IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

4 признака, че е време да смените филтъра в салона

Експертите препоръчват тази процедура да се прави в сервиз

В началото на 2000-те години автомобилните производители започнаха да поставят в климатичната система специални филтри, защитаващи салона от прах, пясък и други мръсотия. Стандартният вариант на този елемент се прави от тънка хартия с електростатичен заряд, пропита със специален разтвор. След това се появиха още различни филтри, които защитават салона не само от пясък и прах, но и от вредните емисии, миризми и различни батерии.
   
    
4 признака, че е време да смените филтъра в салона
  
  
Как да разберем, че филтърът в салона на автомобила ни е за смяна? Предлагаме ви 4 прости признака, които показват, че има проблем с този елемент и се налага той да бъде заменен.

Миризма в салона

Най-често за износването на филтъра може да се разбере по характерния мирис, който се появява в салона. Ако този детайл не е сменян от доста време, той става източник на неприятен аромат от натрупаната в него мръсотия. Срокът за смята на филтъра е посочен в инструкцията за ползване на автомобила – между 10 000 и 20 000 км пробег, в зависимост от модела.

Трява да се отчете, че този срок е определен от производителя с оглед на използването на колата в нормални условия. Ако живеете в гъстонаселен град и прекарвате много време в задръстванията, срокът на годност на филтъра може да се съкрати наполовина. А това означава, че той трябва да се сменя поне веднъж на 6 месеца.

Прах от въздуховодите

Понякога при включване на вентилацията може да се види дори с просто око, как заедно с въздуха в салона влиза и струя прах. Задръстеният филтър става благоприятна среда за поява на плесен и заедно с прахта и пясъка в купето влизат и бактерии. А те могат да бъдат източник на инфекциозни болести.

Проблем с вентилацията
  
    
4 признака, че е време да смените филтъра в салона
  
   
Запушеният филтър влошава работата на системата за вентилация и намалява въздушния поток, който влиза в салона. Така през лятото се повишава температурата в автомобила, а през зимата отоплението работи по-зле. При това климатикът е подложен на допълнително натоварване, което се отразява на неговата работа и съответно на ресурса му. Така че не бива да се пести от смяна на филтъра, още повече че тя не е толкова скъпа. Не е за препоръчване този важен детайл да се чисти или измива. Ако е износен, той рано или късно ще престане да върши работа, затова е по-добре да се замени с нов.

Запотени стъкла

За проблем в климатика и системата за вентилация заради износен филтър може да се разбере и от изпотяването на стъклата. Това може да покаже и до каква степен е замърсен филтърът. Факт е, че свалянето на този елемент не представлява трудност, така че почти всеки може да види доколко той е увреден. Все пак при някои модели достъпът до филтъра не е толкова лесен и се налага свалянето на други елементи от салона. Затова е експертите препоръчват посещение в сервиз, където тази работа ще бъде свършена по-добре.

Снимки: Auto Rambler


0 от 500