IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla Model 3 не може да спира, установи Consumer Reports

Най-влиятелното потребителско издание в Америка обяви, че "не препоръчва" автомобила

Tesla Model 3 не може да спира, установи Consumer Reports

Затъналата в загуби Tesla понесе нов сериозен удар, след като Consumer Reports - най-уважаваното издание за потребителски тестове в Америка - обяви новия й Model 3 за разочароващ. При изпитанията автомобилът е показал "големи недостатъци", обяви Consumer Reports, и добави, че не го препоръчва на купувачите.

Tesla Model 3 не може да спира, установи Consumer Reports

За широката публика това е изненада, защото до момента от CR бяха големи почитатели на Tesla, през 2014 обявиха Model S за автомобил на годината, а през 2017 версията P85D получи в теста им 103 точки от... 100 възможни.

Сега обаче експертите на изданието са намерили сериозни минуси в Model 3, замислен от Илон Мъск като "масовия" електромобил. Най-сериозният недостатък е неспособността на колата да спира ефективно при рязко натискане на спирачките. Изпитателите са разочаровани също от непохватното и нелогично управление на функциите от тъчскрийна, прекалено твърдото окачване, неудобните задни седалки и прекомерния аеродинамичен шум при движение по магистралата.

Tesla Model 3 не може да спира, установи Consumer Reports
Управлението на функциите чрез сензорния екран също отнесе критики от CR

Все пак от CR казват и добри думи за модела: впечатляващо ускорение, бърз волан и рекорден пробег за електромобил - 563 км с едно зареждане. Това обаче не премахва тревогите от калпавите спирачки. В теста Model 3 се нуждае от над 46 метра, за да спре напълно от 96 км/ч. "Това е значително по-зле от всяка друга съвременна кола, която сме тествали, и дори с 2 метра по-зле от пълноразмерен пикап Ford F-150", обясниха от Consumer Reports. "Model 3 спира средно с 6 метра по-далече от останалите модели в нейния клас, и със 7.6 метра по-далеч от иначе по-тежката Tesla Model X". Освен това от изданието са установили, че Model 3 спира така при първо натискане на спирачките, а при всяко следващо представянето й се влошава още повече.

Ревюто на CR се оказа достатъчно да тласне отново надолу акциите на Tesla на борсата.

Tesla Model 3 не може да спира, установи Consumer Reports
Model 3 трябваше да е "достъпната" Tesla. Но съвсем нищожна част от предварителните поръчки са за базовия модел на стойност 35 000 долара, а най-скъпите версии удрят 78 000.

Model 3, за която Tesla още при анонсирането преди две години получи над 400 000 поръчки, е вероятно най-чаканият автомобил в по-новата история. Инвеститорите разчитаха той да изведе на печалба компанията, която досега е неизменно на загуба, и то с ускоряващо се темпо. Заради "технологични и организационни проблеми" обаче Tesla все още не успява да я произвежда в планираните количества. Проблем се оказва и цената: Мъск бе обявил 35 000 долара, което е наполовина на по-големия Model S. Оказа се обаче, че нормално оборудван автомобил с лекота надхвърля 40 000, а версиите със завиващи задни колела струват 78 000 - дори повече от Model S.


 

0 от 500
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Явно е че както писаха от Тесла някои бройки от модела спират по-бавно и се заеха това да го оправят няма как след над 30К произведени бройки и куп тестове да го установят сега
  • #6
    14 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Аз казах тия теслари да потенциални терористи, вие не ми вярвате.Ето, човека ще спре 20 метра след като е блъснал някой.Електричките може и да са бъдещето, но точно с на тоя празните приказки и обещания, и псевдо-еколози като българите, точно тази компания няма да е.БМВ никога не са правили такива обещания като Мъск, направо казват че са си постигнали зададената цел 100 хил бройки, Китайците никога нищо не са обещавали, накрая хоп рекорд на нордшлайфе с електричка.Отворете си очите.
  • #5
    17 rate up comment 0 rate down comment
    :) ( преди 5 години )
    Дано го оправят. Спирането е значително по-важно от ускорението. Изобщо не ме интересува 0-100 ако са нужни 15-20 метра повече, за да спре. Разлика от 1-2 метра е много, това е критично.
  • #4
    10 rate up comment 10 rate down comment
    пена ( преди 5 години )
    "Балонче...2020 пускат кепенците."Е нали беше до края на годината?
  • #3
    14 rate up comment 7 rate down comment
    и.. ( преди 5 години )
    мозъчният капацитет Дошко галошко по известен като Фактето... Илончо него пита и се съветва за всичко.Той е търсен кадър в автоиндустрията особено тачен от японците.
  • #2
    20 rate up comment 12 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Извинете... кои отличи отзиви ако не е тайна?! Единствените отлични отзиви идваха от високопарните думи на Свети Илон. Никой никога не е твърдял че това става за кола освен някой друг сектант!
  • #1
    24 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Балонче...2020 пускат кепенците.