и се хвърляш оттам, т*па ***! Adblue-то пречиства 80-90% от NOx частиците, които бауртника ти изхвърля при това ако всичко ти е изправно а много скоро със скапаната нафта пълна със сяра в БГ колата ти няма да е изправна!
  • #20
    3 rate up comment 0 rate down comment
    оня крадения ( преди 5 години )
    Виждаме че си необразован,пък си го и показваш.Да наричаш крадци хора които не познаваш е смехотворно.ама с толкова багаж у тиквето ,толкоз.Ние нормалните зареждаме на колонка.
  • #19
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Пенооо диагнозоо ( преди 5 години )
    Пеноооо,ха сега ни дай и номера на полета дето се изпълнява със самолелет на електрика и ценъ нема да имаш.Чакаме..Пенето живее на някоя планета от съзвездието Х.Пенке,кажи мари..поне каква каруца търкаляш да те видим колко си еко.Саждевия..чистия въздух п освета е на село и у планината.В никой град не е чист въздуха по ред причини.Ама важноито е да се мрънкя.Па ти си карай количката на тротоара ,*** да сме у градо..егати мъката.
  • #18
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Моята кола е на 3 години, има система за очистване на на азотните окиси с AdBlue и е Евро 5. К'во пра'им?Един турбобензин 1,2 литра изхвърля повече азотни окиси от моя дизел. К'во пра'им?Нямам нищо против да се забраняват старите, пушещи двигатели, но да се прави на база реални измервания и наука, а не на "така чух, тама ми се струва".
  • #17
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    До Bmw435iccX3G01Ма на тая кола и гаранция ли дават, смятай..